HJælp mig med min "kærste"
Fra : michael

Dato : 03-03-02 04:03

heysa jeg har nu siden den 1/1-2002 kommet sammen med en total dejlig pige
men igår kl lidt i ni om morgen sender hun en sms om at det ikke gik og at
hun slog op :( og det har jeg det ikke så godt med da jeg sq elsker hene
oki hun er fra jyd jeger selv fra nord sj :( hun er 17 jeg er 21 men jeg
ved ikke havd fan jeg skal gøre var i byen i dag for at se på søde piger
men nej det er ikek mig derer kun en i mit liv men hun :( har jo lige
sloget op ...........
men er der en der ude der kan hjælp mig
ses ham der er total nede

Fra : Anita

Dato : 03-03-02 11:32

"michael" skrev
> [...]
> ved ikke havd fan jeg skal gøre var i byen i dag for at se på søde piger
> men nej det er ikek mig derer kun en i mit liv men hun :( har jo lige

Hej Michael.

Selvom det hele virker totalt håbløst lige nu, så vil jeg love dig at du
kommer over det.

Hvad du helt præcist skal gøre, kan du kun selv vide, men jeg kan da give
dig et par forslag.

Du bør måske vælge at forfølge forholdet en lille smule, forsøge at finde ud
af, hvorfor hun valgte dig fra. Måske var det blot afstanden, og dermed er
hun stadig interesseret. Måske er det aldersforskellen og forældrene hun
frygter, dermed er hun (måske) stadig interesseret. Måske var du ikke noget
for hende alligevel og dermed er hun ikke længere interesseret. Det kan være
en god ide at forfølge årsagen en smule, da du så ikke senere vil sidde og
tænke - "Fuck, hvorfor gjorde jeg ikke noget. Hvis jeg havde kæmpet mere for
det, var det sikkert lykkedes, men nu har jeg forspildt min chance". Det
ville være så ærgerligt at sidde og tænke bagefter.

Hvis det så viser sig at hun vitterligt ikke er interesseret, hvad end så
årsagen er, så er det din opgave at forsøge at komme videre i dit liv. Nogle
af de ting, der kan hjælpe dig til det er fx.:

- at se på forholdet som noget dejligt, men nu er det desværre forbi og det
er der ikke noget at gøre ved.
- at bruge din tid sammen med vennerne så du ikke bare sidder hjemme og
hænger og har ondt af dig selv.
- at lade være med at lede efter en erstatning for din ex-kæreste, den slags
duer aldrig.
- vær positiv. Se tingene fra den lyse side, hvor svært det end måtte være.
Find og nyd de positive ting i dit liv, hvad enten det er aktiviteter, andre
personer eller noget helt andet, der betyder noget for dig.

Det var mit råd. Håber du kan bruge noget af det.
Venligst Anita

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 03-03-02 17:31

On Sun, 3 Mar 2002 11:31:56 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

HI MIcahel

jeg er dybt berørt over din tragiske beretning og jeg vil som
Anita skriver , sige det bliver bedre - selv om det måske er hårdt
lige nu

>"michael" skrev

Dumme kælling !!!

ja hvad er der så tilbage ?
Lou reed har skrevet en sang der faktisk tager udgangs pukt i en
tentisk histroie - der om end nok er mere tale om en eksetinel krise i
almindelighed ind specifik amourøs men det er sådan jeg foretsiller
mig du har det som lou giver udtryg for i denne lille kvæde - men som
det ser - som Anita skriver - så bliver du som sangens Harry en dag i
stand til at grine igen om end stadigt en smule skuffet

"Harry's Circumcision - Reverie Gone Astray"
album _Magic And Loss_
(Lou Reed, 1992)

written by Lou Reed
Looking in the mirror
Harry didn't like what he saw
The cheeks of his mother
The eyes of his father
As each day crashed around him the future stood revealed
He was turning into his parents

The final disappointment

Stepping out of the shower
Harry stared at himself
His hairline receding, the slight overbite

He picked up the razor to begin his shaving and thought

Oh
I wish I was different

I wish I was stronger
I wish I was thinner
I wish I didn't have this nose
these ears that stick out remind me of my father

And I don't want to be reminded at all

The final disappointment

Harry looked in the mirror thinking of Vincent van Gogh

And with a quick swipe
Lopped off his nose

And happy with that
He made a slice where his chin was
He'd always wanted a dimple

The end of all illusion

Then peering down straight between his legs
Harry thought of the range of possibilities

A new face, a new life, no memories of the past
and slit his throat from ear to ear

Harry woke up with a cough, the stitches made him wince
A doctor smiled at him from somewhere across the room

Son
We saved your life, but you'll never look the same

And when he heard that
Harry had to laugh

And when he heard that
Harry had to laugh

Although it hurt
Harry had to laugh

The final disappointment

>Hej Michael.
>
>Selvom det hele virker totalt håbløst lige nu, så vil jeg love dig at du
>kommer over det.

netop som jeg lige citere i overstående :

And when he heard that
Harry had to laugh

And when he heard that
Harry had to laugh

Although it hurt
Harry had to laugh

> [...]
>af, hvorfor hun valgte dig fra. Måske var det blot afstanden, og dermed er
>hun stadig interesseret. Måske er det aldersforskellen

yeps det kan være så meget men Micahel er jo en ung mand og livet
giver nogen tæsk og han er ved at få dem nu !
og det er helt sikkert ikke sidste gang det sker !
men på et eller andet tidspunkt - så vil følsen af skufelse &
nederlag - give psyken en en imunitet og en fremmedhed i medmenskelige
relationer - der vil gøre ham fjerne nok til til ikke at tage det så
nært !!!

>Hvis det så viser sig at hun vitterligt ikke er interesseret, hvad end så
>årsagen er, så er det din opgave at forsøge at komme videre i dit liv.

jesper ... evt gå ud og have sex med en hvor det er muligt men i
virkligheden er han ikke intereseret en I m not in love but I m gona
fuck u untils osmeone better comes around - jeg trored selv at blive
en bidrager til den medmenneskelige deprevasion tillid og lat det som
man kunne håbe af et godt forhold - så vil jeg sige at som samensvoren
med skykken om end det måske ikke er det optimale - så er der trods
alt en vis retfærdighed til - man bliver behandlet som lort og man
bliver slev en lort også er man ikke så er aflene mere !!!!
man ror ligeosm med andre & omstændighedern i den samme båd

> [...]
>er der ikke noget at gøre ved.
>- at bruge din tid sammen med vennerne så du ikke bare sidder hjemme og

ja nu er han jo en ung mand men hvis jeg havde været 21 - så ville jeg
nu ha købt en masse alkohold sat noget Joy Division på og sat mig til
at skære lidt i mig selv - for ligesom at få sorgen ud eller skal vi
sige ...i det mindste leve fysisk på sammen måde som man har det
pysisk !!!
men sådan er vi jo så forskelige MIchale må finde sin egen vej og det
er jeg sikker på han vil - dog uden at kende ham !

>- at lade være med at lede efter en erstatning for din ex-kæreste, den slags
>duer aldrig.

enig !

>- vær positiv. Se tingene fra den lyse side, hvor svært det end måtte være.

det tror jeg sgu ikke man kan ... det lyder godt men sådan fungere det
sgu ikke !

>Find og nyd de positive ting i dit liv, hvad enten det er aktiviteter, andre
>personer eller noget helt andet, der betyder noget for dig.

jamen han skriver jo der ikke er noget ?

>Det var mit råd. Håber du kan bruge noget af det.

det gør jeg også
Mv
Bo
--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Anita

Dato : 04-03-02 09:48

"Chokmah Dog Fever" Skrev

> det tror jeg sgu ikke man kan ... det lyder godt men sådan fungere det
> sgu ikke !

> jamen han skriver jo der ikke er noget ?

Ja, for sådan føles det lige nu. Som om der ikke er noget andet end 'hende'
der har værdi. Men sådan er det jo ikke i vikrligheden. Det er bare et
spørgsmål om at tænke sig grundigt om og finde ud af hvad (ud over 'hende')
der har betydning (for ham) her i livet.

Venligst Anita

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 04-03-02 13:56

On Mon, 4 Mar 2002 09:48:22 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Ja, for sådan føles det lige nu. Som om der ikke er noget andet end 'hende'
>der har værdi

jamen det var også derfor jeg skrev min referance til Harry -
spørgsmålet er så om dette nu er permanet eller en face

> Men sådan er det jo ikke i vikrligheden.

sikkert ikke !

> Det er bare et
>spørgsmål om at tænke sig grundigt om og finde ud af hvad (ud over 'hende')
>der har betydning (for ham) her i livet.

lige med den slags tror jeg ikke man kan tænke så grundigt - men det
der well for det meste sker er at tiden arbejder for den ramte part og
det hun fyldte bliver fyldt ud med noget andet & angiveligt med tiden
en anden.
hvis sorgen ikke krystalisere sig i bevistheden er du klar over 20 %
af alle teenager i Danmark har overvejet eller forsøgt selvmord ?
Det er den mest hyppige døds årsag i mellem unge i København !
MvH
Bo

Fra : Anita

Dato : 04-03-02 20:59

"Chokmah Dog Fever" skrev

KLIP
> hvis sorgen ikke krystalisere sig i bevistheden er du klar over 20 %
> af alle teenager i Danmark har overvejet eller forsøgt selvmord ?
> Det er den mest hyppige døds årsag i mellem unge i København !

Kun 20%? Jeg troede sørme det var mange flere. Tja, jeg overvejede det skam
også en gang i mine unge dage, hvor livet så helt håbløst ud. Og Danmark er
jo så vidt jeg er informeret et af de lande i verden, der har den højeste
selvmordsrate

/Anita

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 07-03-02 18:46

On Mon, 4 Mar 2002 20:59:00 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>"Chokmah Dog Fever" skrev
>
>KLIP
>
>Kun 20%?

ja det er detsvære havd det kunne blive til - vi hold ellers en flot
bronce medalje i mange år kun overgået af Finland & Japan .... men så
faldt muren jo og de blev så frie og glade øst europa efter den 45
årige laneg russike besætelse af de ... nu gør os tæt på til skamme -
efter signe så skulle de være helt fantastiske i Rumæneien !

> Jeg troede sørme det var mange flere. Tja, jeg overvejede det skam
>også en gang i mine unge dage, hvor livet så helt håbløst ud.

ja hvis lige frem DU har overvejet det så burde taler sgu da ligge
langt højre eller hvad ?

> Og Danmark er
>jo så vidt jeg er informeret et af de lande i verden, der har den højeste
>selvmordsrate

13 på 10 000 årligt + - nogen grå zoner med trafik uheld og selv fejl
medicinering !

men hvor om alting er så ... under måske en stadigt vedvaren
ungdomelig indflydelse af jim morrision eller måske bare et temerament
der faldt til der og så meget andet så vil jeg da sige at - den tanke
der begejstre mig mest efter kærlighed er tanken om at jeg en dag skal
dø - hvis jeg f.eks har svært ved at sove så ligger jeg mig til at
forestille at jeg arldrig vågner igen -

jeg vil da sige der hersker ingen tvil i mit sind om det må være feder
at være død ind at modtage tysk sang eller sløjd undervisning ind at
gå i garbodine bukser høre teckno pop ala acoa ( er det ikke de der
imbicilos med I m a barby gilr ? ) eller Povl krebs .... filosofisk
talt vil jeg sige untaget at den kærlighed man kan føre til et andet
menneske en hund og børn - så har døden langt flere kvaliteter at byde
på ind de felste af livets andre forhold ja ok nu forsvæver det mig
at min gul øjede skilpade kikker forurettet på mig - men jeg skal sgu
nok tag mig af hende med og de andre 3 kødhoveder men leve eller dø
for dem vil jeg sgu ikke

jeg forstiller mig sådan en dyb fred - hvor man glider ud i et mørke
der minder om en tung søvn fuldstændigt afslappet - før drømmene
begynder og man mærker bevistheden gir efter og slipper sit tage på
*virkligheden* - det lyder da meget rart ikke ?
Mv
Bo

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 04-03-02 00:36

On Sun, 3 Mar 2002 11:31:56 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

( beklager til dem der løber ind i dette indlæg 2 gange men - jeg
måtte lige rette den , den anden var skrevet med hovedet under armen
dvs jeg havde gåed og tænkte på den ...et stykke tid så var den på
plads ...så det gik lidt strækt )

> [...]

jeg er dybt berørt over din tragiske beretning og jeg vil som
Anita skriver , sige det bliver bedre - selv om det måske er hårdt

Dumme pige !!!

ja hvad er der så tilbage ?
Lou reed har skrevet en sang der faktisk tager udgangs punkt i en
autentisk histroie - hvor der nok mere tale om en eksetinel krise i
almindelighed ind specifik amourøs !

men det er sådan jeg foretsiller mig du har det (?) som Lou giver
udtryg for i denne lille kvæde - som Anita skriver - så bliver du som
sangens :Harry , en dag i stand til at grine igen om end stadigt en
smule skuffet , griner vor vedmodige Harry !!!

> [...]

men på et eller andet tidspunkt - så vil følsen af skufelse &
nederlag - give psyken en en imunitet og en fremmedhed i medmenskelige
relationer - der vil gøre ham fjern nok til til ikke at tage det så
nært !!!

> [...]

virkligheden er han ikke intereseret en I m not in love but I m gona
fuck u untils osmeone better comes around -
en bidrager til den medmenneskelige deprevasion ...tillid og alt det
som man kunne håbe af et godt forhold - så vil jeg sige at Micahel
> [...]

er jeg sikker på han vil - dog uden at kende ham !

>- at lade være med at lede efter en erstatning for din ex-kæreste, den slags

enig !