Billder af mor og killinger - Korat. :-) (~
Fra : Camilla Baird

Dato : 03-03-02 22:13

http://community.webshots.com/album/32426069wkUWNy

mvh Camilla

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-03-02 22:20

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> wrote in message
news:3bf40196ec3aec2708bbe2b3e696052e.54586@mygate.mailgate.org...
> http://community.webshots.com/album/32426069wkUWNy
>
> mvh Camilla

Hvor er de dog SØØØØØØØØØØDE!!!! *SAVLE-SAVLE*

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://www.cutiecats.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-03-02 22:44

Årh altså - bliver da helt blød i knæene *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-03-02 23:16

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> writes:

> http://community.webshots.com/album/32426069wkUWNy
>
> mvh Camilla

Jamen de er da sødde hele flokken..;)))

Syntes næsten at jeg kunne høre mormissens spinden og mivernes med...

Glæder mig allerede til de er blevet lidt større, så vi kan få flere billeder

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-03-02 08:10

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> writes:

> [...]

Nu fik jeg "slettet" dit svar..

Hmm, har du nogen fornemmelse af om det bare er hos dig, det giver
hele kuld hunmivere, eller om det er noget "specielt" for
Korat-misser..

Ja jeg er simpelthen nysgerrig/videbegærlig..*gg*

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-03-02 12:36

> [...]
> hele kuld hunmivere, eller om det er noget "specielt" for
> Korat-misser..
>
> Ja jeg er simpelthen nysgerrig/videbegærlig..*gg*

Senere på året importerer jeg en hankat fra Canada som er ud af et kuld
der kun var hanner i... Jeg tror det er ganske tilfældigt hvordan
kønnene fordeler sig...

1. kuld - 4 hunner
2. kuld - 2 hanner, 3 hunner
3. kuld - 2 hanner
4. kuld - 2 hanner
5. kuld - 1 han, 3 hunner
6. kuld - 1 han, 1 hun (flere dødfødte, ikke kønsbestemte)
7. kuld - 2 hanner
8. kuld - 2 hanner, 2 hunner
9. kuld - 4 hunner

mvh Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-03-02 15:21

> [...]

> 4. kuld - 2 hanner
> 5. kuld - 1 han, 3 hunner
> 6. kuld - 1 han, 1 hun (flere dødfødte, ikke kønsbestemte)

Tja det kan godt være at det er tilfældigt, jeg undrede mig bare over
hele 4 piger på én gang.
Jeg fik oplyst af Helle A. at ca 75 % af killinger var hanner, så der
må på længere sigt jo være en overvægt...
Selvom din statistik lige vælter her, med det niende kuld så der kom
overvægt af piger..;))
Kunne være sjovt at se om din nye han så bliver far til kuld med alene
drenge eller om det så stadig vil være tilfældigt..;))

Men jeg takker for svarene, sommetider må man bare se at naturen har
sin egen orden og ikke som sådan vil aflevere et svar ;))

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-03-02 16:02

Måske skulle jeg forklare familieforholdet i disse parringer.

1.kuld - min stammor og en USA hankat
2.kuld - min stammor og en finsk hankat
3.kuld - gentagelse af første kuld
4. kuld - hunkilling fra 2.kuld og hankilling fra 3.kuld (accidental
parring)
5.kuld - hunkilling fra 2.kuld og en USA hankat
6.kuld - hunkilling fra 2.kuld og en svensk hankat
7.kuld - hunkilling fra 5.kuld og samme svenske hankat som i 6.kuld
8.kuld - gentagelse af 7.kuld
9.kuld - hunkat fra UK og en hankilling fra 7.kuld

mvh Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-03-02 17:08

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> writes:

> Måske skulle jeg forklare familieforholdet i disse parringer.

oki, jeg kan så se at jeg ikke kan opstille en teori om at hanner fra
drenge alene kuld, også vil blive fædre til drenge alenekuld..

Jeg kunne undre mig over at der i 1 & 3 kuld er så "stor" forskel på
antallet fordi det shjv er ganske normalt at hunnen vil få flere
killinger i 2 og følgende kuld, men her spiller jo faktorer som
ægløsning og "udmattelse" fra hannens side jo nok ind..

Men jeg kan se at der med tiden bliver noget at holde styr på, for en
opdrætter ikke bare hvem og hvormange, men også import/export mm

Selv mener jeg at ud af 5 kuld var 2 kuld hanner og resten nogenlunde
ligeligt fordelt, jeg er langt fra sikker på faderskabet i det ene
kuld, men mener at det var Melissa's kæreste (tidligere omtalt) og jeg
er næsten sikker på at han er far til 2 andre kuld også..

men ihvertfald tak igen for "besværet", det er ikke ligetil at
opstille nogen form for teori mht katte og endnu mindre at få vished..

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-03-02 17:54

Ja, det er svært at lave statistik og beregninger over den slags.
Heldigvis - det ville jo tage en del af spændingen ud af det hele

Mht kuldstørrelse - det kommer an på meget. Forældrenes alder ved
parring, killingernes størrelser (hankillingerne i kuld 3 var enorme -
de voksede sig til voksen størrelse på 4 måneder og brugte derefter et
års tid på at lægge muskler til - to meget muskuløse og flotte hankette
blev de!), forældrenes/liniernes fertilitet, osv.

mvh Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-03-02 20:33

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> writes:

> Ja, det er svært at lave statistik og beregninger over den slags.
> Heldigvis - det ville jo tage en del af spændingen ud af det hele

ja, bestemt... Og det skal heller ikke gøres op i tal, for så ville
glæden også hurtigt forsvinde..

> [...]
> års tid på at lægge muskler til - to meget muskuløse og flotte hankette
> blev de!), forældrenes/liniernes fertilitet, osv.

Kunne godt forestille mig det, når der er så meget plads at vokse på i
fosterstadiet samtidig med stort set ingen konkurrence om næringen,
ikke meget miv der..*gg*

Fra : Katrine_Nederby

Dato : 04-03-02 00:50

Nååhr, hvor er de dejlige

Har du fundet på navne til de små vidundere?

Mvh. Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 04-03-02 09:04

Hej Camilla
Åh, hvor er de bare søde, hvem ved, det kan jo være vi ser dem live
engang )
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 05-03-02 20:41

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> wrote in

> http://community.webshots.com/album/32426069wkUWNy
>
> mvh Camilla

Nu fik jeg taget mig sammen til at få set dine billeder.
Ååååååååhhhhhhhhh, man bli'r jo helt blød i knæene, godt jeg sidder ned
og godt at jeg har de katte jeg skal ha' lige nu.
princess er godt nok smuk, suk, den farve........

Kate