ADSL deling
Fra : Thomas - Ford Sierra~

Dato : 26-01-01 22:25

Davs...

Hvordan deler jeg min ADSL forbindelse (ATM-kort) mellem to computere
(Windows 98 (ikke SE, ADSL installeret) samt Windows 95), når jeg ikke har
en router? Jeg har forsøgt med SyGate, men ved ikke hvordan det fungerer,
kan nogen evt. forklare mig fremgangsmåden med installation m.v.?

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 26-01-01 22:47

"Thomas - Ford Sierra XR4i" <Thomas_k@knudsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en router? Jeg har forsøgt med SyGate, men ved ikke hvordan det fungerer,
> kan nogen evt. forklare mig fremgangsmåden med installation m.v.?

Jeg bruger en trail af Sygate 4.0 og det kører okay. På maskinen med
ATM-kortet laver du en serverinstallation. Så installerer du Sygate som
client på maskine nr. 2. Det er ret nemt.

Mht. til ip-adresser, så har har jeg maskine nr. 1 sat op med 192.168.0.1
(undernetmaske 255.255.255.0)og maskine nr. 2 (client) med 192.168.0.2.
(undernetmaske 255.255.255.0).

På maskine nr. 2 angiver du maskine nr. 1 som gateway. Der findes en fin
illustration af det på Sygates hjemmeside, den fulgte jeg og så virkede det
(så det kan ikke være svært *S* ).

Mvh.

Edm...

Fra : Thomas - Ford Sierra~

Dato : 27-01-01 13:07

Davs...

> Jeg bruger en trail af Sygate 4.0 og det kører okay. På maskinen med
> ATM-kortet laver du en serverinstallation. Så installerer du Sygate som
> client på maskine nr. 2. Det er ret nemt.

Det er gjort nu.

> Mht. til ip-adresser, så har har jeg maskine nr. 1 sat op med 192.168.0.1
> (undernetmaske 255.255.255.0)og maskine nr. 2 (client) med 192.168.0.2.
> (undernetmaske 255.255.255.0).

Har jeg også gjort

> På maskine nr. 2 angiver du maskine nr. 1 som gateway. Der findes en fin
> illustration af det på Sygates hjemmeside, den fulgte jeg og så virkede
det
> (så det kan ikke være svært *S* ).

Jeg har fulgt deres anvisninger, men når jeg kommer til 'Test Driving' og
skal skrive 'ping www.sygate.com' siger computeren 'Unknown host
www.sygate.com'. Hvordan løser jeg dette problem? I øvrigt hvordan fungerer
det når jeg skal på nettet fra PC2, skal man bare ind i IE eller skal jeg
starte MS-Dos prompt og skrive nogle 'koder'?

Mvh

Thomas Krath Knudsen

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 27-01-01 13:22

> [...]
> det når jeg skal på nettet fra PC2, skal man bare ind i IE eller skal jeg
> starte MS-Dos prompt og skrive nogle 'koder'?

Du bør bare kunne starte IE op på maskine to og så skulle du ha'
forbindelse. Under FUNKTIONER => INTERNETINDSTILLINGER => LAN-INDSTILLINGER
vælger du AUTOMATISK REGISTRERING AF INDSTILLINGER.

Når jeg starter maskine nr. 1 (server) op, så skal jeg ind i Sygate Manager
og ændre i configuration. Her skal jeg i INTERNAL NETWORK SETTINGS skifte
mellem AUTO DETECT og mit netkort. Det er iflg. Sygate en fejl i Win98 der
gør at ens netkort ikke bliver detected automatisk.

Har du husket at sætte maskine nr. 1 som gateway på maskine nr. 2 ??

Mvh.

Edm...

Fra : Thomas - Ford Sierra~

Dato : 29-01-01 08:20

> [...]
> mellem AUTO DETECT og mit netkort. Det er iflg. Sygate en fejl i Win98 der
> gør at ens netkort ikke bliver detected automatisk.

Tak for hjælpen...nu kører det! I øvrigt hvad gør man efter de 30 dages
trial, hvis nu ikke man vil betale?

Mvh

Thomas

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 29-01-01 13:29

"Thomas - Ford Sierra XR4i" <Thomas_k@knudsen.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Tak for hjælpen...nu kører det! I øvrigt hvad gør man efter de 30 dages
> trial, hvis nu ikke man vil betale?

Det var så lidt.

Jeg har søgt på Altavista på "Sygate4.0" og "serial" og desværre ikke fundet
noget, så hvis du finder en løsning som ikke indebærer at betale de mellem
40 . 50 $ så må du gerne sige til !!

Mvh.

Edm...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-01-01 17:40

"Thomas - Ford Sierra XR4i" <Thomas_k@knudsen.dk> writes:

> [...]
> en router? Jeg har forsøgt med SyGate, men ved ikke hvordan det fungerer,
> kan nogen evt. forklare mig fremgangsmåden med installation m.v.?

Prøv at læse:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

Det burde forklare det grundlæggende begreber. Desuden er
der et par links til mere uddybende vejledninger.

--
Jacob
I don't have a solution but I admire the problem.