MS Windows
briani 27239
Hjælp! Hvordan får jeg min XP op og køre i~
Fra : Morten Christensen

Dato : 05-03-02 09:29

Hej! Jeg er den ulykkelige storebror til en dum 16-årig knægt der var så
smart at hente noget på Edonkey 2000 ved navn: "Edonkey upload crack" eller
sådan noget som han så installerede, og som selvfølgelig ikke virkede.

Da jeg så tændte computeren idag kunne den ikke boote op. Den kommer dertil
hvor der normalt står "Finding BOOT from IDE-0......OK" eller sådan noget,
men nu skriver den slet ikke noget, den stopper bare.

Jeg har prøvet med min Repair funktion på min XP cd, der har jeg prøvet
"Fixboot" og "Fixmbr" men intet hjælper.

Så bootede jeg op på en winME startdiskette og kiggede lidt på den .EXE fil
som er skyld i det hele, der står noget med win.com samt noget andet (ret
rodet og uoverskueligt) så jeg prøvede at køre en frisk win.com ind fra min
cd, men det hjalp heller ikke....

Hvad kan jeg gøre for at få gang i det igen?? Bare en enkelt gang så jeg kan
få brændt mine ting ud, for de ting der ligger på min HD har jeg ingen
backup af, og de SKAL reddes...

Håber på noget hjælp...

På forhånd tak.

Hilsen Morten Christensen (som nok snart bliver "lillebror-løs"...

Fra : JSH

Dato : 05-03-02 12:16

Sæt computeren til at boote fra cd-en og kør en reparation!

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-03-02 14:54

Som jeg skrev i mit indlæg har jeg allerede kørt den der reperation, men det
eneste der så kommer frem er en kommandoprompt hvor jeg så kan så vælge
nogle forskellige kommandoer såsom "Fixboot" og "Fixmbr" som jeg har
prøvet.... Eller gør jeg noget forkert??

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 05-03-02 16:12

> [...]
> nogle forskellige kommandoer såsom "Fixboot" og "Fixmbr" som
jeg har
> prøvet.... Eller gør jeg noget forkert??

Nej egentlig ikke. Men hvis du vælger at Installlerer i stedet
for at taste R, vil installtionen starte. Du vil så få mulighed
for at reparere dit nuværende windows, eller lave ny Installtion.
Vælg at reparere den eksisterende, det tager normalt ikke lang
tid. Hvis det ikke er nok må du prøve en gang til. Da vil
installtionen oplyse at reperation er forsøgt en gang, og om du
nu vil installere/opgradere Windows igen eller foretage ny
installation. Vælg installere igen. Det tager noget længere tid
men så skulle det også virke.
Læg godt mærke til hvad der står i menuerne inden du vælger, så
du ikke kommer til at overskrive din nuværende konfiguration.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
Nyt: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/

Fra : Morten Christensen

Dato : 07-03-02 15:20

Tak, det virkede!

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 07-03-02 16:17

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3c877700$0$654$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Tak, det virkede!
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
> ICQ#: 143629522

Selv tak for feedback :)

Nyt: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-03-02 15:02

> [...]

kan
> få brændt mine ting ud, for de ting der ligger på min HD har jeg ingen

Hvis din Harddisk er FAT32 kan du (måske) finde et program til at
partitionere "on the run", jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, men
i sin tid fandt jeg det via google, så det burde kunne lade sig gøre. Flytte
de data, der skal reddes over på den bye partition og installere WinXp fra
ny på den gamle.

Jeg hævder ikke at det er en autoriseret løsning, men det kan lade sig gøre.

Har du NTFS er jeg blank.

Vh
Peter

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-03-02 21:27

Jeg kører fat32, men et andet problem med din metode kunne evt. være at jeg
kører RAID-0 på en Promise Fasttrack100 controller.... Men det vil jeg prøve
som sidste udvej....

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-03-02 21:33

> [...]
jeg
> kører RAID-0 på en Promise Fasttrack100 controller.... Men det vil jeg

Jeg skal ikke kunne sige om det så vil kunne lade sig gøre, men prøv det
lige før du alligevel opgiver, hvis du ikke finder på noget andet.

Venlig hilsen
Peter

Fra : Jan Bendixen

Dato : 06-03-02 15:44

Afmonter din hardisk og sæt den op som slave hos en ven der har en brænder.

Mvh
Jan