To netkort.
Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 04-03-02 01:24

Da jeg står og skal på kollegienet i Odense, har jeg fundet ud af at der
ikke er adgang til en masse ting, bla. online spil.
Så var det jeg tænkte om det var muligt at oprette en ADSL linie, til at
bruge til online spil, og andre ting der nu ikke er adgang til via
kollegienet. Altså smække to netkort i PC'en, også bruge Kollegienet til
f.eks. port 21 og 80, også kører resten over ADSL'en.. Kan det lade sig gøre
med windows ?

/Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-02 07:13

On Mon, 4 Mar 2002 01:23:42 +0100, "Andreas Jeppesen"
<bundy42XXXXX@worldonline.dk> wrote:

> Altså smække to netkort i PC'en, også bruge Kollegienet til
> f.eks. port 21 og 80, også kører resten over ADSL'en.. Kan
> det lade sig gøre med windows ?

Nej, man kan ikke lave policy-based routing i Windows. Men man
ville kunne gøre det med en lille router.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Steen Suder

Dato : 04-03-02 19:38

Andreas Jeppesen wrote:

> [...]
> f.eks. port 21 og 80, også kører resten over ADSL'en.. Kan det lade sig gøre

Jfr. Asbjørns svar: en Linux/*BSD-box kan relativt nemt sættes op til
dette og noget mere.

(Re: til oprindelig post er overlagt.)

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-03-02 23:29

Andreas Jeppesen wrote:

> [...]
> f.eks. port 21 og 80, også kører resten over ADSL'en.. Kan det lade sig gøre

Du skal være opmærksom at i følge kollegienets regler må du ikke være
tilkoblet en ekstern forbindelse samtidig med at du er på kollegienet.
Det du bør gøre iflg. foreningens regler er at tage netværkskablet fra
kollegienet ud og først da isætte netværkskablet fra din eksterne linje.
Der er lige åbnet en ny socksforbindelse som er åben på samtlige
porte, og det er ikke umuligt at du vil kunne køre dit spil ud gennem
denne. Der vil være stor mulighed for at få hjælp om dette i fko.*
hierkiet på news.kollegienet.dk

MVH
Mads Bahrt
Bruger på kollegienet i Odense