DGP
Fra : Klitgaard

Dato : 04-03-02 15:27

Så et "dokumentarprogram" på TVDK2 om den danske rapscene. Her var Jokeren
fra DeN GaLe selvfølgelig også med.

Han snakkede en masse om at der ingen penge var i rap. Han boede i en
1-værelses lejlighed og var på A-kassen og det forstår jeg altså ik.

Ok, du blir sgu nok ikke millionær af lortet, men DGP har tourneret på De
Grønne Koncereter, har spillet for fulde huse på deres egen tour samt solgt
pænt mange af deres albums så der må da være bare rimeligt gode penge i
det...

I hvert fald nok til at man ikke behøver økonomisk støtte og kan bo i en
liiidt større lejlighed.

Er jeg helt på afveje eller klynker Jokeren bare?

--
....Klitgaard

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 04-03-02 16:12

Klitgaard wrote:

> [...]
>
> Han snakkede en masse om at der ingen penge var i rap. Han boede i en
> 1-værelses lejlighed og var på A-kassen og det forstår jeg altså ik.

Visse former for hvidt pulver koster mange penge.
--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen - http://www.hammerich.cjb.net
"I call upon our Staffordshire delegate to explain this weird behaviour"

Fra : Henrik Boegh

Dato : 06-03-02 08:14

Karsten S. Jørgensen told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Visse former for hvidt pulver koster mange penge.

Og så kom jeg af en eller anden grund lige til at tænke på en Monrad &
Rislund sketch hvor de to karakterer "Gombard og Flathart" er i
Brazilien hvor de har fået to plastikposer med vaskepulver. Som jeg
åbentbart er meget dyrt derned... :)

> mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen - http://www.hammerich.cjb.net

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"A little revolution now and then can be a healthy thing"

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-03-02 17:00

"Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message
> Så et "dokumentarprogram" på TVDK2 om den danske rapscene. Her var Jokeren
> fra DeN GaLe selvfølgelig også med.
>
> Han snakkede en masse om at der ingen penge var i rap.

Hvad ved dén nar om rap?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 04-03-02 17:09

Kim Frederiksen wrote:

> "Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message

> Hvad ved dén nar om rap?

Nok til at være en af Danmarks bedste af slagsen. Hvem mener du da man
burde spørge om emnet i stedet?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-03-02 00:58

"Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> wrote in message

> Nok til at være en af Danmarks bedste af slagsen. Hvem mener du da man
> burde spørge om emnet i stedet?

Faktapossen, måske ... eller Peyk

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 07-03-02 11:48

Kim Frederiksen wrote:

> "Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> wrote in message

> Faktapossen, måske ... eller Peyk

Lad mig gætte: du har ikke hørt dansk hip-hop i 5-6 år? :) For det
første har Peyk aldrig været andet end tekstforfatter - ikke rapper. For
det andet er der gode grunde til at han ikke er at finde på scenen i
dag. En af dem er, at han løb tør for ideer omkring 1996 (meget venligt
estimat).

Nå, men ideen i "dokumentaren" var vel at interviewe en gruppe/person
fra hvert lag i den danske hip-hopscene:
1. Jokeren/Den Gale Pose, som er kendt af hele den bred(røved)e danske
befolkning.
2. Funk Flush, som var ved at udsende deres første album og kun er kendt
i hip-hopmiljøet.
3. En eller anden ung tåbe, der håbede på en karriere som rapper på
trods af at han dårligt kunne sætte to ord sammen.

Faktaposen ligger (lå?) et sted mellem lag to og tre. Chokodrengene, som
du nævner andetsteds, kunne måske have erstattet FF i programmet, men
det ville være synd at sige, at de spiller en rigtig interessant rolle
på scenen i dag. Det virker ikke som om de kan overleve, at deres
frontmand Lasse er smuttet.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-03-02 17:27

> Lad mig gætte: du har ikke hørt dansk hip-hop i 5-6 år? :) For det
> første har Peyk aldrig været andet end tekstforfatter - ikke rapper.

Det er jeg sådan set godt klar over ... så derfor ved han nada om emnet?

> for det andet er der gode grunde til at han ikke er at finde på scenen i
> dag. En af dem er, at han løb tør for ideer omkring 1996 (meget venligt
> estimat).

... og derfor har han ikke været manden bag noget af det fedeste danske hip
gennem tiden?

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 07-03-02 23:27

Kim Frederiksen wrote:

> Det er jeg sådan set godt klar over ... så derfor ved han nada om emnet?

Han er næppe det mest indlysende valg, hvis emnet er aktuel dansk rap.
De udtalelser jeg har læst fra Peyk i de sidste par år har været
gennemsyret af 'Alt var meget bedre i gamle dage'.

> ... og derfor har han ikke været manden bag noget af det fedeste danske hip
> gennem tiden?

Joda, han har skrevet tekster til nogle klassiske danske rapnumre fra
80'erne. Numre, som enhver dansk hip-hopper bør kunne udenad :). Det gør
ham ikke hamrende oplagt som interviewoffer i et program om nutidig
dansk hip-hop.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-03-02 18:07

> [...]

> du nævner andetsteds, kunne måske have erstattet FF i programmet, men
> det ville være synd at sige, at de spiller en rigtig interessant rolle

Jeg har i øvrigt lige fundet De levende poeters klub frem igen ... deres rim
holder dæleme 220%

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-03-02 00:59

"Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> wrote in message

> Nok til at være en af Danmarks bedste af slagsen. Hvem mener du da man
> burde spørge om emnet i stedet?

Hvid Sjokolade er heller ikke uden evner

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Troels

Dato : 07-03-02 02:23

> Hvid Sjokolade er heller ikke uden evner

Jeg er helt tosset med Sund fornuft - Super formula, fordi det i mine ører
er lidt anderledes, federe hip hop. De siger selv meget præcist at der ikke
er penge i det på 24-7 og Sund superstars

Troels

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-03-02 17:28

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote in message

> Jeg er helt tosset med Sund fornuft - Super formula,

Ganske fedt ja ...

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Queenie

Dato : 04-03-02 18:47

"Klitgaard" skrev d. 04-03-02 15:27 dette indlæg :
> [...]
en
> liiidt større lejlighed.
>
> Er jeg helt på afveje eller klynker Jokeren bare?

Nu er der jo også en del udgifter ved at tournere .. Booking selskabet
tager 15 % .. så er der musikere der også skal ha' løn, stagehands,
lyd/lys folk, tourmanager osv. Ud over det er der nu ikke særlig mange
penge i at lave plader i dag .. DGP tjener ikke stort .. jeg har selv
været på tour med dem og arbejdet med dem, så jeg ved, hvad jeg taler
om.
Og ud over det ... tjo .. hvidt pulver koster mange penge, så hvis man
kun lige tjener nok til det forbrug ...

http://www.kandu.dk/