fodring med kallun...
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 03-03-02 10:52

Hej

Jeg har en tæve som vejer 22 kg, jeg vil gerne have hende til at tabe sig
ca. 3 kg. Samtidig overvejer jeg at skifte mit tørfoder ( som ellers er
udemærket ) ud med noget lidt mere spændende...Se ovenstående...

Er der nogen der ved noget om hvordan man eventuelt kan sammensætte hundenes
menu?

Og hvordan man bedst muligt skifter over uden at smadre maverne på kræene
fuldstændigt? Jeg ved selvfølgelig godt at man skal tilvænne langsomt, men
hvor langsomt?

Mange hilsner fra Carina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-02 16:42

On Sun, 3 Mar 2002 10:51:34 +0100, "Carina Bach Hansen"
<carina.bach@hansen.mail.dk> wrotd:

> [...]
>udemærket ) ud med noget lidt mere spændende...Se ovenstående...
>
>Er der nogen der ved noget om hvordan man eventuelt kan sammensætte hundenes

.............Hvis du bor i kbh-området kan du køre forbi maxø
islevdalsvj i rødovre og købe dit kalun der . Så kan du spørge om
vejledning , jeg fik engang en lang artikel derude om kalun vs
tørfodder , der kan man læse alt om hvor sundt kalun er . Jeg kan ikke
huske hvilken dyrelæge det var der havde skrevet den , men ellers ring
derud

>Og hvordan man bedst muligt skifter over uden at smadre maverne på kræene
>fuldstændigt? Jeg ved selvfølgelig godt at man skal tilvænne langsomt, men
>hvor langsomt?Mange hilsner fra Carina

...........min hund har aldrig fået smadret maven af kalun ! og jeg
skifter en gang imellem så får han kalun og dagen efter tørfodder ,
men måske andre hunde er mere sarte det ved jeg ikke noget om, men en
ting er sikkert og det er at hunden bliver lykkelig for den nye ret

Fra : Nenad Dragic

Dato : 03-03-02 17:50

Davs

Hvad er kallun, først troede jeg det var en stave fejl men det tætteste jeg
kunne komme på kallun var kalkun og det er nok ikke det I taler om.

På forhånd tak
Nenad

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-02 18:40

On Sun, 3 Mar 2002 17:49:57 +0100, "Nenad Dragic" <nenad@dragic.com>
wrotd:

> [...]
>
>Hvad er kallun, først troede jeg det var en stave fejl men det tætteste jeg
>kunne komme på kallun var kalkun og det er nok ikke det I taler om.

Det er komave

Fra : Nenad Dragic

Dato : 03-03-02 19:53

> Det er komave

Tak

Mvh
Nenad

Fra : Jan

Dato : 05-03-02 04:16

Du kunne også vælge at skifte til et andet/bedre fuldkost produkt, kallun
troede jeg var et 80er fænomen. 3 kg kan din hund tabe på 1 måned med et
fornuftigt motionsprogram, f.eks. at cykle 3-4 km om dagen, i et stille og
roligt tempo. Desuden får hunden tillige en god kondition.

Du skifter til den nye fuldkostfoder ved at starte ca 10 dage før du løber
tør af det gamle, ved at blande det med det nye, de første par dage 1/3 af
det nye, midt i perioden 1/2 af hvert og sidst i perioden 2/3 af det nye.

Vær opmærksom på fedtindhold i dit foder, hvis du skifter til et lavere
fedtindhold skal hunden måske samtidig have lidt flere gram, eller 1 km
mindre.

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 05-03-02 09:47

Hej Jan

Jeg er ikke interesseret i at min tæve skal tabe 3 kg på en måned. Hvis
hunde taber sig for hurtigt, er der en meget stor sandsynlighed for, at de
tager det hele på igen.

Min tæve er ude at løbe hver dag - uden snor i ca. 2 timer. Så jeg har ikke
indtryk af, at det er, fordi hun ikke får motion nok. Hun udnytter bare
hendes foder anderledes end mine to andre hunde ( som ikke er overvægtige )

Samtidig var min grund til at ville fodre med kallun også, at jeg gerne
ville tilbyde mine hunde noget der ligger tættere på deres naturlige
kostvaner, samtidig med at min tæve så ville tabe sig.

Tak for dit svar forresten

Mange hilsner fra Carina