Sløret i kanten på kommando
Fra : Ricki

Dato : 05-03-02 10:13

Hej,

Hvis jeg har oprettet et symbol, der er en graphic, kan man så gøre sådan at
billedet bliver sløret i kanten ( fader ud )? Eller kan man lave en
dropshadow på et symbol meget let?

Hilsen Ricki

Fra : Bo Dudek

Dato : 05-03-02 10:48

>Hej,
>
>Hvis jeg har oprettet et symbol, der er en graphic, kan man så gøre sådan at
>billedet bliver sløret i kanten ( fader ud )? Eller kan man lave en
>dropshadow på et symbol meget let?
Som jeg forstår dig, så er det et billede, du har importeret, right??
En måde er at oprette et layer UNDER layeret med dit billede. Hvis
billedet er firkantet, kan du bare tegne en firkant med samme
størrelse som billedet og placere denne lidt forskudt i forhold til
billedet. Lav fyldet + stregen grå og markér begge dele; dernæst
finder du Modify->Shape->Soften Fill Edges. På den måde får du en blød
og naturlig overgang på din skygge.

Hvis det er selve billedet du vil lave sløret i kanten, bliver du nødt
til at bruge Modify->Trace Bitmap, men så bliver dit billede lavet om
til vektorgrafik, og det er jeg ikke sikker på, at du er tilfreds med
;)

Regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Ricki

Dato : 05-03-02 11:37

> [...]
> billedet. Lav fyldet + stregen grå og markér begge dele; dernæst
> finder du Modify->Shape->Soften Fill Edges. På den måde får du en blød

Tak, det virker!