Socket A bundkort til SD-ram hvor Alpha 80~
Fra : Caveman

Dato : 03-03-02 20:34

Hej Gruppe,

Til min store fortrydelse passer Alpha 8045T køleren ikke på et Soltek
SL75KAV. Der sidder nemlig en kondensator i vejen *SUK*
Der er ellers huller i boardet til montering af sådan en type køler, men
ak....
Jeg vil nu gerne vide om i keneder til alternativ, hvor den kan bruges.
Grunden er at jeg ikke har råd ligenu til at købe nyt board til DDR-ram for
så skal jeg jo også købe ram.
Men jeg vil gerne også have bud på gode boards der passer til Alpha 8045T
med DDR-ram til senere opgradering.

Planen er, at når kassen er fuld vil jeg have en AMD XP 1800+ eller større
og min. 512 Mb DDR ram.

MVH Frank

Fra : Lind

Dato : 04-03-02 00:54

Jeg kan anbefale et ECS K7S5A bundkort, med Sis 735 chipssæt. Det er
kompatibelt med Alpha køleren http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

VH.
Lind

Fra : Jakob M

Dato : 04-03-02 00:58

"Caveman" <Convict76@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Til min store fortrydelse passer Alpha 8045T køleren ikke på et Soltek
> SL75KAV. Der sidder nemlig en kondensator i vejen *SUK*

Kan det ikke lade sig gøre hvis man filer lidt på Alphaen ?. Jeg har nemlig
samme bundkort og overvejer Alphaen, og jeg har ikke noget i mod at modde
den lidt.

Mvh
Jakob

Fra : Caveman

Dato : 04-03-02 20:16

Nej, for så kan du ikke montere blæseren ordentligt... Så risikerer du, at
blæseren vil vibrere og det larmer meget!

MVH Frank

Fra : Jakob M

Dato : 05-03-02 16:07

> Nej, for så kan du ikke montere blæseren ordentligt...

Jeg tror lige jeg skal kigge nærmere på mit bundkort. Det må da kunne lade
sig gøre at klemme den på plads ?.

Mvh
Jakob