Ellis Island
Fra : Jan Wibrand

Dato : 03-03-02 14:34

Det (svaret på mit spørgsmål) ligger formentlig i den nu nedlagte
nyhedsgruppe! Men hvad er der blevet af Ellisislandrecord.org?
Jeg ryger direkte til Ancestry.com uden nogen som helst hjælp til, hvor de
evt. 'gemmer' alle de gode oplysninger fra Ellis Island.
Be' om lidt hjælp - tak.
Mvh - Jan Wibrand
Jan@Wibrand.dk

Fra : Peter Kannegaard

Dato : 03-03-02 14:38

Dette link virker!
http://www.ellisislandrecords.org/search/passSearch.asp?
--
Venlig hilsen
Peter Kannegaard / kannegaard@tdcadsl.dk

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 03-03-02 14:41

"Jan Wibrand" <jan@wibrand.dk> wrote in message
[...]

----
Dette link virker fint og bringer dig ind på American Family Immigration
History Center:
http://www.ellisislandrecords.org/default.asp

mvh og god fornøjelse
Rikke F. Ravn

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-03-02 14:55

"Jan Wibrand" <jan@wibrand.dk> skrev Sun, 3 Mar 2002 14:34:05 +0100

http://www.ellisisland.org/
http://www.ellisislandrecords.org/

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 03-03-02 15:17

Ingenting. Linken hedder bare noget andet

Den hedder: http://www.ellisisland.org

--
M.v.h.
Henriette Idestrup

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Homepage: www.idestrup.dk
E-mail: idestrup@adslhome.dk
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Steven Gloerfelt-Tar~

Dato : 03-03-02 15:04

Jeg har hørt nogle "grimme" rygter om, at Ancestry.com - og andre lignende
store amerikanske sider - er ved at købe rettigheder til diverse databaser.
Det skulle således allerede være sket i Californien.
Om det er hele sandheden ved jeg af gode grunde ikke, men sider jeg
tidligere har haft adgang til, bliver nu henvist til Ancestry.com !!! Og for
de oplysninger, der rigtig er noget værd, skal der altså betales!!!!!

mvh

Steven Gloerfelt-Tarp

Fra : Alf Christophersen

Dato : 04-03-02 02:04

On Sun, 3 Mar 2002 15:03:31 +0100, "Steven Gloerfelt-Tarp"
<stevencc@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>de oplysninger, der rigtig er noget værd, skal der altså betales!!!!!

Ancestry.com forsøker å tilegne seg et monopol på alle genealogiske
opplysninger over hele verden for å kunne virkelig tjene penger på
det, inspirert av monnopol-ideene til Microsoft etc.

Kanskje man burde gjøre amerikanske konkurransemyndigheter
oppmerksomme på faremomentene ved at Ancestry.com forsøker å fjerne
alle konkurrenter. (rootsweb er forlengst oppkjøpt)

Fra : Steven Gloerfelt-Tar~

Dato : 04-03-02 13:38

Glæder mig at der også er andre her i gruppen, der har bemærket sig denne
noget kedelige udvikling. Det var netop Ancestry.com jeg havde hørt dette
om!
Er der nogen der ved hvad Mormon-databasens fremtid kunne være i denne
sammenhæng?
En henvendelse til de amerikanske konkurrencemyndigheder kunne måske være en
fornuftig løsning, og jo flere medunderskrivere i en sådan henvendelse,
desto bedre.
At udenlandske - og for den sags skyld også danske - firmaer skal kunne købe
sig til et monopol på vores "fortid" og aner - den går ikke!

mvh

Steven Gloerfelt-Tarp
stevencc@worldonline.dk

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i en
meddelelse news:3c825eb1.5182949@nntp.uio.no...

Fra : Jan Wibrand

Dato : 04-03-02 10:22

Så har jeg da kun at sige tusind tak for de præcise og hurtige
tilbagemeldinger.
Interessante kommentarer til Ancestry.com's intentioner. Men også lidt
(meget) skræmmende!
Tak for hjælpen.
Jan Wibrand

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 04-03-02 12:14

svaret er faktisk ganske simpelt, du mangler bare et s før du skriver .com
;)

vh.
*jacob nordahl