/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3460
miritdk 2521
10  Tri 2316
"AI" i first person shooter spil
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 05-03-02 11:50

Hvilket har det bedste?

Jeg vil tro at alle spillene bruger en kombination af såkaldt AI, et
lidt fortærsket begreb, og forud programmerede sekvenser, eksempelvis er
der en en scene i NOLF (No one lives forever) hvor man sniger sig rundt
om et hjørne og skurkene så vælter et bord og går i dækning bagved det.
Hvordan de computerstyrede figurer får deres "intelligens" betyder i
mine øjne mindre, så længe vi taler spilopvlevelse, og det som er
vigtigt er hvordan oplever man det som spiller.

Grunden til at tager emnet op er at jeg synes det betyder meget for om
et spil er godt eller skidt, mere end fx. grafikken gør, og at der er
alt for lidt fokus på det. Jeg har nok spillet de fleste af de kendte
first-person spil, men jeg har endnu ikke fundet et som var rigtig godt
mht. "AI". Der er selvfølgelig nogle der er bedre end andre (UT, NOLF og
MOHAA har fx. alle deres stærke sider), men de har alle sammen nogle
alvorlige svagheder.

Så hvilket fps oplever i som havende den bedste "AI" og hvorfor?
(Styrker og svagheder)

Jeg husker stadig første gang et monster i Unreal trak sig tilbage fordi
jeg havde ramt det hårdt og hurtigt, det var i mine øjne et stort
fremskridt sammenlignet med den sædvanlige zombie agtige vælten frem som
i de gamle Doom dage.

Mvh

Bruno


 
 
Kefka (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Kefka


Dato : 05-03-02 12:05


<iddqd@worldonline.dk> wrote:
> Så hvilket fps oplever i som havende den bedste "AI" og hvorfor?
> (Styrker og svagheder)
>

Man kan vel altid nævne Half-Life, der blev rost til skyerne pga. den, på
det tidspunkt, fremragende AI. Bevares den var da et tydeligt fremskridt,
pga. monstrenes og regeringstroppernes intelligens, især med sidstnævntes
evne til at kaste granater i hovedet på én hvis man lå i skjul bag en kasse.
Selv synes jeg dette spil havde den bedste intelligens, men overvældende?
Nej...

MOH:AA er på mange måder også et fremskridt, idet tyskerne nu kan skyde om
hjørner, kun ved at stikke deres våben frem. Men den halter også på det
punkt, at man somme tider ser soldater, der bare lader som ingen ting, når
man står og skyder på dem... Ikke ligefrem genialt.

Men den bedste... hmm... det ved jeg ikke.

Kefka




Carsten Norrbohm (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Norrbohm


Dato : 05-03-02 13:40

I MOHAA har jeg set en tysk soldat smide sig oven på en håndgranat for at de
andre i rummet ikke skulle komme tilskade! Det så pænt sejt ud.
M.V.H Carsten

Kefka <NOSPAMmm@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a628oh$1etf$1@news.cybercity.dk...
>
> <iddqd@worldonline.dk> wrote:
> > Så hvilket fps oplever i som havende den bedste "AI" og hvorfor?
> > (Styrker og svagheder)
> >
>
> Man kan vel altid nævne Half-Life, der blev rost til skyerne pga. den, på
> det tidspunkt, fremragende AI. Bevares den var da et tydeligt fremskridt,
> pga. monstrenes og regeringstroppernes intelligens, især med sidstnævntes
> evne til at kaste granater i hovedet på én hvis man lå i skjul bag en
kasse.
> Selv synes jeg dette spil havde den bedste intelligens, men overvældende?
> Nej...
>
> MOH:AA er på mange måder også et fremskridt, idet tyskerne nu kan skyde om
> hjørner, kun ved at stikke deres våben frem. Men den halter også på det
> punkt, at man somme tider ser soldater, der bare lader som ingen ting, når
> man står og skyder på dem... Ikke ligefrem genialt.
>
> Men den bedste... hmm... det ved jeg ikke.
>
> Kefka
>
>
>



Thomas Hjort (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 05-03-02 15:48


"Carsten Norrbohm" <tsb915@airmat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c84bcd4$0$41155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I MOHAA har jeg set en tysk soldat smide sig oven på en håndgranat for at
de
> andre i rummet ikke skulle komme tilskade! Det så pænt sejt ud.
> M.V.H Carsten
>
I MOH har jeg set en tysk soldat sparke en HG tilbage i fjæset på mig.
Udemærket !!!

Mvh Thomas



Popeye (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Popeye


Dato : 05-03-02 21:56

"Carsten Norrbohm" <tsb915@airmat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c84bcd4$0$41155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I MOHAA har jeg set en tysk soldat smide sig oven på en håndgranat for at
de
> andre i rummet ikke skulle komme tilskade! Det så pænt sejt ud.

Det har jeg også oplevet at en af mine "kammersjukker" gjorde, da tyskerne
ville drille os med en granat. Jeg kunne ikke lade være med at råbe
WHAT?.....



Carsten Norrbohm (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Norrbohm


Dato : 06-03-02 09:10

Ja en af mine kollegaer havde set en tysker bruge gevær kolben til at
parrere en håndgranat!
Totalt fedt spil!!! Har virkelig brug for udvidelsen hvor der også skulle
være flammekastere med!!
Carsten

Popeye <dazzler53@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hAah8.335$Nw2.3954@news.get2net.dk...
> "Carsten Norrbohm" <tsb915@airmat.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c84bcd4$0$41155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > I MOHAA har jeg set en tysk soldat smide sig oven på en håndgranat for
at
> de
> > andre i rummet ikke skulle komme tilskade! Det så pænt sejt ud.
>
> Det har jeg også oplevet at en af mine "kammersjukker" gjorde, da tyskerne
> ville drille os med en granat. Jeg kunne ikke lade være med at råbe
> WHAT?.....
>
>



Popeye (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Popeye


Dato : 06-03-02 09:23

"Carsten Norrbohm" <tsb915@airmat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c85cf58$0$32214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja en af mine kollegaer havde set en tysker bruge gevær kolben til at
> parrere en håndgranat!
> Totalt fedt spil!!! Har virkelig brug for udvidelsen hvor der også skulle
> være flammekastere med!!

Hvad er det for en udvidelse? Hvor, hvornår, hvordan, hvem..........I WANNA
KNOW ............Er det en Add-on der kræver at det originale spil er
installeret? Det gode ved det er at prisen bør være lavere.



Carsten Norrbohm (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Norrbohm


Dato : 06-03-02 13:50

Der står i faq'en hos EAGames:

Q: Any chance of flame-throwers?
A: Yes, in future MOH games for the PC.

Desuden ville det være kriminelt at lave sådan et fedt spil og lade det
slutte som det gør uden en udvidelse!
M.V.H Carsten
Popeye <dazzler53@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Zpkh8.20$cB3.712@news.get2net.dk...
> "Carsten Norrbohm" <tsb915@airmat.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c85cf58$0$32214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja en af mine kollegaer havde set en tysker bruge gevær kolben til at
> > parrere en håndgranat!
> > Totalt fedt spil!!! Har virkelig brug for udvidelsen hvor der også
skulle
> > være flammekastere med!!
>
> Hvad er det for en udvidelse? Hvor, hvornår, hvordan, hvem..........I
WANNA
> KNOW ............Er det en Add-on der kræver at det originale spil er
> installeret? Det gode ved det er at prisen bør være lavere.
>
>



Popeye (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Popeye


Dato : 06-03-02 23:22

"Carsten Norrbohm" <tsb915@airmat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8610f5$0$32216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Der står i faq'en hos EAGames:
>
> Q: Any chance of flame-throwers?
> A: Yes, in future MOH games for the PC.
>
> Desuden ville det være kriminelt at lave sådan et fedt spil og lade det
> slutte som det gør uden en udvidelse!

Nå OK. Det bliver vel så i MoH2 til PC. Can't wait.



Tob (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Tob


Dato : 06-03-02 09:50

Jeg synes meget godt om modstanden i Deus Ex... Det gælder virkelig om at
snige sig afsted hvis man ikke vil blive hørt eller set....Hvis man bliver
opdaget løber de tit hen og slår alarm så andre kommer og hjælper dem.



<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
news:3C84A2E5.668F2A74@worldonline.dk...
> Hvilket har det bedste?
>
> Jeg vil tro at alle spillene bruger en kombination af såkaldt AI, et
> lidt fortærsket begreb, og forud programmerede sekvenser, eksempelvis er
> der en en scene i NOLF (No one lives forever) hvor man sniger sig rundt
> om et hjørne og skurkene så vælter et bord og går i dækning bagved det.
> Hvordan de computerstyrede figurer får deres "intelligens" betyder i
> mine øjne mindre, så længe vi taler spilopvlevelse, og det som er
> vigtigt er hvordan oplever man det som spiller.
>
> Grunden til at tager emnet op er at jeg synes det betyder meget for om
> et spil er godt eller skidt, mere end fx. grafikken gør, og at der er
> alt for lidt fokus på det. Jeg har nok spillet de fleste af de kendte
> first-person spil, men jeg har endnu ikke fundet et som var rigtig godt
> mht. "AI". Der er selvfølgelig nogle der er bedre end andre (UT, NOLF og
> MOHAA har fx. alle deres stærke sider), men de har alle sammen nogle
> alvorlige svagheder.
>
> Så hvilket fps oplever i som havende den bedste "AI" og hvorfor?
> (Styrker og svagheder)
>
> Jeg husker stadig første gang et monster i Unreal trak sig tilbage fordi
> jeg havde ramt det hårdt og hurtigt, det var i mine øjne et stort
> fremskridt sammenlignet med den sædvanlige zombie agtige vælten frem som
> i de gamle Doom dage.
>
> Mvh
>
> Bruno
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste