asus a7v og langsom boot
Fra : Martin

Dato : 03-03-02 16:29

Hej ng

Jeg har lige installeret win 2000 på min pc. Men herefter synes jeg den
booter enormt langsomt (i hvert fald i forhold til 98) Jeg har skiftet til
at køre ata 100 istedet for ata66 kan det have nogen betydning? Det jeg lige
kunne tænke var noget med netkortet (dvs den leder efter en ip eller noget)
med det er sat til det samme som i 98...og jeg er jo på nettet :) -har
forresten også fast ip :)

og så lige... når man har installeret sin via 4 in 1 (jeg bruger ver 4.37)
og sin win 2000 promise 1ultra00 ide controller (build 36) er det så ikke
alt man skal installere til sit asus a7v133 bundkort?

Håber der er en der kan hjælpe

lidt detaljer:

Asus a7v133
2*128 MB pc133 sdram
hercules 3d 4500 prophet tvout
soundblaster live 1024
plextor 121024
samsung dvd-rom sd-608

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-03-02 16:49

"Martin" <borglum@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
>
> Jeg har lige installeret win 2000 på min pc. Men herefter synes jeg den
> booter enormt langsomt (i hvert fald i forhold til 98) Jeg har skiftet til
*************

Ny bios til A7V kan kurere langsom boot.
Ved du, hvor stor hdd den kan klare ?

Fra : Martin

Dato : 03-03-02 17:39

> Ny bios til A7V kan kurere langsom boot.

jeg bruger pt 1005B -det må da være nok -eller hvad?

Kan man opdatere den bios på promisecontrolleren -ja det er nok et dumt
spørgsmål men der kom det alligevel

> Ved du, hvor stor hdd den kan klare ?

Den driver jeg havde brugt er til et eksternt pci kort. jeg ved ikke om det
er forkert men nu bruger jeg den fra windows update dog uden ændring. Det
ovenstående spørgsmål udsprang af at man på denne kunne opdatere bios

"pci-driveren" kunne klare op til 128 gb, jeg ved ikke hvad windows driveren
kan

Fra : Santa Xcaze

Dato : 03-03-02 18:04

SNIP

Ehm generalt er win2000 altså ik den hurtigste til opstart, sååå!!! Hvad
definerer du som hurtigt?

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-03-02 22:56

.....Og det går ABSOLUT ikke hurtigere på et A7V-133 board......Det tiden går
med er initialisering af Promise controlleren - Den kan evt. disables,
hvilket giver lidt.....Men hurtigt kommer det aldrig til at gå.....

Mvh
/Søren

Fra : Martin

Dato : 04-03-02 21:38

ok... så må man jo lære at være lidt mere tålmodig :)

takker!