Criterions "Seventh Seal"
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-03-02 15:35

Jeg så den lige i går aftes.

Criterion har virkelig overgået sig selv. Det er den smukkest
restaurerede film jeg har set fra deres side. Min lokale DVD-pusher
(Laserdisken) fortalte mig at deres udgave af en anden Bergman
klassiker "Ved Vejens ende" er endnu bedre:
http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=139

Den vil jeg så se i aften :)

Men Criterions "Seventh Seal" får hermed mine varmeste anbefalinger
fra min side til fans af gamle klassikere.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-03-02 16:10

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Men Criterions "Seventh Seal" får hermed mine varmeste anbefalinger
> fra min side til fans af gamle klassikere.

Ah. Jeg har længe luret på at købe den i samme udgave. Det er en fantastisk
film. Det må desværre nok vente lidt. Jeg er allerede ved at have opbrugt
denne måneds kvote (både hvad angår min sølle studenterøkonomi og kærestens
overbærenhed med min disposition af samme): Fik In the Mood for Love i
weekenden og har The Third Man og The Element of Crime fra samme firma på
vej i posten. Og så er der jo kun et par uger til, at Criterion endeligt
udgiver den længe ventede Rashomon.

*SUK*

Det er hårdt at være bidt af samler-bacillen.

MVH
Jens

Fra : Magnus

Dato : 06-03-02 11:11

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vej i posten. Og så er der jo kun et par uger til, at Criterion endeligt

Nu har jeg snart ventet så længe på Rashomon, at jeg vil se den før jeg er
overbevist.

> Det er hårdt at være bidt af samler-bacillen.
Jeg troede det var en virus sygdom, men det er måske bare mig.

mvh Magnus

Fra : Jens Thomsen

Dato : 06-03-02 12:12

"Magnus" <magnus@mcnus.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg snart ventet så længe på Rashomon, at jeg vil se den før jeg er
> overbevist.

Jeg tror nu godt, at du kan forvente, at se den på DVD indenfor kort tid.
Det er rigtigt, at der længe har været mumlet i krogene omkring Rashomon,
men siden udgivelsesdatoen blev officiel, er der da ikke rigtigt rykket om
på noget.

Jeg glæder mig i hvert fald. Ekstra materialet ser utroligt godt i i
betragtning af filmens alder.

MVH
Jens

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-03-02 15:17

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> [...]
> vej i posten. Og så er der jo kun et par uger til, at Criterion endeligt

Jeg kan oplyse at Laserdiskens beskrivelse af WILD STRAWBERRIES ikke
var helt forkert. Billedet står utroligt flot. Godt kommentarlydspor
og et 1 1/2 times interview fra Svensk TV med Bergman.

Element of Crime har jeg kigget på, så jeg vil gerne høre hvad du
synes om Criterions udgave. (jeg håber på de vil overveje at udsende
EUROPA på et tidspunkt. Det er min favorit von Trier film)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-03-02 16:35

> Element of Crime har jeg kigget på, så jeg vil gerne høre hvad du
> synes om Criterions udgave. (jeg håber på de vil overveje at udsende
> EUROPA på et tidspunkt. Det er min favorit von Trier film)

Jeg har netop fået en despatch confirmation, så pakken skulle være her i
løbet af weekenden el. senest mandag. Jeg skal nok melde tilbage omkring
Forbrydelsens element. Er selv spændt. Jeg har hørt godt om overførslen, og
så skader det jo ikke, at de inkluderer Stig Björkmans glimrende dokumentar,
Tranceformer.

Jon Mulvey (Criterions talsmand) har før udtalt, at de meget gerne ville
udgive mere von Trier. Som altid er det desværre rettighederne, der er
problemet, og det er næppe sandsynligt foreløbigt, at de f.eks. genudgiver
deres flotte laserdisc-kopi af Breaking the Waves på DVD. Europa ville jeg
også rigtigt gerne se fra dem.

Det nye samarbejde med USA Films giver dog nogle spændende muligheder.
Udover In the Mood for Love og Traffic, så sidder selskabet også på de
nordamerikanske rettigheder til bl.a. Festen og Idioterne. IMHO begge
oplagte kandidater.

MVH
Jens