ECS K7S5A, sdram og XP1600+ - problemer ?
Fra : Jesper

Dato : 05-03-02 11:59

Jeg syntes at jeg læste på et tidspunkt at der var problemer med subject
grundet sdrammen, er der hold i dette eller kan jeg roligt gå ud og købe mig
en XP ?

Mvh Jesper

Ps bundkortet er opgraderet med sidste nye bios.

Fra : Martin K

Dato : 05-03-02 12:22

> Jeg syntes at jeg læste på et tidspunkt at der var problemer med subject
> grundet sdrammen, er der hold i dette eller kan jeg roligt gå ud og købe
mig
> en XP ?

Altså, een af mine kammerater kører problemfrit med en XP1700+, K7S5ALXPM &
128 Mb SD-ram PC133. SD-rammen skal selvfølgelig være PC133, ellers kan der
hurtigt opstå problemer. Hvorfor ikke købe en 1700+? Her får man mest for
pengene. Hos midtdata.dk koster en 1600+ 1295,- mens en 1700,- koster
1265,-. Bundkortet koster pt. 590. Dette kombineret med en Silent Viking fra
Thermal Take, og du er godt kørende. Der burde ikke være problemer!

Jeg kører selv med et Asus A7A266-E med en Athlon XP 1700+ og 256 Mb SD
PC133 >> ingen probs...

--
Martin K

Fra : Thomas Krath

Dato : 05-03-02 22:22

> [...]
&
> 128 Mb SD-ram PC133. SD-rammen skal selvfølgelig være PC133, ellers kan

Jep.. thats me :)) Jeg har hverken opdateret bios eller lign.. Kører med
Win2k som (som i nok er klar over) _bare_ virker !

> Hvorfor ikke købe en 1700+? Her får man mest for
> pengene. Hos midtdata.dk koster en 1600+ 1295,- mens en 1700,- koster
> 1265,-. Bundkortet koster pt. 590.

Enig... jeg synes også man hører at XP1600 oftere bryder sammen - brænder
sig selv af ? Nogen der har erfaringer ?

Endvidere forstår jeg ikke hvorfor XP1700 er billigere end XP1600... det kan
ikke være grundet udbud/efterspg. da man typisk hører om XP1600 og XP1800.
Er der nogen specielle forhold som gælder vedr. XP1700 ?

> Dette kombineret med en Silent Viking fra
> Thermal Take, og du er godt kørende.

Enig... kører med 45-53 grader forudsat du har en kabinetkøler i maskinen.
Uden kabinetkøler (low noise 19 db fra Studiedata) er temperaturen mellem
50-57 grader alt efter belastning. Rpm ligger omkring 2190-2200/min.

>Der burde ikke være problemer!
^^^^
Der er _ingen_ problemer.

> Jeg kører selv med et Asus A7A266-E med en Athlon XP 1700+ og 256 Mb SD
> PC133 >> ingen probs...

Hvorfor ASUS :))) Det koster det dobbelt og mangler et netkort som sidder på
ECS'et... hehe kunne ikke lade være :)) Iøvrigt har begge bundkort
ligeledes onboard lydkort som fungerer fint !!

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Claus MC

Dato : 05-03-02 15:00

"Jesper" <32768bytes@REMOVEbigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes at jeg læste på et tidspunkt at der var problemer med subject
> grundet sdrammen, er der hold i dette eller kan jeg roligt gå ud og købe
mig
> en XP ?

Jeg kører med ovennævnte konfig. Opdaterede til ny bios i januar og har
ingen problemer !

/Claus

Fra : Jesper

Dato : 05-03-02 15:24

Mange tak for jeres svar.

Mvh Jesper

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-03-02 19:36

SNIP

Køb ddr ram fra crucial og prisen er næsten den samme!!!

Fra : Martin K

Dato : 06-03-02 08:51

> Køb ddr ram fra crucial og prisen er næsten den samme!!!
Ikke hvis man har SD'erne i forvejen

--
Martin K

Fra : Jesper

Dato : 06-03-02 09:19

> Ikke hvis man har SD'erne i forvejen

Nej :)

Mvh Jesper

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-03-02 11:29

"Jesper" <32768bytes@REMOVEbigfoot.com> wrote in message

> Nej :)

Mener du ikke "ja" ?

- Lars

Fra : Jesper

Dato : 06-03-02 12:31

> Mener du ikke "ja" ?

Jo, selvfølgelig :)

Mvh Jesper

Fra : Bachelor

Dato : 06-03-02 23:22

"Jesper" <32768bytes@REMOVEbigfoot.com> skrev i en meddelelse news:a64uav$kh7$1@eising.k-net.dk...

> Jo, selvfølgelig :)

Det tror jeg ikke hvis du prøver at analysere tråden.
Det naturlige vil være at svare nej, da nejet ikke er
en benægtelse af de foregående indlæg men en
bekræftelse på det tidligere indlæg.

Fra : Puggaard

Dato : 06-03-02 20:38

Det er korrekt, at SDRAM og ECS K7S5A kan give problemer, hvilket jeg ved af
egen erfaring. Jeg købte et ECS K7S5A, og jeg troede, at jeg kunne genbruge
mine 2 stk. 256 MB QDI SDRAM PC133, men min pc gik ned under installationen
af Windows 2000. Så købte jeg 2 stk 256 MB QDI DDR RAM PC133, og nu kunne
jeg installere Windows 2000.

I flere news-grupper har jeg læst om lignede problemer, og jeg har forstået,
at ECS K7S5A godt kan anvende SDRAM, men nogle fabrikater af SDRAM giver
problemer. I nogle tilfælde skyldes problemer, at strømforsyningen ikke
leverer strøm nok.

Mvh Ole