MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows update problem
Fra : Jakob M

Dato : 03-03-02 03:34

Jeg har gentagne gange forsøgt at opdatere min Windows 2000 via Windows
Update uden held. Hver gang kommer fejlmeddelsen :
"Det lykkedes ikke at installere følgende opdateringer. Du kan prøve igen
ved at klikke på knappen Tilbage nedenfor."
Jeg har selvfølgelig prøvet igen mange gange uden det hjalp. Det drejer sig
om en sikkerhedsopdatering fra 12. februar 2002, hvis det kan hjælpe.

Mvh
Jakob

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 03-03-02 13:46

On Sun, 3 Mar 2002 03:34:24 +0100, "Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har selvfølgelig prøvet igen mange gange uden det hjalp. Det drejer sig
>om en sikkerhedsopdatering fra 12. februar 2002, hvis det kan hjælpe.

Det har jeg også forsøgt med samme resultat!

Efter at have læst "Bør læses først" på Windowsupdate har jeg fundet
ud af, at der er tale om en opdatering, som kun har betydning for
Windows 2000 Server.

Se teksten nedenfor. Den er klippet fra "Bør læses først"

Sikkerhedsopdatering, 12. februar 2002Luk
Sikkerhedsopdatering, 12. februar 2002

Denne opdatering løser sikkerhedsproblemet "Unchecked Buffer in SNMP
Service Could Enable Arbitrary Code to be Run" i Windows 2000 Server
og er omtalt i Microsoft Security Bulletin MS02-006. Hent opdateringen
nu for at forhindre en ondsindet bruger i at køre kode efter eget valg
eller starte et denial of service-angreb på computeren.
Dette problem findes, fordi en komponent i tjenesten Simple Network
Management Protocol (SNMP), der tolker indkommende kommandoer,
indeholder en ikke-kontrolleret buffer (et midlertidigt
datalagringsområde, der har begrænset kapacitet). Ved at sende en
specielt udformet anmodning i forkert format er det muligt at udføre
et buffer overrun-angreb på et berørt system.
Bemærk! Tjenesten SNMP installeres ikke og kører ikke som standard i
nogen versioner af Windows.
Yderligere oplysninger om dette problem finder du i Microsoft Security
Bulletin MS02-006. Dette websted er på engelsk.
Systemkrav: Denne opdatering gælder for Windows 2000.

[Min kommentar: Misvisende tekst i forrige linie - det fremgår ikke,
at opdateringen kun gælder server-versionen]

Sådan bruges programmet

Genstart computeren for at afslutte installationen.
Sådan afinstalleres programmet
Afinstallation er ikke tilgængelig.
Luk

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Jakob M

Dato : 03-03-02 17:16

> Efter at have læst "Bør læses først" på Windowsupdate har jeg fundet
> ud af, at der er tale om en opdatering, som kun har betydning for
> Windows 2000 Server.

Jeg havde læst afsnittet og formodede at det hang sammen på den måde, men
undrede mig alligevel over at den foreslår opdateringen, når det nu ikke er
aktuelt for mig. I det mindste kunne de fortælle mig hvorfor den ikke bliver
installeret, i stedet for at spilde min tid og båndbredde.
Man må håbe at M$ får lidt bedre styr på de opdateringer, i forvejen er de
danske opdateringer håbløst efter de engelske.

Mvh
Jakob