MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP og firewall
Fra : Troy

Dato : 03-03-02 16:12

Haves: privat netværk, der kører ADSL via router med DHCP.

Så vidt jeg har forstået duer det ikke at aktivere XP's internetfirewall,
hvis man også har privat netværk, idet den lukker de andre computere i det
private netværk ude også. I Symantec kan man tillade trafik fra f.ek IP
intervallet 192.168.1.0 - 192.168.1.0, som er de adresser min router
tildeler computerne i netværket via DHCP.
Kan man ikke lave noget lignende med XP's firewall.

Duer Symantecs firewall sammen med XP - nogen der har erfaringer?

Troy

Fra : Morten

Dato : 03-03-02 16:21

[snip om firewall]
> Duer Symantecs firewall sammen med XP - nogen der har erfaringer?

Det ved de garanteret en masse om i news:dk.edb.sikkerhed
- firewalls er i hvert fald ofte oppe at vende i gruppen

Mvh.
Morten

Fra : Madsen

Dato : 03-03-02 17:20

Troy skrev:

> Duer Symantecs firewall sammen med XP - nogen der har erfaringer?

Jeg kører pt. med Norton Personal Firewall 2002 på WinXP Pro og det
fungerer glimrende, men Morten har ret i at de ved mere om det i
den gruppe der hedder <news:dk.edb.sikkerhed>

Madsen.