/ Forside / Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Folkeskole
#NavnPoint
Nordsted1 3349
ans 2305
refi 1141
svendgive.. 1133
dova 890
frieda 840
hjkofoed 839
berpox 773
arne.jako.. 659
10  viviborgen 630
Som skidt fra en spædekalv....
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 03-03-02 23:13

Hejsa,

Som ny en denne gruppe, varer det ikke lang tid, inden man kan se, at den
samme udvikling sker med trådene, som i andre nyhedsgrupper..........man går
efter manden i stedet for meningen...

Nå, men så spørger jeg jer..........lærerE, studerenDe, og andre i denne
gruppe........

Hvad er der galt i..........

..... at lærerstuderende kommer ud i de miljøer, de senere skal arbejde i?
..... at man kan "undervise" måske to-tre klasser på en 'praktik-dag' i samme
fag?
..... at man kan følge en uddannelse uden at møde op til
'undervisningstimerne' og blot bestå eksaminer?
..... at læreRe i deT danske undervisningssystem ikke kan stave?
..... at bruge 'faglige kyndige fra erhvervslivet' i stedet for
lærerstuderende som vikarer?

Eller er der noget galt?

-- HEJ
-- Ingeniør-studerende
.........skriv lige, hvilken profession i har, når I
svarer.......................



 
 
Arne H. Wilstrup (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 04-03-02 00:28


"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c82a118$0$18443$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
>
> Som ny en denne gruppe, varer det ikke lang tid, inden man kan se, at den
> samme udvikling sker med trådene, som i andre nyhedsgrupper..........man
går
> efter manden i stedet for meningen...
>
> Nå, men så spørger jeg jer..........lærerE, studerenDe, og andre i denne
> gruppe........
>
> Hvad er der galt i..........
>
> .... at lærerstuderende kommer ud i de miljøer, de senere skal arbejde i?

Det er der da intet galt i - og det kommer de jo også.

> .... at man kan "undervise" måske to-tre klasser på en 'praktik-dag' i
samme fag?

Ikke helt forstået?

> .... at man kan følge en uddannelse uden at møde op til
> 'undervisningstimerne' og blot bestå eksaminer?

Det er reglerne -

> .... at læreRe i deT danske undervisningssystem ikke kan stave?

Det kan de da også.
> .... at bruge 'faglige kyndige fra erhvervslivet' i stedet for
> lærerstuderende som vikarer?

Man kan bruge alle mulige som vikarer, hvis de opfylder skolelovens
forudsætninger - men det er lige så lidt hensigtsmæssigt som man benyttede
fysiklærere til at vikariere for syge ingeniører.
>
> Eller er der noget galt?

afhængig af hvad du vil sige med alt dette.

--
ahw



Henrik 'Egern' Jense~ (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 04-03-02 18:45


"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
news:3c82b178$0$10821$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > .... at lærerstuderende kommer ud i de miljøer, de senere skal arbejde
i?
> Det er der da intet galt i - og det kommer de jo også.

Ja, men også under uddannelsen......? Det var det, jeg sigtede på........

> > .... at man kan "undervise" måske to-tre klasser på en 'praktik-dag' i
> samme fag?
> Ikke helt forstået?

Der blev tidligere skrevet, at man ikke fik noget ud af at komme ud til en
skoleklasse og undervise f.eks. 4 timer i matematik en gang om ugen....
Så var min pointe, hvis nu man havde 2-3 klasser i matematik på samme dag,
ville man så få mere ud af det?

> > .... at læreRe i deT danske undervisningssystem ikke kan stave?
> Det kan de da også.

Med hvilken baggrund påstår du dette?

> > .... at bruge 'faglige kyndige fra erhvervslivet' i stedet for
> > lærerstuderende som vikarer?
> Man kan bruge alle mulige som vikarer, hvis de opfylder skolelovens
> forudsætninger - men det er lige så lidt hensigtsmæssigt som man benyttede
> fysiklærere til at vikariere for syge ingeniører.

Hvordan opfylder fysiklærere kravene til en ingeniøransættelse? Og kan man
sammenligne det på denne måde?

> > Eller er der noget galt?
> afhængig af hvad du vil sige med alt dette.

For at beholde den venlige hue på, vil jeg minde dig om at dette er en
DEBAT-gruppe, og så må du selv regne ud, hvad jeg ville......(hvis ikke du
kan, skal jeg nok sige det senere)

Og så skrev du ikke, hvilken profession du havde.....

-- HEJ
..........spiller bold med de kyndige............



Peter Hindsgaul (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 04-03-02 19:03

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c83b299$0$18454$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Der blev tidligere skrevet, at man ikke fik noget ud af at komme ud til en
> skoleklasse og undervise f.eks. 4 timer i matematik en gang om ugen....
> Så var min pointe, hvis nu man havde 2-3 klasser i matematik på samme dag,
> ville man så få mere ud af det?

Min pointe har ikke haft så meget at gøre med hvad man fik ud af det som
studerende. Det jeg har forholdt mig til, har i højere grad været, om
eleverne ved en model som den diskuterede får undervisning på det
kvalitative niveau de har krav på.

Det mener jeg ikke de gør ved at have én lærer om mandagen og en anden
resten af ugen.

Og så for fuldstændighedens skyld: Jeg har intet imod at lærerstuderende
fungerer som løse vikarer. Men i det øjeblik der er tale om en fast
ansættelse, med fast skema i et år har jeg noget i mod det. Udgangspunktet
for diskussionen var ikke at der mangler vikarer i folkeskolen,
udgangspunktet var at der mangler lærere.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Henrik 'Egern' Jense~ (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 04-03-02 19:21


"Peter Hindsgaul" skrev i en meddelelse...

> Og så for fuldstændighedens skyld: Jeg har intet imod at lærerstuderende
> fungerer som løse vikarer. Men i det øjeblik der er tale om en fast
> ansættelse, med fast skema i et år har jeg noget i mod det. Udgangspunktet
> for diskussionen var ikke at der mangler vikarer i folkeskolen,
> udgangspunktet var at der mangler lærere.

OK... fint......... det argument tabte du bare i kampen, men godt samlet
op...........

-- HEJ
...............griber med gribehandsken...................



Peter Hindsgaul (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 04-03-02 19:23

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c83bb43$0$18452$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> OK... fint......... det argument tabte du bare i kampen, men godt samlet
> op...........

Hvilket argument tabte jeg i kampen?

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Anja (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Anja


Dato : 04-03-02 22:16

Hvordan opfylder fysiklærere kravene til en ingeniøransættelse? Og kan man
sammenligne det på denne måde?

Jeg mener ikke en fysiklærer opfylder kravene til en ingeniøransættelse,
ligesom jeg ikke mener at en ingeniør opfylder kravene til at virke som
lærer.

Hvis de kunne udfylde hinandens pladser, hvorfor så to vidt forskellige udd?
En ingeniør lærer vel at bruge sin viden i praksis, mens en lærer skal kunne
formidle sin viden (og hvad der ellers hører til når man arbejder med børn -
og mennesker i det hele taget).

Så fra min side, al respekt for både lærer- og ingeniørudd. som begge er
nødvendige i et samfund som vores.

venlig hilsen
Anja (lærerstuderende)




Arne H.Wilstrup (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne H.Wilstrup


Dato : 05-03-02 17:20


"Anja" <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c83e40f$0$17213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan opfylder fysiklærere kravene til en
ingeniøransættelse? Og kan man
> sammenligne det på denne måde?
>
> Jeg mener ikke en fysiklærer opfylder kravene til en
ingeniøransættelse,
> ligesom jeg ikke mener at en ingeniør opfylder kravene til
at virke som
> lærer.
>
> Hvis de kunne udfylde hinandens pladser, hvorfor så to
vidt forskellige udd?
> En ingeniør lærer vel at bruge sin viden i praksis, mens
en lærer skal kunne
> formidle sin viden (og hvad der ellers hører til når man
arbejder med børn -
> og mennesker i det hele taget).
>
> Så fra min side, al respekt for både lærer- og
ingeniørudd. som begge er
> nødvendige i et samfund som vores.

Min pointe er ikke at en lærer er en ingeniør eller vice
versa - men en helt anden, som du kan læse om i mit svar til
Henrik "Egern" Jensen.
--
ahw


Anja (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Anja


Dato : 07-03-02 22:07


"Arne H.Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
news:3c84f07f$0$241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Min pointe er ikke at en lærer er en ingeniør eller vice
> versa - men en helt anden, som du kan læse om i mit svar til
> Henrik "Egern" Jensen.
> --
> ahw
>

Det forstod jeg godt, vi er fuldt ud enige :)
Mit svar var til Henrik der, som jeg forstod det, mente at at ingeniør godt
kunne erstatte en lærer, men ikke omvendt.

Venlig hilsen Anja



Arne H.Wilstrup (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne H.Wilstrup


Dato : 05-03-02 17:17


"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i
en meddelelse
news:3c83b299$0$18454$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c82b178$0$10821$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > .... at lærerstuderende kommer ud i de miljøer, de
senere skal arbejde
> i?
> > Det er der da intet galt i - og det kommer de jo også.
>
> Ja, men også under uddannelsen......? Det var det, jeg
sigtede på........


En lærerstuderende er under uddannelse - spørgsmålet ikke
forstået.
>
> > > .... at man kan "undervise" måske to-tre klasser på en
'praktik-dag' i
> > samme fag?
> > Ikke helt forstået?
>
> Der blev tidligere skrevet, at man ikke fik noget ud af at
komme ud til en
> skoleklasse og undervise f.eks. 4 timer i matematik en
gang om ugen....
> Så var min pointe, hvis nu man havde 2-3 klasser i
matematik på samme dag,
> ville man så få mere ud af det?

Undskyld - det er mørk tale for mig - hvem skal have noget
ud af hvad?

En lærerstuderende er "i lære" - derfor skal denne
naturligvis have et forsvarligt forløb af hensyn til sin
uddannelse - men udover denne praktik, hvor den studerende
altså følges af en eller flere erfarne lærere, så er det
altså ikke meningen at de studerende skal gå som billig
arbejdskraft.

Endelig drejer verdens sig jo ikke kun om de studerendes
behov -vi har med børn at gøre, der har et vist krav på at
få en fornuftig undervisning foretaget af kendte lærere, der
samarbejder med hinanden om elevernes hverdag. hver eneste
dag, som holder møder med forældre, følger op på konflikter
og i det hele taget tager hånd om dem i dagligdagen. De få
uger om året, hvor skolerne lukker op for praktikanter -
hvoraf mange er rigtig gode og kompetente - kan vi som
professionelle lærere naturligvis godt klare eventuelle
"skadevirkninger" af - men undervisning i en folkeskole er
altså ikke som på et gymnasium, hvor faglærerne ikke
arbejder tværfagligt med mindre de er tvunget til det - (og
der ligger i dette ingen brod i det -det er jo blot
gymnasietraditionen, jeg her skitserer) - undervisning i en
folkeskole er i høj grad dannelse - opdragelse om du vil,
hvor fagene så også er noget, opdragelsen sker igennem, men
ikke kun.

>>
> > > .... at bruge 'faglige kyndige fra erhvervslivet' i
stedet for
> > > lærerstuderende som vikarer?

> > Man kan bruge alle mulige som vikarer, hvis de opfylder
skolelovens
> > forudsætninger - men det er lige så lidt hensigtsmæssigt
som man benyttede
> > fysiklærere til at vikariere for syge ingeniører.
>
> Hvordan opfylder fysiklærere kravene til en
ingeniøransættelse? Og kan man
> sammenligne det på denne måde?

Ja, det kan man da godt - der findes opgaver man ikke i en
folkeskole kan sætte ikke fag.uddannede lærere til: fysik er
en af dem, sløjd er en anden - på samme måde vil der være
opgaver som en fysiklærer kan klare for en ingeniør, men
ikke alle opgaver.
En sygeplejerske kan f.eks. også i en række sammenhænge gøre
en læges arbejde, men ikke alle opgaver -og sygeplejersken
kan ikke tage lægeligt ansvar for alle lægens opgaver.
En lægestuderende kan f.eks. godt påtage sig visse opgaver
som sygeplejevikar, som sygeplejerske normalt påtager sig -
og visse opgaver kan en lægestuderende endda gøre bedre og
mere forsvarligt end en hvilken som helst sygeplejerske, men
da en lægestuderende ikke nødvendigvis har kendskab til
plejeområdet i alle dens facetter, noget som en
sygeplejerske lærer under sin uddannelse, så kan en ingeniør
heller ikke uden videre undervise i en folkeskole og tage
alle de pædagogiske hensyn til de mange forskellige elever,
udføre undervisningsdifferentiering og arbejde tværfagligt,
sådan som folkeskoleloven kræver det - så jo - der er
lighedspunkter i mine eksempler -og forskelle.
>
> For at beholde den venlige hue på, vil jeg minde dig om at
dette er en
> DEBAT-gruppe, og så må du selv regne ud, hvad jeg
ville......(hvis ikke du
> kan, skal jeg nok sige det senere)


Herre Jemini - jeg er såmænd godt klar over, hvilken gruppe
jeg skriver i- måske skulle du spørge Jørn Hedegaard
Povlsen, hvad for en grimmer karl jeg er -han kan sikkert
sige en masse ting om den sag -- eller også spørg Niels
Aage Scmnidt.
Men jeg forstår ikke rigtig, hvad du mener med at dette er
en DEBAT-gruppe, som du fremhæver - jeg er jo netop ved at
"debattere" med dig - eller du har måske en anden skjult
dagsorden for dine indlæg som vi ikke må kende til?
>
> Og så skrev du ikke, hvilken profession du havde.....

Næ, det gjorde jeg ikke - og er heller ikke forpligtet
dertil - jeg har en automatisk signatur, som jeg anvender -
af og til anvender jeg hele molevitten, andre gange nøjes
jeg med den korteste af mine signaturer - når jeg anvender
den første, får jeg af og til på puklen fordi jeg så dermed
skal spille "autoritær" og nu får jeg på puklen fordi jeg
ikke gør det. Ak, ja - livet er skam ikke let. - jeg
gider ikke i denne sag komme med hele registret, men jeg er
sikker på at der findes en hel horde af andre, der - udfra
det ene eller andet motiv - såmænd gerne fortæller dig, hvem
og hvad jeg er.

> -- HEJ
> .........spiller bold med de kyndige............

Foreløbig må jeg tilstå, at du ikke virker specielt kyndig -
men det er måske kun min tolkning?

--
ahw


Henrik 'Egern' Jense~ (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 05-03-02 19:03

......må nu rydde op, da man åbenbart taler 'sort'.....

"Arne H.Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
news:3c84efd0$0$282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Undskyld - det er mørk tale for mig - hvem skal have noget
> ud af hvad?

1 - Den lærerstuderende skal have noget ud af sin praktik(dag)-periode
2 - Eleverne skal have kvalificeret undervisning...


> En lærerstuderende er "i lære"...[cut]
>...... men udover denne praktik, hvor den studerende
> altså følges af en eller flere erfarne lærere...[cut]

Opfylder dette ikke 1 og 2?.

[CUT en del irrelevant snak om elever, som alle godt ved, og som ingen er
uenige i]

> > Hvordan opfylder fysiklærere kravene til en ingeniøransættelse? Og kan
man
> > sammenligne det på denne måde?

> Ja, det kan man da godt - der findes opgaver man ikke i en
> folkeskole kan sætte ikke fag.uddannede lærere til: fysik er
> en af dem, sløjd er en anden - på samme måde vil der være
> opgaver som en fysiklærer kan klare for en ingeniør, men
> ikke alle opgaver.
[CUT noget snik-snak, som ingen HELLER ikke er i tvivl om]
> så kan en ingeniør
> heller ikke uden videre undervise i en folkeskole og tage
> alle de pædagogiske hensyn til de mange forskellige elever,
> udføre undervisningsdifferentiering og arbejde tværfagligt,
> sådan som folkeskoleloven kræver det - så jo - der er
> lighedspunkter i mine eksempler -og forskelle.

Niks, hvilket heller ingen har påstået....... se mit pkt. 1 og 2 igen...

Og så en gang til for prins Knud............Jeg mener:

At hvis en lærerstudernde i samarbejde med det DAGLIGE lærerteam bliver
indlemmet i undervisning i perioder, vil INGEN tage SKADE af det og ALLE
nyde godt af det........
Den lærerstuderende får indsigt i dagligdagens opgaver på en
skole/undervisningssted........ og eleverne får deres 'daglige' dosis
undervisning, dog måske lidt mere spændende, da de får en ny mand/kvinde
indenfor dørene...

> > For at beholde den venlige hue på, vil jeg minde dig om at dette er en
> > DEBAT-gruppe, og så må du selv regne ud, hvad jeg ville......(hvis ikke
du
> > kan, skal jeg nok sige det senere)

> Herre Jemini - jeg er såmænd godt klar over, hvilken gruppe
> jeg skriver i-

Godt. Tak.

> > Og så skrev du ikke, hvilken profession du havde.....
> Næ, det gjorde jeg ikke - og er heller ikke forpligtet
> dertil...

Nej, og ingen tvinger dig ;o/

> > -- HEJ
> > .........spiller bold med de kyndige............

> Foreløbig må jeg tilstå, at du ikke virker specielt kyndig -
> men det er måske kun min tolkning?

Og så forklarer jeg lige............ spiller bold MED de kyndige.........
hvor står der i den sætning, at JEG er kyndig?

-- HEJ
.............synes det er synd for eleverne med spanskrørsmetoden............



Peter Hindsgaul (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 05-03-02 19:34

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c85089b$0$18446$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Og så en gang til for prins Knud............Jeg mener:
>
> At hvis en lærerstudernde i samarbejde med det DAGLIGE lærerteam bliver
> indlemmet i undervisning i perioder, vil INGEN tage SKADE af det og ALLE
> nyde godt af det........

Det kunne jeg cutte som sniksnak alle ved. Det hedder praktik og er en
obligatorisk del af læreruddannelsen

> Den lærerstuderende får indsigt i dagligdagens opgaver på en
> skole/undervisningssted........ og eleverne får deres 'daglige' dosis
> undervisning, dog måske lidt mere spændende, da de får en ny mand/kvinde
> indenfor dørene...

Skulle undervisningens faglige indhold blive mere spændende fordi der kommer
en anden ind? Det kunne vel ligeså godt blive mere kedeligt.

> ............synes det er synd for eleverne med
spanskrørsmetoden............
Ja og jeg er imod at man koger levende hamstere til sæbe, men hvad har det
med sagen at gøre?

Vh
Peter Hindsgaul



Henrik 'Egern' Jense~ (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 05-03-02 21:36

> > At hvis en lærerstudernde i samarbejde med det DAGLIGE lærerteam bliver
> > indlemmet i undervisning i perioder, vil INGEN tage SKADE af det og ALLE
> > nyde godt af det........

"Peter Hindsgaul" skrev i en meddelelse...
> Det kunne jeg cutte som sniksnak alle ved. Det hedder praktik og er en
> obligatorisk del af læreruddannelsen

> > ............synes det er synd for eleverne med
spanskrørsmetoden............

> Ja og jeg er imod at man koger levende hamstere til sæbe, men hvad har det
> med sagen at gøre?

Du siger selv til, når du ikke mere går efter meninger men efter at kaste
med mudder.........

-- HEJ
..............skriver disse taglines både med og uden
ironi-indhold..............



Peter Hindsgaul (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 05-03-02 21:44

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c852c3e$0$18441$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Du siger selv til, når du ikke mere går efter meninger men efter at kaste
> med mudder.........

Du skal ikke regne med at jeg så siger til. Jeg går nemlig lige præcis efter
meninger og synes det er småkedeligt at kaste med mudder. Men er det det du
vil kan jeg da henvise dig til dk.snak.mudderkastning.

Vh
Peter Hindsgaul



Niels Aage Schmidt (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels Aage Schmidt


Dato : 07-03-02 18:40


"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c852c3e$0$18441
>
> > > ............synes det er synd for eleverne med
> spanskrørsmetoden............
>
> > Ja og jeg er imod at man koger levende hamstere til sæbe, men hvad har
det
> > med sagen at gøre?
>
> Du siger selv til, når du ikke mere går efter meninger men efter at kaste
> med mudder.........
>
> -- HEJ
> .............skriver disse taglines både med og uden
> ironi-indhold..............

Netop derfor!
Når du kommer med udsagn af typen: Hvad er forskellen på en elefant, så får
du selvfølgelig svar, som: Den går hverken med slips men kaster med mudder .
.. .

Som du råber i skoven osv.

vh Niels Aage

- Som beder om, at du holder fokus. Debatten drejede sig om at give danske
skoleelever den bedst mulige undervisning i en lærermangelsituation. Det er
praktisk umuligt at skabe sammenhæng, helhed og mening i en undervisning
ydet af andetårsstuderende (sådan hedder det siger dansk sprognævn ) ,
som kun kommer en enkelt ugedag på en skole! - Det kunne "måske" gå på et
fjerkræslagteri. - uden i øvrigt at sammenligne.



Peter Hindsgaul (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 04-03-02 19:07

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c82a118$0$18443$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
<SNIP>
> Som ny en denne gruppe, varer det ikke lang tid, inden man kan se, at den
> samme udvikling sker med trådene, som i andre nyhedsgrupper..........man
går
> efter manden i stedet for meningen...
<SNAP>

<SNIP> ........skriv lige, hvilken profession i har, når I
> svarer.......................
<SNAP>

Hvorfor? Er meningen ikke mere interessant end manden?

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Henrik 'Egern' Jense~ (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 04-03-02 19:19


"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse
news:3c83b7bd$0$17221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> <SNIP>
> > Som ny en denne gruppe, varer det ikke lang tid, inden man kan se, at
den
> > samme udvikling sker med trådene, som i andre nyhedsgrupper..........man
> går
> > efter manden i stedet for meningen...
> <SNAP>
>
> <SNIP> ........skriv lige, hvilken profession i har, når I
> > svarer.......................
> <SNAP>
>
> Hvorfor? Er meningen ikke mere interessant end manden?

Åbenbart ikke..........og da 'nogen' har det med at generalisere og skyde
andre i skoene, at man ikke kan generalisere på et spinkelt grundlag, ville
det for en gangs skyld være rart at se, om det er 'lægfolk', der skriver
eller det er andre.....

-- HEJ
...........spidder pennen og gør klar til kamp..........



Peter Hindsgaul (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 04-03-02 19:22

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c83bab9$0$18440$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Åbenbart ikke..........og da 'nogen' har det med at generalisere og skyde
> andre i skoene, at man ikke kan generalisere på et spinkelt grundlag,
ville
> det for en gangs skyld være rart at se, om det er 'lægfolk', der skriver
> eller det er andre.....

Den må du nok lige uddybe. Evt. med eksempler fra diskussionen.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Niels Aage Schmidt (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels Aage Schmidt


Dato : 07-03-02 18:52


"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c83bab9$0$18440$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>
> > Hvorfor? Er meningen ikke mere interessant end manden?
>
> Åbenbart ikke..........og da 'nogen' har det med at generalisere og skyde
> andre i skoene, at man ikke kan generalisere på et spinkelt grundlag,
ville
> det for en gangs skyld være rart at se, om det er 'lægfolk', der skriver
> eller det er andre.....

Bemærk at: Alle mennesker er lige, men nogen er mere lige end andre.
Ikke alle, som kan udtrykke en mening, udtrykker en mening, som er sand.

Det er ikke enhver fis, der lugter godt.

> -- HEJ
> ..........spidder pennen og gør klar til kamp..........

Hvilket dog er en elendig debatteknik. En debat er vel ikke en kamp, hvor
den stærkeste ( eller stædigste) vinder.

hilsen Niels Aage
(Og når du nu så gerne vil: Billedhugger, maler, grafiker, forfatter,
programmør, planlægger, sproganalytiker, OVER-lærer med fem liniefag og 35
års anciennitet, IKT-ansvarlig, maskinpasser, familiefar (5 børn),
skemalægger, Alsass-oman, bedstefar, ægtemand, provokatør, miljøforkæmper og
engageret i mange andre forhold - især i unge mennesker og deres uddannelse)

-men jeg gider altså ikke skrive det hele hver gang.



Henrik 'Egern' Jense~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 07-03-02 19:24


"Niels Aage Schmidt" <nielsaa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hilsen Niels Aage
> (Og når du nu så gerne vil: Billedhugger, maler, grafiker, forfatter,
> programmør, planlægger, sproganalytiker, OVER-lærer med fem liniefag og 35
> års anciennitet, IKT-ansvarlig, maskinpasser, familiefar (5 børn),
> skemalægger, Alsass-oman, bedstefar, ægtemand, provokatør, miljøforkæmper
og
> engageret i mange andre forhold - især i unge mennesker og deres
uddannelse)

Se det forklarer jo alt...... ....eller ihvertfald noget......

> -men jeg gider altså ikke skrive det hele hver gang.

Det er der heller ingen, der beder om.... hi hi

-- HEJ
...................commercial breakdown....................we
apologize................



Niels Aage Schmidt (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels Aage Schmidt


Dato : 07-03-02 20:12


"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c87b047$0$636$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Niels Aage Schmidt" <nielsaa@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> > hilsen Niels Aage
> > (Og når du nu så gerne vil: Billedhugger, maler, grafiker, forfatter,
> > programmør, planlægger, sproganalytiker, OVER-lærer med fem liniefag og
35
> > års anciennitet, IKT-ansvarlig, maskinpasser, familiefar (5 børn),
> > skemalægger, Alsass-oman, bedstefar, ægtemand, provokatør,
miljøforkæmper
> og
> > engageret i mange andre forhold - især i unge mennesker og deres
> uddannelse)
>
> Se det forklarer jo alt...... ....eller ihvertfald noget......

Nu hænger du så på den. Fortæl så, hvad det forklarer!!

> > -men jeg gider altså ikke skrive det hele hver gang.
>
> Det er der heller ingen, der beder om.... hi hi

Var det ellers ikke lige det du ønskede?

> -- HEJ
> ..................commercial breakdown....................we
> apologize................

eller: Logical Collapse??

vh NS (Det er så den ultrakorte)



Peter Hindsgaul (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 13-03-02 13:58

"Niels Aage Schmidt" <nielsaa@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c87bb92$0$1713$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nu hænger du så på den. Fortæl så, hvad det forklarer!!

Jeg tror ikke du skal regne med at få svar.

Det er lidt træls at en NG som denne (og andre ligeså) bruges til at råbe "I
er dumme", og når man så spørger hvorfor, er råberen væk.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Niels Aage Schmidt (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels Aage Schmidt


Dato : 13-03-02 16:02


"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8f4cc2$0$99200
>
> Jeg tror ikke du skal regne med at få svar.
>
> Det er lidt træls at en NG som denne (og andre ligeså) bruges til at råbe
"I
> er dumme", og når man så spørger hvorfor, er råberen væk.
>

Tjah! Hvorfor skulle det være anderledes her end det er i en hvilken som
helst hønsegård (- eller skole- ditto).

(;-})

hilsen Niels Aage







Henrik 'Egern' Jense~ (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik 'Egern' Jense~


Dato : 13-03-02 19:06


"Peter Hindsgaul" skrev i en meddelelse ...
> Jeg tror ikke du skal regne med at få svar.
>
> Det er lidt træls at en NG som denne (og andre ligeså) bruges til at råbe
"I
> er dumme", og når man så spørger hvorfor, er råberen væk.

Jeg har svaret privat til Niels Aage, da det ikke er interessant for andre
her i gruppen..........

Lad os nu komme til det saglige igen.....

-- HEJ
........................man skal ikke...............når man selv............



Peter Hindsgaul (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 13-03-02 21:18

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8f952a$0$29643$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Lad os nu komme til det saglige igen.....

Der har jeg nu været hele tiden. Du kan jo starte med at svare på de
spørgsmål jeg har stillet dig tidligere i tråden.

[citat fra tidligere indlæg]
Henrik:
> Åbenbart ikke..........og da 'nogen' har det med at generalisere og skyde
> andre i skoene, at man ikke kan generalisere på et spinkelt grundlag,
ville
> det for en gangs skyld være rart at se, om det er 'lægfolk', der skriver
> eller det er andre.....
Undertegnede:
Den må du nok lige uddybe. Evt. med eksempler fra diskussionen.
[citat slut]



[citat fra tidligere indlæg]
Henrik:
> OK... fint......... det argument tabte du bare i kampen, men godt samlet
> op...........
Undertegnede:
Hvilket argument tabte jeg i kampen?
[citat slut]

Med venlig hilsen
Peter Hindsgaul



Peter Hindsgaul (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hindsgaul


Dato : 03-04-02 18:03

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8fb413$0$99219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c8f952a$0$29643$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Lad os nu komme til det saglige igen.....
>
> Der har jeg nu været hele tiden. Du kan jo starte med at svare på de
> spørgsmål jeg har stillet dig tidligere i tråden.

Det må jeg jo så konstatere at du _ikke_ kan. Ergo må mine tidligere
bemærkninger om at komme løbende ind, råbe op, og løbe ud igen uden at ville
tage ansvar for hvad man råbte jo passe glimrende på dig.

Vh
Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste