ZoneAlarm og internet hastighed
Fra : Bo Nordahl Pedersen

Dato : 04-03-02 08:51

Hej Alle

Ang. spørgsmålet om ZoneAlarm og internet hastighed: Min personlige
fornemmelse er, at ZoneAlarm nok ikke er det der sænker hastigheden på
din ADSL.
Det er en kendt sag, at visse telefonselskaber sælger den "samme" ADSL
forbindelse to gange. Der står miligvis noget om det på telestyrelsesn
hjemmeside (www.tst.dk). Når du og din ukendte "kammerat" er på
samtidig er jeres individuelle hastighed kun halvt så stor som den du
betaler for...
Fidusen for teleselskabet er, at deres lille trick som regel drukner i
almindelig langsommelighed på nettet, og at brugerne altid har en
lille smule forskellige vaner så kollisioner ikke er altfor hyppige.
Endelig er der også den mulighed at TDC bureaukratiet har LEVERET en
lille forbindelse, men i regningssammenhæng BOGFØRT den, mere eller
mindre fejlagtigt, som en større.

V.H.
Bo

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 04-03-02 10:16

"Bo Nordahl Pedersen" <bnp@email.reklamernejtak.dk> wrote in message
> Hej Alle
>
> Ang. spørgsmålet om ZoneAlarm og internet hastighed: Min personlige
> fornemmelse er, at ZoneAlarm nok ikke er det der sænker hastigheden på
> din ADSL.

Det har jeg nu oplevet et par gange - ikke fordi den gør noget ved
netværkshastigheden, men påvirker de øvrige computerressourcer i windoze.
Dermed virker computeren langsommere for brugeren - specielt har jeg oplevet
det i kombination med visse bogføringsprogrammer.

> [...]
> hjemmeside (www.tst.dk). Når du og din ukendte "kammerat" er på
> samtidig er jeres individuelle hastighed kun halvt så stor som den du

LOL - Arbejder du i Roswell, NM eller på Area51 (den der ikke har noget med
Alex at gøre), for det er ikke kendt i de kredse hvor jeg færdes??

ROFL.

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 04-03-02 12:47

On 04 mar 2002 Bo Nordahl Pedersen enriched usenet with:

> [...]
> telestyrelsesn hjemmeside (www.tst.dk). Når du og din ukendte
> "kammerat" er på samtidig er jeres individuelle hastighed kun

Går du også rundt og kigger opad for at holde øje med sorte
helikoptere, der flyver i "whisper mode?"

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Si fractum non sit, noli id reficere