Erfaringer med Abit TH7-II RAID
Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 03-03-02 20:42

Hej...

Jeg overvejer at bygge et P4 system med en 2 GHz NorthWood processor.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet og har fundet ud af at Abit TH7-II
har fået gode anmeldelser flere steder. Er der nogen der har erfaring
med dette bundkort eller måske med et andet i850 bundkort som Asus P4T-E.

MVH
Carsten Øhlenschlæger

Fra : Lars Krag

Dato : 03-03-02 20:52

"Carsten Øhlenschlæger" <coe@conix.dk> skrev i en meddelelse news:3C827C8C.6000708@conix.dk...

> [...]
> har fået gode anmeldelser flere steder. Er der nogen der har erfaring
> med dette bundkort eller måske med et andet i850 bundkort som Asus P4T-E.

Jep, meget fine erfaringer. Jeg har bygget 3 systemer på dette board, og
bruger selv det ene, som mit primære system, med en P4 1.8A @ 2.4 Ghz.

Hvis der er specifikke ting du gerne vil vide, så spørg bare løs.

Lars

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 03-03-02 21:11

Lars Krag wrote:

> [...]
> Ghz.
>
> Hvis der er specifikke ting du gerne vil vide, så spørg bare løs.

Det lyder lækkert, men jeg har lige et teknisk spørgsmål. Jeg ved at
man låse AGP bussen fast på de 66 MHz inde i SoftMenu III. Kan man gøre
det samme med PCI bussen?

Carsten

Fra : Lars Krag

Dato : 03-03-02 21:26

"Carsten Øhlenschlæger" <coe@conix.dk> skrev i en meddelelse news:Usenet.tmqhemfg@localhost...

[snip]

> Det lyder lækkert, men jeg har lige et teknisk spørgsmål. Jeg ved at
> man låse AGP bussen fast på de 66 MHz inde i SoftMenu III. Kan man gøre
> det samme med PCI bussen?

Jep. Når man låser agp bussen til 66 Mhz, låser man samtidig pci bussen
til 33 Mhz. Og det virker. Rent faktisk kører det hhv. 64 og 32 Mhz og med
et meget "rent" signal. En gut inde på Hardforum troede ikke helt på at det
virkede, så han målte efter Han blev så imponeret at han selv købte et
board magen til

Vær dog opmærksom på at nogle af boardene stadig bliver solgt med den
oprindelige bios (ver .37) og det kan godt give problemer med at starte op
på en P4 NW. Den nyeste bios (ver .38) virker fint. Så sørg for at få et board
med bios ver .38 eller sørg for at kunne "låne" en gammel P4 til at flashe
bios med.

Lars

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 03-03-02 21:36

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> wrote in

> [...]
> .38) virker fint. Så sørg for at få et board med bios ver .38
> eller sørg for at kunne "låne" en gammel P4 til at flashe bios

Du har fået mig overbevist. Du burde næsten arbejde for Abit

Fra : Lars Krag

Dato : 03-03-02 22:07

"Carsten Øhlenschlæger" <coe@conix.dk> skrev i en meddelelse news:Xns91C6DB1D78C87coeconixdk@193.88.15.201...

[snip]

> Du har fået mig overbevist. Du burde næsten arbejde for Abit

LOL, eller få procenter Husk at få de "rigtige" RDRAM ram til
boardet. Hvis du f.eks. skal have 512 MB (2x256) kan jeg anbefale
Samsung 256/16 moduler med Partnr. "MR16R082GBN1-CK8"
Jeg købte to stænger hos Itbutikken så sent som for 2 uger siden,
da jeg satte et system sammen for en kammerat.

God fornøjelse.

Lars

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 04-03-02 16:38

Lars Krag wrote:

> [...]
> Jeg købte to stænger hos Itbutikken så sent som for 2 uger siden,
> da jeg satte et system sammen for en kammerat.

Dit forslag er noteret. Har du nogen gode forslag til hvilken køler man
skal vælge. Den skulle jo gerne kunne overclockes lidt.

Endnu engang tusind tak
Carsten

Fra : Lars Krag

Dato : 04-03-02 20:59

"Carsten Øhlenschlæger" <coe@conix.dk> skrev i en meddelelse news:3C8394DE.2080809@conix.dk...

[snip]

> Dit forslag er noteret. Har du nogen gode forslag til hvilken køler man
> skal vælge. Den skulle jo gerne kunne overclockes lidt.

Jeg har valgt en Swiftech MCX478 med en low noise blæser på. Den er
dyr, meget dyr. Men den er immervæk effektiv (jeg har ikke fortrudt).

Thermaltake skulle være på vej med en Volcano 7+ (som både er til
socket 478 og socket A) og Alpha har lige lavet en køleprofil til socket
478, men hvornår den kommer aner jeg ikke. Den bliver sikkert lige så
god som Swiftech, men forhåbentligt noget billigere.

> Endnu engang tusind tak

Velbekomme

Lars