win2000 pro og win98
Fra : Brian Hartvig Sander

Dato : 05-03-02 00:03

Hej i gruppen

Jeg sidder med et lille problem. Jeg har en win 2000 maskine og en win 98 i
netværk, det virker fint. Fra win 2000 maskinen kan jeg også se win 98
maskinens delte resourcer, MEN når jeg går i andre computere fra min 98
maskine og trykker på win 2000 maskinen, bliver jeg bedt om et password. I
det share jeg har opsat på win2000 maskinen er der ikke defineret noget om
et password. Er der et sted hvor jeg kan slå dette password fra?

Hilsen Brian

Fra : p@lex

Dato : 05-03-02 02:18

"Brian Hartvig Sander" <brian-h@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det share jeg har opsat på win2000 maskinen er der ikke defineret noget om
> et password. Er der et sted hvor jeg kan slå dette password fra?

I win2k er det sådan at du kan oprette bruger med tilhørende password som du
sikkert kender fra f.eks en skole eller arbejdsplads, ellers er din win2k et
lukket land.

under indstallationen af win2k har du opretten en administrator konto med et
password dette kan du så bruge når du vil knappe på fra en klient/win98 så
når den kommer op med brugernavn og password bruger du den du også bruger
når du skal på din win2k

Der findes allerede en konto på win2k som hedder gæst, men denne er
deaktiveret By Default, aktiveres denne kan du logge på uden boksen kommer
frem

DEN STIE ER:
kontrolpanel >
Brugere og adgangskoder >
klik på fanebladet øverst der hedder "Avanceret" >
klik på den knap der hedder [Avanceret] >
dobbeltklik på mappen brugere >
Dobbelt klik på "Gæst" >

Fjern fluebenet fra "Kontoen er deaktiveret"

Så kan du komme ind på dine delte mapper uden at fortælle Win2k at du har
tilladelse da du knapper på dyret som gæst.
Håber du kan bruge det

Regards from Palex