Blæservarme/gulvvarme
Fra : Torben Lynnerup

Dato : 03-03-02 15:14

Hej gruppe...

Vi er nye campister, og har netop købt en brugt Sprite 500TE.
Vognen mangler blæservarme, men vi har hørt, at det er ret nemt at
eftermontere.
Er der nogen der har erfaringer med dette. Det vil koste omkring 3000
plus montering. Er pengene mon givet bedre ud hvis vi køber gulvvarme
i stedet.

Mvh. Torben

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-03-02 15:46

Hej med jer.

> [...]
> Er der nogen der har erfaringer med dette. Det vil koste omkring 3000
> plus montering. Er pengene mon givet bedre ud hvis vi køber gulvvarme

Ja, det er ret nemt at eftermontere på en eksisterende Truma ovn. På
www.truma.de er der nogle gode informationer at hente og på
www.campingferie.dk har man fornylig modificeret en Hobby's
blæservarmeanlæg.

Vær opmærksom på at Truma udstyr i Tyskland sælges til halv pris af de
danske priser.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : PHK

Dato : 03-03-02 16:05

"Torben Lynnerup" <torben.lynnerup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har erfaringer med dette. Det vil koste omkring 3000
> plus montering. Er pengene mon givet bedre ud hvis vi køber gulvvarme

Gulvvarme er ikke en erstatning for varmeovn, med mindre i holder jer til
sommerperioden.

--
_
|_|

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-03-02 10:37

> Gulvvarme er ikke en erstatning for varmeovn, med mindre i holder jer til
> sommerperioden.

Nu læser jeg hans mail sådan at han har gasvarmeovn men ikke blæser monteret
på denne, i så fald vil jeg sige at begge dele er rart og det kommer an på
hvonår de har tænkt sig at campere, er det fra slut april til midt i
september er det vist lige fedt om du monteret det ene eller det andet. men
før og efter kan du ikke undvære den luftbårne varme.

Jeg ville nu montere luft systemet først og samtidig sætte en såkaldt airmix
på da man har meget glæde af den om sommeren

Hilsen Jørgen

Fra : Torben Lynnerup

Dato : 09-03-02 16:45

Det er korrekt, som Jørgen skriver, at vi har gasovn, men ingen blæser.

Tak for indlæggene...

Hilsen Torben