SD RAM ELLER DDR RAM
Fra : her

Dato : 05-03-02 09:06

Hej

Er ved af købe ny CPU XP1700+ men jeg har 768MB PC133 RAM. Med de ram
priser vi har i dag vil jeg gerne bruge de gamle ram klodser på en Asus
KT133 MB.
Hvor meget taber jeg ved ikke at bruge DDR ram. (bruges primært til spil!)

Henrik

Fra : Sven

Dato : 05-03-02 15:34

> Hvor meget taber jeg ved ikke at bruge DDR ram. (bruges primært til spil!)

Sandsynligvis ingenting. Det afhænger af resten af dit system, samt hvilken
form for spil du spiller. Hvis du kigger på Anandtech eller Toms Hardware,
så kan du se, at de alle tester i 640x480 når de skal sammenligne ram
ydelser i f.eks. Quake3. Det er for at grafikkortet ikke skal blive
flaskehalsen. Hvis du har en konfiguration der ligner de flestes, så vil jeg
gætte på, at dit grafikkort er flaskehalsen hos dig, som hos næsten alle
andre spillere, og dermed vil det ingen (eller meget lille) forskel gøre at
skifte fra PC133 til DDR.
Roder du derimod meget med 3D animering, Photoshop med store billeder
o.lign. er der en stor fordel at hente med DDR-ram

Sven

Fra : Thomas Krath

Dato : 05-03-02 22:26

> [...]
> gætte på, at dit grafikkort er flaskehalsen hos dig, som hos næsten alle
> andre spillere, og dermed vil det ingen (eller meget lille) forskel gøre

Enig... kører selv med XP1700 og 128 SDRAM PC133 - det er kortet som trækker
alt (ASUS GeForce2 GTS).

> Roder du derimod meget med 3D animering, Photoshop med store billeder
> o.lign. er der en stor fordel at hente med DDR-ram

Enig... ligeledes videoredigering samt yderligere behandling af
filer/programmer som kræver meget af systemet.

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk