MS Windows
briani 27239
XP Pro og MS-Office 2000
Fra : Torben Rimmer Nielse~

Dato : 03-03-02 13:25

Jeg har netop installeret Windows XP Pro på min PC. Når jeg så installerer
min MS-Office 2000, opstår problemet:

Når jeg åbner Word, PowerPoint eller Publisher, lukkes programmet automatisk
efter 1-2 sekunder. Jeg kan altså ikke anvende tekstbehandling.

Hvad går der galt - og hvad kan jeg gøre ?

Mvh,
Torben

Fra : M.S.R.

Dato : 03-03-02 13:37

Havde netop samme problem med samme opsætning. Jeg løste det ved at
nedgradere til ME igen og herefter fjerne MS office 2002. Herefter blev XP
pro indlagt og efterfølgende office.

Det kører uden problemer nu!

/msr

Fra : Madsen

Dato : 03-03-02 14:54

Torben Rimmer Nielsen skrev:

> [...]
>
> Når jeg åbner Word, PowerPoint eller Publisher, lukkes
> programmet automatisk efter 1-2 sekunder. Jeg kan altså ikke

Du bruger et serienummer som ifølge MS er en piratkopi og derfor
lukker Officepakken ned. Kontakt MS og få et gyldigt serienummer.

Madsen.

Fra : Torben Rimmer Nielse~

Dato : 03-03-02 21:34

Du havde ret - jeg anvendte et serienummer, som ikke tilhørte programpakken.
Da jeg efterfølgende fandt det oprindelige serienummer frem, som fulgte med
Office, løste problemet sig selv.

Har XP en database over ulovlige serienumre ? Det er da ikke set før ...

Fra : Madsen

Dato : 03-03-02 21:50

Torben Rimmer Nielsen skrev:

> Har XP en database over ulovlige serienumre ? Det er da ikke
> set før ...

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men det er hvad jeg har hørt.
Enten det eller også kender OfficeXP nogle bestemte serienumre
som den så reagerer på, ved at lukke ned.

Det samme problem kan vist opstå med Office2000 hvis du kører med
en piratversion og opdaterer til SR1, har jeg ladet mig fortælle.

Madsen.