Rolldown menu i centreret tabel
Fra : Flemming Olesen

Dato : 05-03-02 09:45

Jeg ønsker at lave et design med en tabel centreret på siden. Mit
problem er, hvordan jeg får en rolldown menu til at blive det
samme sted i tabellen uanset vinduets størrelse og
skærmopløsning.

Jeg har set det kan lade sig gøre på http://www.bellacenter.dk/
I deres kode kan jeg se, at de på en eller anden vis har fået en
tabel gjort til et layer ved at give den et id=menu_#. Dety er
bare ikke nok. Tricket må ligge i den eksterne css fil, som jeg
jo desværre ikke kan få adgang til.

Er der nogen der kender til dette trick eller har et andet bud på
en løsning på problemet?

Det jeg vil undgå er en absolut positioning af layers, da jeg
ikke kan bruge en reference til venstre vinduestop. Relativ
positioning har jeg ikke kunnet få til at fungere i forhold til
en tabelcelle.

Hilsen
Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Paasch

Dato : 05-03-02 10:29

Dette er så indholdet af deres stylesheet.

BODY
{
FONT-SIZE: 8pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Verdana;
BACKGROUND-COLOR: white
}
{
FONT-WEIGHT: bold;
COLOR: #993030;
TEXT-DECORATION: none
}
A:hover
{
FONT-WEIGHT: bold;
TEXT-DECORATION: underline
}

A.SearchPageLink
{
TEXT-DECORATION: underline
}

TD
{
FONT-SIZE: 8pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Verdana
}
..forsidevelkommen
{
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 10pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Verdana
}
..forsideadresse
{
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 7pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Verdana, Arial;
TEXT-DECORATION: none
}
..forsidelink
{
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 7pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Verdana, Arial;
TEXT-DECORATION: none
}
A.mainmenu,A.mainmenu:hover
{
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 8pt;
COLOR: black;
FONT-FAMILY: Arial;
TEXT-DECORATION: none
}
A.submenu, A.submenu:hover
{
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 8pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Arial;
TEXT-DECORATION: none
}
A.newslink
{
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 7pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Verdana,Arial;
TEXT-DECORATION: none
}
..heading
{
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 12pt;
COLOR: #666666;
FONT-FAMILY: Arial, Verdana
}
Input.Search
{
WIDTH: 100px;
FONT-FAMILY: Verdana,Arial;
FONT-SIZE: 8pt;
}
td.menu
{
background:#ececec
}

table.menu
{
font-size:100%;
position:absolute;
visibility:hidden
}

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-03-02 10:50

"Flemming Olesen" <flol@aabc.dk> skrev

> Tricket må ligge i den eksterne css fil, som jeg jo desværre ikke
> kan få adgang til.

Den ligger ellers her:
http://www.bellacenter.dk/style.css

Hvis du kigger i koden, står der
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="style.css">, og så er
det bare at lægge den til

> Er der nogen der kender til dette trick eller har et andet bud på
> en løsning på problemet?

I koden står der også:

<script language="JavaScript">
function showmenu(elmnt)
{
document.all(elmnt).style.visibility="visible"
}

function hidemenu(elmnt)
{
document.all(elmnt).style.visibility="hidden"
}
</script>

som styres med:

onMouseOut="hidemenu('Menu_1')"> &nbsp;

Prøv at kigge grundigt i koden og css-filen - det kan du lade dig
inspirere af.

--
Allan

Fra : Carsten

Dato : 06-03-02 02:14

Når din rullemenu skal centreres, må det jo kunne gøres i en tabel:
Lav en tabel og angiv bredde og højde til hver 100 %.
Centrer i tabellen.

FrontPage genererer den sådan her:

Fra : Flemming Olesen

Dato : 06-03-02 14:59

Tak for svarene. Jeg var faktisk ikke klar over, at man blot kunne
downloade et stylesheet. Det giver jo helt nye muligheder på
"lånemarkedet". Nu glæder jeg mig blot til at prøve det af. Hvis det
skulle drille hører I nok fra mig igen...

Hilsen
Flemming

> [...]
> ikke kan bruge en reference til venstre vinduestop. Relativ
> positioning har jeg ikke kunnet få til at fungere i forhold til

KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud
og vind luksus webhoteller fra Wannafind
KLIK HER! => http://www.html.dk/editor