MOHAA - første del af mission 5 (og slutni~
Fra : Filip Larsen

Dato : 03-03-02 14:45

Jeg er nået til mission 5 hvor første del hedder "Snipers last stand". Jeg
kan se på mine mission objectives, at jeg skal finde et manglende bazooka
team, men hvor gør jeg det? Jeg har ryddet hele første del af banen hen til
lågen, men denne vil ikke åbne før jeg finder ovennævnte team. Desværre står
min "objective-afstandsmåler" konstant på nul (det har den gjort fra starten
af missionen) så det er noget svært. Så vidt jeg kan se har jeg alle de folk
med mig som jeg mødte undervejs (5 mand hvis jeg ellers kan tælle).

Og en andet spørgsmål: i slutingen af mission 4 hvor man skal "exfiltrere"
fra manison, er den eneste rute hen til modstandskvinden tilsyneladende en
vej fyldt med snipers og respawing hundepatruljer. Jeg har simpelthen ikke
kunne finde ud af at komme igennem den del uden brug af godmode. Jeg har set
fra tidligere baner, at hvis man pludselig møder uforholdsmæssig hård
modstand, så er det fordi jeg har glemt noget eller fordi jeg har taget den
"forkert" vej. Men jeg har sprængt to kampvogne i luften og jeg kan ikke
finde andet. Jeg har dog ikke kunnet komme ind ad "kælderlemmen" der er i en
af bygningerne, skal jeg det?.

Og så lige lidt galde nu jeg er igang. MOHAA er et ok spil, lidt bedre end
RtCW, men det fede ligger mest i stemningen. Jeg syens det går stærkt ned ad
bakke med gameplay og handlingsrealisme efter Omaha beach missionen. Man
fornemmer mere og mere hvor lineært og triggerstyret spillet er og den nogle
gange absurde forskel der kan være i realisme. Det irriterer mig fx.
grænseløst, at nogle fjender næsten ikke ænser at man kommer vadende lige
ind i rummet hvor de står, eller ikke ænser at man lige har skudt deres
makker to meter væk, mens andre fjender som fx. snipere kan komme løbende
frem og på ca. 1/10 sekund ramme de to cm af mit ansigt der stikker frem bag
en mur 200 meter væk selvom jeg sidder musestille. Den same latterlige evne
som visse snipere i RtCW også havde. Men sidder man i en busk er man
åbenbart total usynlig selvom det samlede tredie rige marcher forbi to meter
væk. I forhold til Operation Flashpoint (OFP) er fjenderne i MOHAA nærmest
som en flok hjernelamme robotter (dog en anelse mindre hjernelamme end dem i
RtCW). MOHAA når ikke engang tilnærmelsesvis op på niveau med OFP i gameplay
og realisme.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 03-03-02 17:30

Der er en trappe næsten lige ved siden ad. Gå op af den, og der ligger
bazooka'en oppe. Bagefter skal du skyde mod vinduet med trammer for. Bare
brug dit maskingevær. Håber det kan hjælpe.

Mvh Lars.

Fra : Filip Larsen

Dato : 03-03-02 18:53

Lars Willum Christiansen skrev

> Der er en trappe næsten lige ved siden ad. Gå op af den, og der ligger
> bazooka'en oppe. Bagefter skal du skyde mod vinduet med trammer for. Bare
> brug dit maskingevær. Håber det kan hjælpe.

Tak for dit svar, men det hjælper mig desværre ikke.

I rummet er der to "heavy rounds" og en lille flaske health, det er alt.
Ingen bazooka. Og jeg kan skyde og kaste med granater alt det jeg vil mod
vinduet, væggen, tremmerne, gulvet, loftet, og hvad der ellers er i det rum,
uden den mindste effekt (andet end at jeg løber tør). Fik jeg sagt jeg har
spillet banen indtil dette punkt to gange med samme resultat?? Og fik jeg
også sagt, at jeg snart kører en lille hurtig uninstall så jeg kan komme
videre med mit liv (Red Hammer ligger og venter :)

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Carsten Norrbohm

Dato : 03-03-02 19:26

Jeg havde præcis samme problem da jeg spillede spillet på easy, men fik en
kammaret til at sende mig et save game hvor bazooka'en var der. På medium
var bazooka'en der og på hard er jeg ikke nået til den bane endnu. En
kollega sagde at han loadede et tidligere savegame og spillede derfra og så
var bazooka'en der. Men det er pænt skummelt.
M.V.H Carsten

Fra : Filip Larsen

Dato : 04-03-02 08:49

Carsten Norrbohm skrev

> Jeg havde præcis samme problem da jeg spillede spillet på easy, men fik en
> kammaret til at sende mig et save game hvor bazooka'en var der.

Jeg prøvede at starte forfra med breifingen til mission 5, og så lykkedes
det! Det ser ud til, at det er breifingen der fastlægger detailerne i
missionen?! I hvert fald stod fjenderne anderledes end hvis jeg blot
genstartede selve banen.

> [...]
> kollega sagde at han loadede et tidligere savegame og spillede derfra og

> var bazooka'en der. Men det er pænt skummelt.

Ja mon ikke. For sjov genstartede jeg banen og løb den igennem i god mode.
Ingen bazooka der hvor den skulle være, men utroligt nok så fandt jeg den
lige bagefter da jeg løb tilbage til det første "sniperrum". Enten er det
(endnu) en fejl i spillet, eller også er det en af tyskerne der slæber rundt
på bazookaen.

Anyways, tak for hjælpen til både dig og Lars. Jeg tror jeg tager resten af
MOHAA i godmode. Så kan jeg nyde stemningen (specielt i byerne) og ignorere
den efterhånden totale mangel på handlingsrealisme.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 04-03-02 14:02

"Filip Larsen" <filip.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
newsFg8.286$O3.34147@news010.worldonline.dk...
> [...]
ignorere
> den efterhånden totale mangel på handlingsrealisme.

Det var så lidt.

Mvh. Lars.

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 03-03-02 21:40

Det fatter jeg ikke! Det var sådan jeg gjorde. Og det var i easy mode, og nu
spiller jeg i medium mode. Så det kunne da godt ske at du skulle prøve en
uninstall.