MS Windows
briani 27239
Til alle der har haft problemer med Blå sk~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-03-02 23:31

Snakkede med en af IT-supporterne i firmaet i dag. Hvis du bruger et
brænderprogram der ikke understøttes af XP kan dette være årsagen. Jeg har
idag afinstalleret NERO fra min pc. Den kører fint nu.
Problemet skulle også være ved Easy CD Creator...

Hvad man så skal bruge ved jeg ikke, men prøv at downloade XP versioner. -
(nok et meget logisk træk) ,-)

-M

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 04-03-02 23:39

"Morten Lorenzen" <Morten@Lorenzen.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet skulle også være ved Easy CD Creator...
>
> Hvad man så skal bruge ved jeg ikke, men prøv at downloade XP

Jeg har aldrig haft problemer med Nero på XP. Det med blå skærm
er vist fobeholdt ældre software versioner der ikke er beregnet
til XP. Hvilken Nero version brugte du ?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
Nyt: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-03-02 23:40

"Johnny Nielsen" <johnny@NOSPAMwintip.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er vist fobeholdt ældre software versioner der ikke er beregnet
> til XP. Hvilken Nero version brugte du ?

Puha, den er halvgammel, den fulgte med min brænder.. ca. 2 år siden

-M

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 05-03-02 15:59

> Puha, den er halvgammel, den fulgte med min brænder.. ca. 2 år
siden

> -M

Ja så er det jo derfor. Til XP skal du bruge version 5.5.5.1 og
opefter.
Hvis du også har haft et gammelt Antivirusprogram installeret,
kan det også meget vel være medvirkende til fejl. Softwaren skal
passe sammen.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-03-02 16:49

> "Morten Lorenzen" <Morten@Lorenzen.as> skrev i en meddelelse

> siden

> Ja så er det jo derfor. Til XP skal du bruge version 5.5.5.1 og
> opefter.

Ok, tak for rådet.

> Hvis du også har haft et gammelt Antivirusprogram installeret,
> kan det også meget vel være medvirkende til fejl. Softwaren skal
> passe sammen.

Nope, den nyeste Norton, fulgte med mit bundkort.

-M

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 02:35

Johnny Nielsen skrev:

> Jeg har aldrig haft problemer med Nero på XP.

Heller ikke her.
Jeg kører med Nero 5.5.5.1 og CdrWin 3.8D på WinXP Pro og det kører
uden problemer. Har heller ikke oplevet problemer endnu ved at
skifte til ASPI 4.70. (Noget tyder på at flere har oplevet
problemer med den nye ASPI rundt omkring.)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 19:39

Madsen skrev:

> Har heller ikke oplevet problemer endnu ved at skifte til ASPI
> 4.70.

Jo, det har jeg nu, så den må jeg lige have afinstalleret på en
eller anden måde.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-03-02 20:01

5 Mar 2002 18:39:24 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jo, det har jeg nu, så den må jeg lige have afinstalleret på en
>eller anden måde.

Tak for advarslen. Jeg sad netop og ville til at opgradere med den.

pelo

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 21:20

Peter Loumann skrev:

> Tak for advarslen. Jeg sad netop og ville til at opgradere med
> den.

Ja, lad være med det. Jeg har lige afinstalleret den på både WinXP
og Win2000 for jeg har opdaget at flere programmer alligevel giver
problemer med den nye 4.70. F.eks. vil EAC ikke længere køre. Den
gik ned med blå skærm i samme øjeblik jeg startede den. (Har ikke
haft den startet siden jeg kørte med ASPI 4.60)
AudioGrabber fungerede heller ikke mere. Den kunne ikke kommunikere
med ASPI, skrev den.

Nu kører det heldigvis igen. (Man kan blot installere version 4.60
oveni 4.70 for at komme tilbage til 4.60)

Madsen.

Fra : Preben Pedersen

Dato : 04-03-02 23:45

Hej -M
De sidste versioner af Nero skulle kunne køre på XP. Min kører da fint.
Men blå skærme er desværre en skræmmende sandhed ved XP. Troede ellers at
dette var historie med denne version af Win men ak.. Den er sq sartere end
den har lov til. Jeg har fundet ud af at min XP ikke kan lide hvis ungerne
spiller nogle gamle spil som sega virtuel fighter o.l. Får ihvertfald
bagefter blå skærme og en usatbil win. som tit kræver at blive rullet
tilbage med systemgendannelse. hmmm syntes min gamle W2K kørte mere
stabilt....
Just my 2 cents. Preben

Fra : Bjarne_H

Dato : 05-03-02 00:16

"Morten Lorenzen" skrev d. 04-03-02 23:31 dette indlæg :
> [...]
har
> idag afinstalleret NERO fra min pc. Den kører fint nu.
> Problemet skulle også være ved Easy CD Creator...

Typisk svar! - hver gang de ikke kan finde på noget andet, så skal
bare lade være med at bruge andre programmer end Microsoft!

Næsten generelt kan man sige - når man får blå skærm - så skyldes det en
eller anden driver eller program der ikke passer til systemet. Dette
gælder for alle Windows udgaverne.

Konklusionen må herefter være, får man blå skærm ved opstart, så prøv at
fjerne sidst installerede program og eventuelt finde et andet
alternativ. Blå skærm kommer desværre også ind i mellem ved opdatering
af systemet eller opdatering af skærmdriverne.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-03-02 00:11

"Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> har
>
> Typisk svar! - hver gang de ikke kan finde på noget andet, så skal
> bare lade være med at bruge andre programmer end Microsoft!

Hmm, han er faktisk en af mine venner, så jeg regner da med at det han siger
er rigtigt. Før kunne min pc nkapt være tændt 1 timen uden at crashe... Nu
har den kørt siden 16.45 uden ophold.... Den har spillet, læste newsgroups,
vist lidt film og brændt en cd, uden at kny. - Tror sgu der er noget om
snakken.

> [...]
> alternativ. Blå skærm kommer desværre også ind i mellem ved opdatering
> af systemet eller opdatering af skærmdriverne.

Har ikke oplevet under installation eller update, kun under "kørsel".

-M

P.S. Bruger den integrerede brænder i XP.

Fra : Bjarne_H

Dato : 05-03-02 07:54

"Morten Lorenzen" skrev d. 05-03-02 00:11 dette indlæg :
> [...]
om
> snakken.

> Har ikke oplevet under installation eller update, kun under "kørsel".

Burde nok have skrevet - kan i meget sjældne tilfælde forekomme under
installation eller efter update. Jeg har været ude for begge tilfælde.

Normalt får man en længere og lidt mere uddybende fejlmeddelelse ( så
som "Windows ...alvorlig undtagelsestistand" o.s.v.) i disse tilfælde -
altså hvis fejl.

Mvh
Bjarne H