Microsoft VBScript runtime error.
Fra : Madsen

Dato : 03-03-02 15:25

Hej,

Hvis man får denne fejl (subject), betyder det så ikke at der er
fejl på siden man sidder og kigger på, eller kan det være nogle
indstillinger i ens browser der ikke er så heldige?

Helt præcist er fejlen følgende:
Microsoft VBScript runtime error '800a0005'
Invalid procedure call or argument: 'left'
/includes/mail.inc, line 86

Jeg bruger IE 6.0 på WinXP og Win2000. Fejlen kommer på begge
styresystemer.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-03-02 16:35

03 Mar 2002 14:25:10 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Hvis man får denne fejl (subject), betyder det så ikke at der er
>fejl på siden man sidder og kigger på, eller kan det være nogle
>indstillinger i ens browser der ikke er så heldige?

Fejl på serveren, hvor du henter en side fra.

Opstår (tit) på servere, der henter data fra en Access database.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 03-03-02 17:18

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fejl på serveren, hvor du henter en side fra.
>
> Opstår (tit) på servere, der henter data fra en Access database.

Ok og tak. Så er jeg mere rolig.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 20:30

Madsen skrev:

> [...]
>
> Helt præcist er fejlen følgende:
> Microsoft VBScript runtime error '800a0005'
> Invalid procedure call or argument: 'left'

Jeg har lige opdaget at hvis jeg slår min firewall helt fra, som er
Norton Personal Firewall 2002, så får jeg ikke ovenstående fejl.
Nu er jeg da først på herrens mark, men jeg må jo prøve at finde ud
af hvad der er i den firewall der udløser fejlen. Det er muligvis en
kombination af en uheldig programmeret side og Norton Personal
Firewall, men fakta er at jeg ikke kan få fejlen til at komme hvis
jeg kører med firewallen slukket. Derimod kommer fejlen _hver_ gang
hvis firewallen er tændt.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 20:56

Madsen skrev:

> Jeg har lige opdaget at hvis jeg slår min firewall helt fra, som er
> Norton Personal Firewall 2002, så får jeg ikke ovenstående fejl.

Nu fik jeg det løst ved at gå ind i Options > Advanced Options i Norton
Firewall og så tilføje den side jeg havde problemer med til listen, og
gav den samtidig lov til det hele. (Permit over hele linien.)
Jeg stoler på siden, så det burde der ikke været noget farligt i at
gøre.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-02 22:09

9 Mar 2002 19:55:54 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Nu fik jeg det løst ved at gå ind i Options > Advanced Options i Norton
>Firewall og så tilføje den side jeg havde problemer med til listen, og
>gav den samtidig lov til det hele. (Permit over hele linien.)

Jeg har jævnligt oplevet fejlen på sider, som har virket før og
senere, uden at jeg har ændret noget nogen steder.

Derfor er det min mening, at det også kan opstå ved fejl på den
server, der hoster side(n/rne).

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 23:28

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jeg har jævnligt oplevet fejlen på sider, som har virket før og
> senere, uden at jeg har ændret noget nogen steder.
>
> Derfor er det min mening, at det også kan opstå ved fejl på den
> server, der hoster side(n/rne).

Jeg skal heller ikke kunne sige om det ikke er tilfældet i de fleste
situationer, men i mit tilfælde var det så altså min firewall. Jeg
havde ingen anelse om at den var årsagen og det var ved en rent
tilfælde at jeg opdagede det.

Madsen.