6210/carkit 91 stik til computer
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 03-03-02 19:27

Jeg har i min firmavogn monteret nokia HFU-2 (carkit-91 ?)

Jeg har brug for at koble min telefon til min bærbare pc. Kan det lade
sig gøre med et kabel som tilsluttes håndfri sættet?
Med venlig hilsen
Niels Peter Nielsen

Fra : JMo.

Dato : 06-03-02 23:06

On Sun, 03 Mar 2002 19:27:19 +0100, Niels Peter Nielsen <np@tv.dk>
wrote:

>Jeg har i min firmavogn monteret nokia HFU-2 (carkit-91 ?)
>
>Jeg har brug for at koble min telefon til min bærbare pc. Kan det lade
>sig gøre med et kabel som tilsluttes håndfri sættet?

Så vidt jeg husker (tjek lige med din forhandler):

Hvis din telefon er en 5110, 6110 eller 6150 kan du sætte et DAC-2
kabel i dit CARK-91 carkit. For enden af dette kabel kan du sætte et
DAU-9P datakabel - hvor der i den anden ende er et Serielt (RS232)
stik. Og så kan du installere Nokia DataSuite på PC-eren.

Men det kræver altså at du bruger DAU-9P kompatible telefoner (5110,
6110, 6150) og ikke DLR-3(P) kompatible telefoner (6210, 6310 eller
7110)

Og så skal du ha' fat i en Data Suite 3 (der ligger et DAU-9P kabel
med i pakken) - som desværre er udgået - så hvis du ikke allerede har
det, skal du finde en forhandler der ligger inde med det (burde ikke
være umuligt - de var lidt svære at komme af med til sidst)

Endelig skal du have fat i et DAC-2 kabel. Dette er også udgået, men
der skulle ligge mange rundt omkring, så det burde ikke være svært.

Hvis din telefon er en 6210, 6210 eller 7110 har jeg ikke hørt om
nogle brugbare løsninger...

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 10-03-02 12:41

Mange tak for svaret.