Beholde proportioner i grafik
Fra : Inge Lise Holm

Dato : 05-03-02 14:52

Jeg har grafik på størrelsen 2094 x 196, hvordan kan jeg beholde de
proportioner når der ændres på størrelsen at Explorer-vinduet? Grafikken
skal fylde 100% i bredden.

mvh
Inge Lise

Fra : jopa

Dato : 06-03-02 08:43

"Inge Lise Holm" skrev bla.
> Jeg har grafik på størrelsen 2094 x 196, hvordan kan jeg beholde de
> proportioner når der ændres på størrelsen at Explorer-vinduet?

Hvis ellers dit ? er rigtigt forstået, så kan det ikke lade sig gøre.
Hvis man kører med eks en opløsning på 1024 ser man kun ca det halve
verticalt.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Holm

Dato : 06-03-02 17:35

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis ellers dit ? er rigtigt forstået, så kan det ikke lade sig gøre.
> Hvis man kører med eks en opløsning på 1024 ser man kun ca det halve

.... mine proportioner er nok ikke kun til at taste sig ud af !!
Jeg kan sætte grafiken ind i et skema og vælge at det skal vises 100% i
bredden, men så er det lige at højden ikke skal stå til en fast højde men
ændre sig proportionalt. Man behøver jo ikke kun at se det halve, man kan
også vælge at se det hele !!

mvh
Inge Lise

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-03-02 18:24

"Holm" <holm@mail.tele.dk> skrev...
> [...]
> ændre sig proportionalt. Man behøver jo ikke kun at se det halve, man kan

Hej Inge Lise

Må godt nok indrømme, at jeg ikke helt forstår dit spørgsmål - men du får
lige mit besyv med...

En grafik fil er een størrelse, fx 2094x196 pixel (dvs. en MEGET lang
grafik, som sædvanligvis ikke vil kunne ses i sin fulde længde uden at man
skal scrolle vandret = upraktisk!!).
Sådan en grafik vil du gerne have sat ind på din hjemmeside i en 100% bred
tabel, hvor grafikken så skal kunne tilpasse sig brugerens opløsning, eller
hvad?
Det kan man - mig bekendt - ikke grafik er en *fast* størrelse, så man må
altså vælge at sætte den ind i een størrelse - og lad være med at lave den
2094 px lang, for så vil jeg fx kun kunne se halvdelen, da jeg kører i
opløsningen 1024x768. Dvs. grafikken ændrer ikke proportion, man kan bare
ikke se mere af den, med mindre man scroller vandret.

Hvis dette er helt forkert forstået, så må du lige uddybe hvad det er du vil
have den til

Mvh. Camilla

Fra : jopa

Dato : 06-03-02 19:01

"Holm" skrev bla..
> Jeg kan sætte grafiken ind i et skema og vælge at det skal vises 100% i
> bredden,

Ja jeg fatter desværre ikke hvad du mener, men fakta er at hvis du har et
billede der fylder mere end brugerens opløsning ser de kun delvist billedet
med mindre man skal scrolle vertikalt, og det kan vel ikke være din mening
???
Et stykke grafik er jo fastlåst i sine dimensioner uanset du sætter det i en
tabel/celle der skal være 100 %.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Inge Lise Holm

Dato : 07-03-02 15:15

> [...]
> ???
> Et stykke grafik er jo fastlåst i sine dimensioner uanset du sætter det i

Joe, joe jeg kan nok få grafikkens bredde til at ændre sig, men jeg kan kun
vælge 100 % på den bredden - højden skal være fast (det omvendte kan nok
også lade sig gøre !! )
Jeg må nok helre vælge vores lille loge i stedet for det på vores brevpapir
der fylder 100% af papiret !!