AMD XP har indbygget temp. monitor, men hv~
Fra : her

Dato : 04-03-02 00:04

Se subject

Henrik

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-03-02 10:03

Er det ikke bare den temperaturmåler der sidder inden i chippen, der menes?
Sådan en har de fleste nyere chips nu engang, og det tror jeg da de fleste
motherboard understøtter.

/Morten

Fra : Martin K

Dato : 04-03-02 10:22

Er ikke sikker, men jeg tror der menes, at AMD Athlon XP'en sløver ned hvis
den overopheder, istedet for at brænde af. Det er langt fra alle mobo's der
understøtter denne feature!

--
Martin K

Fra : Jakob M

Dato : 04-03-02 12:57

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er ikke sikker, men jeg tror der menes, at AMD Athlon XP'en sløver ned
hvis
> den overopheder, istedet for at brænde af.

Det er kun Intels P4 der har "clock throttling", visse nye socket A bundkort
påstår dog at de kan nå at slukke for Athlonen inden den brænder af, hvis
f.eks køleren falder af.

Mvh
Jakob

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-03-02 17:01

> Det er kun Intels P4 der har "clock throttling", visse nye socket A
bundkort
> påstår dog at de kan nå at slukke for Athlonen inden den brænder af, hvis
> f.eks køleren falder af.

hehehe... Jeg så en lille film på nettet hvor de viste hvad der skete med
henholds en P4 og en AMD, hvis man pillede køleren af...

P4 satte hastigheden ned, og AMD'en bogstavelig talt brændte af på under et
sekund!
AMD'en skulle have sådan en throttling funktion, men den kan efter sigende
kun reagere på en temperaturændring på 1grad/sekund. I sekvensen ser man
noget der ligner 3-400 grader/sekund

/Morten

Fra : Jakob M

Dato : 04-03-02 12:55

"Morten Nielsen" <odegaard@overfloedigt.nybro.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke bare den temperaturmåler der sidder inden i chippen, der
menes?

Jo.

> Sådan en har de fleste nyere chips nu engang, og det tror jeg da de fleste
> motherboard understøtter.

SVJV er der pt ingen der understøtter det.

Mvh
Jakob

Fra : Nick the Dick

Dato : 06-04-02 23:34

jeg har et asus A7V333 og det har indbygget temp monitor i bundkortet og den
får sine info fra amd xp cpu'en
feturen hedder hos Asus C.O.P

VH Nick the Dick