Det går så langsomt
Fra : Lars Morsing Jørgens~

Dato : 27-01-01 00:41

Jeg har to computere forbundet i et netværk
Når jeg så vil spille Tiberian sun går det ufatteligt langsomt
Der er installeret win 98 2 edition på begge pcér
Mine netkort er (på kassen står der) Ether Prime isa/pci bus 10Mbps.
Det skal lige siges at den ene pcér er en 133 MHz med 64 MB ram
Den anden er en 400 MHz med 192 MB ram.

Jeg køre med deling af internet (ADSL), hvis det skulle ha´ noget at sige.

Før i tiden gik det i ok fart, men det gik ofte ned. Nu går det aldrig ned
mere, men som sagt ufatteligt langsomt.
Kan det virkelig passe at kun hjerterfri kan køre optimalt,mellem de to
pcér.

kortene kører med full duplex på begge pcér.

Håber på hjælp

Lars Jørgensen

Fra : Mikkel

Dato : 27-01-01 00:50

> kortene kører med full duplex på begge pcér.

Hvordan har du forbundet de to pc'ere? Med et krydset kabel eller en hub?

Hvis du bruger en hub, skal du slå fuld duplex fra.

Mikkel

(Jeg mener engang at have læst en indlæg fra Asbjørn, hvor han gennemgår et
tilfælde, hvor det _ikke_ er hensigtsmæssigt at køre fuld duplex mellem
udstyr der ellers kan håndtere det. Hvis jeg husker rigtigt, kan vi så ikke
lige få den igen?)

Fra : Lars Morsing Jørgens~

Dato : 27-01-01 01:04

"Mikkel" <palle_ib@hotmail.com> wrote in message

..

> Hvordan har du forbundet de to pc'ere? Med et krydset kabel eller en hub?

De er forbundet med kabel

Netværket køre uændret, om man kører med full duplex eller half duplex

Lars

Fra : Mikkel

Dato : 27-01-01 01:25

> Netværket køre uændret, om man kører med full duplex eller half duplex

Hvordan er hastigheden, hvis du belaster med andet trafik end spil. F.eks
filkopiering?

Hvis det også går langsomt, har du måske et defekt kabel?

Mikkel

Fra : Lars Morsing Jørgens~

Dato : 27-01-01 01:41