MS Windows
briani 27239
Slet Harddisk
Fra : Leif Johannsen

Dato : 03-03-02 23:06

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal skrive i dos, for at slette
hele min harddisk på en gammel pc'er ( p 133 ) der kører med windows Me
2000, da jeg
gerne vil kører windows 98 i stedet for.

MVH.

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-02 23:37

Leif Johannsen skrev:

>Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal skrive i dos, for at slette
>hele min harddisk

Hvis den skal hedde "System", kan du skrive sådan:

   format c: /u /v:System

Hvis du er sikker på at du skriver rigtigt første gang og ikke
vil svare på er du sikker-spørgsmål, kan du skrive:

   format c: /u /v:System /autotest

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-03-02 11:09

Sun, 03 Mar 2002 23:36:49 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>format c: /u /v:System /autotest

Hvad gør parameteren /u ? Min WinXp home dk lister den ikke, når jeg i
en prompt skriver "format /?".

hilsen pelo

Fra : Ove Lie

Dato : 04-03-02 11:54

"Peter Loumann" <pelo@mailserver.dk> skrev i melding

> Hvad gør parameteren /u ? Min WinXp home dk lister den ikke, når jeg i
> en prompt skriver "format /?".

Tar ikke vare på "unfprmat" informasjon eller no.

-Ove

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 04-03-02 12:04

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
> format c: /u /v:System

Hvorfor system? Han skal slette hele hans HDD og kan da nemt gøres med
"format (drevbogstav)/q

Hvis han kun har ét drev; format C:/q

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-03-02 17:24

System er det navn man vil give den, som det også fremgår af Bertel's
svar.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-02 17:45

Kurt Nielsen skrev:

>Hvorfor system?

Jeg skrev: Hvis den skal hedde "System", ... /v-parameteren
sørger for at navngive drevet så man ikke skal spørges om det
bagefter.

>Han skal slette hele hans HDD og kan da nemt gøres med
>"format (drevbogstav)/q

Ja, hvis man ønsker den hurtige formatering.

--
Bertel