MS Windows
briani 27239
NTLDR missing
Fra : Torben Broendum

Dato : 04-03-02 23:05

Hej,

Hvordan får jeg lavet en repair diskette direkte fra
win2K / win Xp cd´en ?

Jeg har fået ødelagt min NTLDR - hvordan får jeg den på
plads igen - via ovennævnte ??

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 04-03-02 23:55

"Torben Broendum" <tbr@torben-broendum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan får jeg lavet en repair diskette direkte fra
> win2K / win Xp cd´en ?
>
> Jeg har fået ødelagt min NTLDR - hvordan får jeg den på

Kan du ikke boote fra CD'en ?
Hvis - kan du reparere installtionen. Du kan forsøge med fixboot
og derefter fixmbr.
Ny mbr bør ikke oprettes hvis harddiskens partitoner er oprettet
med tredjepartsprogram som f.eks. Maxblast. En geninstalltion af
Windows oveni sig selv kan også lade sig gøre.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
Nyt: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/

Fra : Dan Andersen

Dato : 05-03-02 00:39

Jeg har noget af det samme problem:
Har erstattet en mindre HD med en større HD i en bærbar PC og nu vil den
ikke boote, da den mangler NLDR
Hvad er denne fil for en og hvordan kan fixe dette problem?

Fra : Wessel SmMith

Dato : 03-04-02 13:36

Jeg har haft samme problem med 2k. Jeg gik til en anden maskine og lavede
installationsbootdisketter. Dem brugte jeg så til at reinstallere 2k med og
vpti, ingen problemer.....

/cws.