MS Windows
briani 27239
Vedr proceslinie i win2000
Fra : Lene

Dato : 05-03-02 08:47

Hej gruppe
Hvordan fjerner man nogle af de iconer der ligger nede på proceslinien så
computeren ikke behøver at starte dem op ?

--
Venligst Lene

Fra : Basta

Dato : 05-03-02 11:17

Start-Kør-msconfig.
vælg derefter start

-Nikolas

Fra : Luhmann

Dato : 05-03-02 15:26

"Basta" <basta@image.dk> wrote in message
> Start-Kør-msconfig.
> vælg derefter start

Der er ingen msconfig med win2k. Du kan istedet trykke start > kør >
msinfo32.exe.
Hvis du vælger "softwaremiljø" > "Startprogrammer" kan du se hvilke
programmer der starter op hos dig. Du har dog ikke mulighed for at fjerne
dem her. For at gøre dette skal du redigere i registreringsdatabasen (start
> kør > regedit). Her skal du finde følgende steder:

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"

Der kan du markere de programmre du ikke ønsker skal starte op, højreklikke
og vælge slet!

En anden mulighed er at download et program ligesom msconfig til windows
2000. Det kan du gøre her: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

--
Mvh. Luhmann

Fra : Lene

Dato : 05-03-02 16:10

Ok, nu har jeg downloadet og installeret det program du henviser til. Så nu
er spørgsmålet så : Hvor i alverden starter jeg programmet op ????

--
Venligst Lene

Fra : Klitgaard

Dato : 05-03-02 16:10

> Ok, nu har jeg downloadet og installeret det program du henviser til. Så
nu
> er spørgsmålet så : Hvor i alverden starter jeg programmet op ????

I Kontrolpanel har du fået et nyt ikon der hedder Startup.

--
....Klitgaard

Fra : Lene

Dato : 05-03-02 16:21

Tak tak for hjælpen

--
Venligst Lene

Fra : Luhmann

Dato : 05-03-02 16:08

"Lene" <cadtech@cadtech.dk> wrote in message
> Ok, nu har jeg downloadet og installeret det program du henviser til. Så
nu
> er spørgsmålet så : Hvor i alverden starter jeg programmet op ????

Du går ind i Kontrolpanel og der ligger et ikon med betegnelsen "Startup"
som du dobbeltklikker på.

--
Mvh. Luhmann

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 17:18

Lene skrev:

> Hvordan fjerner man nogle af de iconer der ligger nede på
> proceslinien så computeren ikke behøver at starte dem op ?

Madsen.