understøtter TCP/IP
Fra : Niels

Dato : 03-03-02 15:33

Hej

Så kommer der måske lige et dumt spørgsmål, jeg skal til at skifte mit ADSL
256/128 modem løsning fra Tiscali ud med en routerbaseret ADSL løsning, jeg
skal i den forbindelse ud og investere i et netkort til min pc-er, og så er
det lige jeg ville spørge om stort set alle netkort understøtter TCP/IP
eller hvad, da der står netkortet skal det.og er der nogen der kan anbefale
et godt netkort til formålet.

Mvh Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-03-02 16:07

"Niels" <niels.roedskov@krudt.dk> wrote in message

> [...]
> det lige jeg ville spørge om stort set alle netkort understøtter TCP/IP
> eller hvad, da der står netkortet skal det.og er der nogen der kan

Ja et alm netkort understøtter tcp/ip

et Intel 100s Desktop

eller måske et Dlink kort.

Fra : Martin Singh

Dato : 11-03-02 11:42

Principielt kan du købe et hvilket som helst 10/100 Mbit netkort.
Hvis du dog vil være sikker på at det altid vil virke uanset hvilket
styrestystem osv. så køb et 3com kort. Virker upåklageligt. Eller i den
nedre ende mht. pris, så kan man få unex kort for omkring 100,- som også er
fine til netværk. Ellers køb det tiscali anbefaler...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-03-02 16:15

"Martin Singh" <real_warhawk@hotmail.com> wrote in message
> nedre ende mht. pris, så kan man få unex kort for omkring 100,- som også
er
> fine til netværk. Ellers køb det tiscali anbefaler...

Køb et Realtek 8139 baseret netkort. Koster 100,- og har kerne-support i
Linux.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-03-02 12:06

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> Køb et Realtek 8139 baseret netkort. Koster 100,- og har kerne-support i
> Linux.

Det er nok værd at læse
<news:slrna7uj48.2m4f.harvest@freesbee.wheel.dk> først.

--
Jacob - www.bunk.cc
This file will self-destruct in five minutes.

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-03-02 15:28

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det er nok værd at læse
><news:slrna7uj48.2m4f.harvest@freesbee.wheel.dk> først.

Så er det derfor min computer er så langsom når jeg surfer på store sider...

Tid til at skifte.

--
"...in Spain!"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-03-02 15:36

In article <a6qc1c$df2$1@sunsite.dk>, Christian Andersen wrote:

> Så er det derfor min computer er så langsom når jeg surfer på store
> sider...

Næppe. Vi taler ikke om båndbredde i petitesseklassen, vi taler om at
RTL8139 trækker voldsomt meget CPU for at køre ordentligt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The Golden Rule of Arts and Sciences:

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-03-02 16:25

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Næppe. Vi taler ikke om båndbredde i petitesseklassen, vi taler om at
> RTL8139 trækker voldsomt meget CPU for at køre ordentligt.

Det er jo det jeg siger. En stor side på vej ind = min computer fryser
nærmest.

--
"...in Spain!"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-03-02 16:27

In article <a6qfcu$m$1@sunsite.dk>, Christian Andersen wrote:

> Det er jo det jeg siger. En stor side på vej ind = min computer fryser
> nærmest.

Hvad har du da? En Pentium 166?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Bureaucrat, n.:

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-03-02 17:59

> Hvad har du da? En Pentium 166?

En AMD-K6 II, 400 Mhz... Måske er der noget andet i vejen?

--
"...in Spain!"

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-03-02 11:28

Christian Andersen <7kf2z58ugb001@sneakemail.com> writes:

> Det er jo det jeg siger. En stor side på vej ind = min computer fryser
> nærmest.

Mon ikke det snarere skyldes at din browser bruger en masse CPU-tid på
at finde ud af at vise siden?

--
Jacob - www.bunk.cc
You're not an alcoholic unless you go to the meetings.

Fra : TBC

Dato : 12-03-02 03:44

"Niels" <niels.roedskov@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det lige jeg ville spørge om stort set alle netkort understøtter TCP/IP
> eller hvad, da der står netkortet skal det.og er der nogen der kan

Dine største problemer kan du sikkert forvente dig fra selve routeren,
eftersom du har været vant til at have hul igennem til alt. Hvis du bruger
programmer der udnytter f.eks H323 multimedieprotokollen (f.eks Netmeeting
o.l.) skal du være MEGET påpasselig med hvilen router du vælger. Ligeledes
skal du hvis du er bare lidt mere en surf og mail typen påregne at du skal
ind og konfigurere routeren.

Det værste imho er dog at du må indstille dig på lidt ringere ping i online
spil med router end med modem

Men et godt sted at starte med f.eks Cisco 677 er her:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml

eller Soho 77: http://coder.dk/sohofaq.php

Personligt er jeg nu meget glad for at have sluppet for besværet og
inkompatibiliteterne med router, og så min gode ping med modem ikke mindst.

TBC