/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
langsom forbindelse gennem router
Fra : claus v


Dato : 03-03-02 18:37

Hej gruppe

jeg har lavet et lille netværk med en netgear router rp114
den pc der står lige ved routeren kører meget hurtigere på internettet end
den der står længst væk

betyder det noget hvor lang netværksle3dningen er

claus



 
 
Christian Andersen (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 03-03-02 18:44

claus v wrote:

> betyder det noget hvor lang netværksle3dningen er

Ja. Samlet kabellængde for 10 Mbps < 500 m. 100 Mbps < 205 m.

--
"...in Spain!"

Arne Keller (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 03-03-02 19:20

On Sun, 3 Mar 2002 17:44:13 +0000 (UTC), Christian Andersen
<m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote:

>claus v wrote:
>
>> betyder det noget hvor lang netværksle3dningen er
>
>Ja. Samlet kabellængde for 10 Mbps < 500 m. 100 Mbps < 205 m.
>
Hvor får du det fra ??

Hvis vi holder os til ballancerede UTP kabler som er det som anvendes
til alle nye netværk, er maks længden for 10/100/1000Mbps Ethernet 90
meter fast kabel og 10 meter patchkabel.

Hvis nettet er langsomt er der umidelbart 2 muligheder:
- du har en fejl i dine netværksopsætninger.
- du har et dårligt eller fejlmonteret kabel.

Fungerer det hvis du bytter de 2 PC'er ?

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Christian Andersen (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 03-03-02 20:00

Arne Keller wrote:

>>> betyder det noget hvor lang netværksle3dningen er

>>Ja. Samlet kabellængde for 10 Mbps < 500 m. 100 Mbps < 205 m.

> Hvor får du det fra ??

Et IDG-hæfte. Netværk i praksis af Rene Djurup, 1. udgave, 1. oplag, ISBN:
87-7843-354-1, s. 48.

--
"...in Spain!"

Arne Keller (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 03-03-02 20:07

On Sun, 3 Mar 2002 18:59:36 +0000 (UTC), Christian Andersen
<m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote:

>Arne Keller wrote:
>
>>>> betyder det noget hvor lang netværksle3dningen er
>
>>>Ja. Samlet kabellængde for 10 Mbps < 500 m. 100 Mbps < 205 m.
>
>> Hvor får du det fra ??
>
>Et IDG-hæfte. Netværk i praksis af Rene Djurup, 1. udgave, 1. oplag, ISBN:
>87-7843-354-1, s. 48.
>
Det er altid rart at have dokumentationen iorden
Der må for det første være tale om et forholdsvis gammelt hæfte.

For det andet kan det ikke tale om kabellængde, men max afstand mellem
2 PCer forbundet med repeatere.

10 Mbps = 5 ballancerede segmenter a 100 meter og 4 hub´s
100Mbps = 2 ballancerede segmenter a 100meter 2 hubs og et 5 meter
kabel mellem de 2 hub´s.

Idag bygges langt de fleste net med switche og antallet af segmenter
kan være meget stort. De tal du har fundet er i bedste fald meget
teoretiske.


--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Christian Andersen (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 03-03-02 21:14

Arne Keller wrote:

> Idag bygges langt de fleste net med switche og antallet af segmenter
> kan være meget stort. De tal du har fundet er i bedste fald meget
> teoretiske.

Fair nok. Du har sikkert alligevel bygget flere netværk end jeg har
spist ærter

--
"...in Spain!"

claus v (03-03-2002)
Kommentar
Fra : claus v


Dato : 03-03-02 21:59


r:
> - du har en fejl i dine netværksopsætninger.
> - du har et dårligt eller fejlmonteret kabel.
>
> Fungerer det hvis du bytter de 2 PC'er ?
>
nej fejlen er den samme

det fungerer umiddelbart godt nok men det kører bare noget langsommere på
det lange kabel ca 15 meter langt
twisted pair lige

claus



Arne Keller (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 05-03-02 10:38

On Sun, 3 Mar 2002 21:59:01 +0100, "claus v" <nospam@esenet.dk> wrote:

>
>r:
>> - du har en fejl i dine netværksopsætninger.
>> - du har et dårligt eller fejlmonteret kabel.
>>
>> Fungerer det hvis du bytter de 2 PC'er ?
>>
>nej fejlen er den samme
>
>det fungerer umiddelbart godt nok men det kører bare noget langsommere på
>det lange kabel ca 15 meter langt
>twisted pair lige
>
Hvis jeg forstår dig ret:
Når du bytter de 2 PCer forbliver problemet på de lange kabel.
Dvs den PC som sidder på de korte kabel kører perfekt, uanset hvilken
af de 2 PCer som sidder der ?

Hvis ovenstående er korrekt, har du et defekt kabel (det lange)

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Jens (03-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 03-03-02 22:53

"claus v" <nospam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c825f83$0$56613$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> jeg har lavet et lille netværk med en netgear router rp114
> den pc der står lige ved routeren kører meget hurtigere på internettet
end
> den der står længst væk

Det kunne lyde som om at PC'ens netkort er konfigureret forkert, altså at
der f.eks. køres halv-duplex på hub'en og kortet f.eks. er sat til
fuld-duplex.

> betyder det noget hvor lang netværksle3dningen er

Ja, jeg mener det er omkring max. ca. 100 mtr.

Jens



claus v (04-03-2002)
Kommentar
Fra : claus v


Dato : 04-03-02 18:43

Nu har jeg prøvet rent fysisk at bytte de 2 computere

men problemet bliver for enden af den samme ledning
så problemet må jo næsten ligge der

jeg forstår bare ikke jeg har lånt en netværkstester og den siger kablet er
ok

det er godt nok ikke et skærmet kabel men er det nødvendigt kablet er vel ca
15 meter langt

claus



claus v (04-03-2002)
Kommentar
Fra : claus v


Dato : 04-03-02 22:21


> men problemet bliver for enden af den samme ledning
> så problemet må jo næsten ligge der
>
> jeg forstår bare ikke jeg har lånt en netværkstester og den siger kablet
er
> ok
>
> det er godt nok ikke et skærmet kabel men er det nødvendigt kablet er vel
ca
> 15 meter langt

problemet er løst nu

og undtagen mig vidste selvfølgelig selvfølgelig at selv om det er et
straight kabel så er det ikke ligegyldigt hvordan parrene ligger i forhold
til hinanden

jeg kopierede et færdiglavet patchkabel sådan at alle farver og par blev
magen til og vupti nu rykker det bare derudaf

men alligevel tak for hjælpen

næste punkt ifølge drengen bliver nok hvordan man spiller spil på
hjemmenetværket counter bla er der nogen der kan hjælpe med opsætningen af
det

claus



Karl Jensen (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Karl Jensen


Dato : 05-03-02 18:53


"claus v" <nospam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c83e56c$0$46108$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > men problemet bliver for enden af den samme ledning
> > så problemet må jo næsten ligge der
> >
> > jeg forstår bare ikke jeg har lånt en netværkstester og den siger kablet
> er
> > ok
> >
> > det er godt nok ikke et skærmet kabel men er det nødvendigt kablet er
vel
> ca
> > 15 meter langt
>
> problemet er løst nu
>
> og undtagen mig vidste selvfølgelig selvfølgelig at selv om det er et
> straight kabel så er det ikke ligegyldigt hvordan parrene ligger i forhold
> til hinanden
>
> jeg kopierede et færdiglavet patchkabel sådan at alle farver og par blev
> magen til og vupti nu rykker det bare derudaf
>
> men alligevel tak for hjælpen
>
> næste punkt ifølge drengen bliver nok hvordan man spiller spil på
> hjemmenetværket counter bla er der nogen der kan hjælpe med opsætningen af
> det
>
> claus
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste