Nu igen?!
Fra : Boysen

Dato : 26-01-01 23:45

Jeg aner ikke, hvad der går galt, men jeg har for anden gang i løbet af kort
tid, posted et indlæg som jeg ikke selv kan se?! (er aldrig sket før).

Håber det er okay jeg prøver igen.

I min tidligere omtalte DHTML menu, har jeg lidt svært ved, at fatte nogle
ting.

Jeg har lagt et eksempel her : www.sgif.dk/nysgif/test5.htm

Sp. 1: Hvordan positionerer jeg menuen, så den virker i både Netscape og IE?
Jeg har prøvet at lege lidt med:
".iewrap1{ position:absolute; left:35; top:44; }" og
".iewrap2{ position:absolute; left:35; top:55; }"
Hvis jeg f.eks ændrer top:44; og top:55; til 225 og 235, vises "senior og
ungdom" (links) stadig pænt over hinanden i IE, men i Netscape bliver
afstanden mellem dem enorm (225 el. 235 px?).

Sp. 2: Hvordan får jeg menuen til at vise sig samme sted for både senior og
ungdom?
Som det er nu, vises menuen 35 px under linket.

Sp. 3: Er det umuligt, at få boksen til at forsvinde, når man klikker uden
for menuen i Netscape? Virker fint i IE.

Jeg håber, jeg fik forklaret jer problemerne, selvom om jeg ikke selv fatter
en hat .
Jeg har rettet lidt hist og her, så hvis den er helt gal, må jeg prøve at
finde originalen.

/Michael Boysen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-01 00:25

Boysen skrev:

>Jeg aner ikke, hvad der går galt, men jeg har for anden gang i løbet af kort
>tid, posted et indlæg som jeg ikke selv kan se?! (er aldrig sket før).

Det er TeleDanmarks newsserver der opfører sig sådan. TeleDanmark ved
der har været problemer med den ofte, uhæmmet smider indlæg væk, uden
at man bliver gjort opmærksom på det. Det har den gjort siden engang i
december. De kan dog ikke sætte nogen dato på hvornår de får gjort
noget ved det :(

PS! Dit DHTML-problem kan jeg ikke hjælpe med, og debatten om dette
bliver selvfølgelig i dk.edb.internet.webdesign.html
--
venligst
/Lasse

Gratis Nokia 3210?
http://fergusons.dk/link/3210/

Fra : Michael Boysen

Dato : 27-01-01 02:24

Lasse Hedegaard skrev:
> [...]
>
> PS! Dit DHTML-problem kan jeg ikke hjælpe med, og debatten om dette
> bliver selvfølgelig i dk.edb.internet.webdesign.html

Tak for dit svar.
Jeg kan stadig ikke se mit indlæg, men html.dk er som en gave fra himlen

/Michael Boysen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-01-01 22:11

Michael Boysen <rokkerne@forum.dk> skrev:

> Jeg kan stadig ikke se mit indlæg, men html.dk er som en gave fra himlen

Prøv midlertidigt at bruge

news.auc.dk

Den kører glimrende, men mangler dog de norske webdesigngrupper, som jeg
også følger med i.

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Boysen

Dato : 28-01-01 18:34

Allan Vebel skrev:
> Prøv midlertidigt at bruge
> news.auc.dk

Kanon.....og nu kan jeg se mine egne indlæg flere gange

Det var desværre ikke den store hjælp, jeg fik ang. mit spørgsmål, men jeg
fik da en alternativ newsserver.

/Michael Boysen

Fra : Charlie Croquette

Dato : 27-01-01 02:31

:: Det er TeleDanmarks newsserver der opfører sig sådan. TeleDanmark ved
:: der har været problemer med den ofte, uhæmmet smider indlæg væk, uden

Customers should reconfigure their newsreaders to point to the
machine at 193.162.153.117 and not at news.tele.dk. The machine
at news.tele.dk is no longer functioning properly, crashed twice
yesterday, and is no longer being maintained.

The machine at 193.162.153.117 works far better than news.tele.dk
although it still has problems and cannot run by itself, but will
take the place of news.tele.dk for a few days until the replacement
for news.tele.dk can be built and put into service.

I can see there are a lot of b0rken clients connecting like clockwork
to news.tele.dk, which is part of the reason why news.tele.dk works
so poorly for Real People. This temporary replacement machine works
more as you would expect for reading and posting.

Please use news://193.162.153.117/ for reading and posting. Read-only
access is available on port 143, and via SSL at snews://193.162.153.117/

Meow.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-01-01 02:38

Hej Charlie Croquette <autocyberretributionmeowbot@plonk.invalid>

>Customers should reconfigure their newsreaders to point to the
>machine at 193.162.153.117 and not at news.tele.dk.

Hvorfor ændrer I ikke dns recorden så den peger på den midlertidige
server?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-01-01 02:43

On Sat, 27 Jan 2001 02:37:33 +0100, Lars Kim Lund wrote:
>Hej Charlie Croquette <autocyberretributionmeowbot@plonk.invalid>

>Hvorfor ændrer I ikke dns recorden så den peger på den midlertidige
>server?

200 Free-PR0N.NetScum.DK FREE PR0N AND WAREZ (ALL DOWNLOADS LOGGED AND REPORTED TO THE FBI)
group tele.internet
211 205 894 1098 tele.internet

200 TeleDanMarkInterNetNews swerver greets you (posting ok).
group tele.internet
211 4230 26509 30738 tele.internet

Her har vi årsagen vil jeg tro ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Charlie Chartreuse

Dato : 27-01-01 04:27

:: Hej Charlie Croquette <autocyberretributionmeowbot@plonk.invalid>

Hejsa!

:: >Customers should reconfigure their newsreaders to point to the
:: >machine at 193.162.153.117 and not at news.tele.dk.
::
:: Hvorfor ændrer I ikke dns recorden så den peger på den midlertidige
:: server?

This is, unfortunately, not a plug-in identical replacement for the
news.tele.dk machine -- as Jesper noted, the article numbers differ
between the machines.

As I noted in ...udbydere only, the extra work to make the two machines
identical is simply not worth it. And this is still a `test' machine,
so I prefer that people who read from it, know what they are doing, in
case of problems.

And if someone points a buggy newsreader at this machine, it is easier
to identify them, rather than the flood of buggy readers that has hit
news.tele.dk over the last five months.

The `news.tele.dk' DNS entry will point at one or more headends to the
new Diablo reader when it is ready, so this change will be transparent.
193.162.153.117 is not guaranteed to be 100% ready for prime-time, but
so far it looks good, sorta...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-01-01 02:40

On Sat, 27 Jan 2001 01:31:02 +0000 (UTC), Charlie Croquette wrote:
> [...]
>take the place of news.tele.dk for a few days until the replacement
>for news.tele.dk can be built and put into service.

Hopefully you will have the time to sync article numbers ...

jesper@freesbee$ telnet 193.162.153.117 119
Trying 193.162.153.117...
Connected to nntp117.netscum.dk.
Escape character is '^]'.
200 Free-PR0N.NetScum.DK FREE PR0N AND WAREZ (ALL DOWNLOADS LOGGED AND REPORTED TO THE FBI)
group tele.internet
211 205 894 1098 tele.internet
quit
205 .