FTP Server
Fra : bok_slash

Dato : 03-03-02 12:54

Hey jeg vil gerne have mig en FTP server på min ADSL linje (but how) jeg
har en siemens XpressLink (router med firewall)
hvordan gør jeg? jeg har prøvet og prøvet men der sker ikke noget man
kan ikke logge på fra en anden computer, jeg har også prøvet med dns2go
men jeg kan ikke få det til at køre (PLz help me)

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper KA

Dato : 03-03-02 12:56

"bok_slash" <bok_slash.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> kan ikke logge på fra en anden computer, jeg har også prøvet med dns2go
> men jeg kan ikke få det til at køre (PLz help me)

Start med at kontrolere den firewall og få styr på hvad den tillader af
trafik .. prøv derefter at sætte din ftp op til at køre ( midlertidigt ) på
en port du ved firewallen tillader ind og udgående trafik på .. men humlen
er at du skal have åbnet for trafik på port 20 og også gerne port 21( så kan
folk logge på vis f.eks Internet Explorer ) .. tcp og udp ..

Regards

Fra : BL

Dato : 04-03-02 06:52

On Sun, 03 Mar 2002 11:54:22 GMT, "bok_slash"
> [...]

>kan ikke logge på fra en anden computer, jeg har også prøvet med dns2go
>men jeg kan ikke få det til at køre (PLz help me)

Husk også at du / de skal connecte til IP adressen som routeren har på
internettet, og ikke den IP som som computeren har på lokalnettet.

Fra : Martin Singh

Dato : 11-03-02 10:34

Hej. Det første du skal prøve er selvfølgelig om du kan Connecte via dit
LAN.
Brug her serverens lokale IP-adresse.
hvis du har en ss2601 router, så skal du i avanceret konf. / Prædefinerede
NAPT servere
markere med et flueben under FTP, her skal du også skrive serverens lokale
ip- adresse. !
sikkert samme princip med cisco. det gælder om at åbne for port 21
og så skulle du være rullende.
Hygge