Kabling standarden ISO/IEC 11801 2.ed. er ~
Fra : Arne Keller

Dato : 03-03-02 12:14

Her lidt info omkring kablingstandarden som indeholder Cat 5E, Cat 6
og Cat 7 som i denne uge er blevet gjort færdig.

Arbejdsgruppen er blevet enige om en FDIS (Final Draft International
Standard).
Dette dokument forventes klart indenfor 1-2 måneder, hvorefter det
sendes ud til afstemning hos alle medlemslande, der forventes max at
komme 2 nej stemmer, der skal være 5 for at standarden falder.

Ingen kan derfor forestille sig at dokumentet ikke bliver vedtaget.
Efter afstemningen skal dokumentet formelt godkendes på et møde d.27
september 2002, derefter trykkes det og sættes til salg gennem de
normale kanaler.

Men indenfor 2 måneder har alle medlemmer af arbejdsgruppen dokumentet
som det kommer til at se ud i hånden.

Når 2 udgave udsendes er Cat 5 og IBM cabling ikke længere anerkendt i
standarden til nyinstallationer.

Det må stadig betragtes som en betingelse at man køber et komplet
system for at få den garanterede performance, enkeltkomponenter købt
hos forskellige leverandører garanterer ikke dette.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.