Danic Music Award - Folkemusik i Tønder
Fra : Tommy.T

Dato : 03-03-02 10:24

Findes der en resultatliste på nuværende tidspunkt?

Mvh Tommy

Fra : Mads Breddam

Dato : 03-03-02 15:29

Der var en i JyskeVestkysten fredag, tror jeg det var. Måske www.jv.dk

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Tommy.T

Dato : 03-03-02 16:29

> [...]
> http://www.kontiki.subnet.dk KonTiki Logen på Internet.
>
> "Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor

Det var desværre kun den fra København, og den er ikke særlig
interessant.
Ellers tak for hjælpen
Tommy

Fra : Ole Damgaard

Dato : 04-03-02 00:41

> Findes der en resultatliste på nuværende tidspunkt?

Jeg tager det på hukommelsen, så hæng mig ikke, hvis der er en skævert:

ÅRETS DANSKE FOLK ALBUM
»Lys« med Haugaard & Høirup.

ÅRETS DANSKE FOLK VOKALIST
Ester Brohus (Poor Pretty Little Me - Kick Music)

ÅRETS DANSKE FOLK ARTIST (TRADITIONEL)
Haugaard & Høirup (Lys - Go' Danish Folk Music)

ÅRETS DANSKE FOLK ARTIST (KONTEMPORÆR)
Serras (Second Hand - Go' Danish Folk Music)

ÅRETS DANSKE VISE ALBUM:
Håndværkersange og Skæmteviser (Fin Alfred Larsen- Musisk Decenter)

ÅRETS DANSKE COUNTRY ALBUM:
Poor Pretty Little Me - Ester Brohus (Kick Music)

ÅRETS DANSKE FOLK DEBUT
Zar med »Strengeleg«.

ÅRETS DANSKE FOLK SANGSKRIVER:
Ester Brohus (Poor Pretty Little Me - Kick Music)

ÅRETS DANSKE ROOTS ALBUM:
Boxed - Anders Trabjerg (Eget Selskab)

ÅRETS DANSKE FOLK INSTRUMENTALIST
: Harald Haugaard

ÅRETS UDENLANDSKE FOLK ALBUM
»Hippa« med Hoven Droven.

SPECIALPRISEN:
Alan Klitgaard

mvh ole damgaard
ps - husk i øvrigt at du kan høre uddrag fra aftenens koncert på P4 tirsdag
aften
kl. 21.03.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-03-02 06:25

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pwyg8.226$ko.4070@news.get2net.dk...

> Jeg tager det på hukommelsen, så hæng mig ikke, hvis der er en skævert:

> mvh ole damgaard
________________

Okay, men der var en lille skævert. Du var så uheldig at "glemme" årets
dansktopudgivelse. Der var vist noget med Birthe Kjær.

Fra : Wertigo

Dato : 04-03-02 09:58

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c830451$0$46115$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Okay, men der var en lille skævert. Du var så uheldig at "glemme" årets
> dansktopudgivelse. Der var vist noget med Birthe Kjær.

Nu fik Birthe Kjær jo ikke en pris ved den omtalte seance (se subj.) Til
gemgæld fik hun en ved Danish Music Awards i Forum...

MvH Mikkel

Fra : Tommy.T

Dato : 04-03-02 21:16

Tak for hjælpen, jeg har lige modtaget den officielle
fra Folkemusikkens Fælles Sekretariat:

Mvh Tommy

Hermed vinderne af Danish Music Awards 2002 - Folk:

Årets Danske Folk Album: "Lys" - Haugaard & Høirup

[...]

Årets Danske Vise Album: "Håndværkersange" - Fin Alfred Larsen

Årets Danske Country Album: "Poor Pretty Little Me" - Ester
Brohus

Årets Danske Folk Debut: Zar - "Strengeleg"

Årets Danske Folk Sangskriver: Ester Brohus - "Poor Pretty
Little Me"

Årets Danske Folk Instrumentalist: Harald Haugaard / violin -
"Lys"

Årets Danske Roots Album: "Boxed" - Anders Trabjerg

Årets Udenlandske Folk Album: "Hippa" - Hoven Droven

Danish Music Awards - Folk's Specialpris: Alan Klitgaard