Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb på nettet?
Fra : Jakob S. Køster

Dato : 03-03-02 01:03

Hej Alle.

Jeg har tænkt at bestille noget Nikon/Sigma udstyr hjem fra Tyskland, da det
lader til at der er mange penge at spare.

Kender i de følgende butikker - og er der nogen der har erfaringer??
http://www.ac-foto.com
http://www.technikdirekt.de

Eller kender i nogle bedre butikker?

Tak
Jakob

Fra : Steen F.

Dato : 03-03-02 03:52

"Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lader til at der er mange penge at spare.
>
> Kender i de følgende butikker - og er der nogen der har erfaringer??

Vedr. TechnikDirekt hed det ikke Würzburger Fotoversand i gamle dage? I så
fald har de har de mange års erfaring med postordresalg (tilbage til
1980'erne såvidt jeg husker - corret me if I'm wrong).

MVH
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-02 08:59

"Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk> wrote:

> [...]
>lader til at der er mange penge at spare.
>
>Kender i de følgende butikker - og er der nogen der har erfaringer??

Hej Jakob,

Jeg har god erfaring med det tyske firma http://www.foto-mundus.de, se
evt. mit tidligere svar under dk.fritid.foto 'net butik med foto
udstyr', hvor jeg nævner nogle udvalgte priser mm.

Mvh

K.S.

Fra : Ink

Dato : 03-03-02 09:06

On Sun, 3 Mar 2002 01:02:48 +0100, "Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk>
wrote:

> [...]
>lader til at der er mange penge at spare.
>
>Kender i de følgende butikker - og er der nogen der har erfaringer??

Hej Jakob.

Jeg har gode erfaringer med dem begge,

http://www.ac-foto.com Er nok en anelse billigere, men man kan ikke betale med
kreditkort. Hvis du køber på efterkrav tager Post Danmark et gebyr på 100 kr.

http://www.technikdirekt.de Her kan du betale online + du får tilsendt et
lækkert farve katalog.

http://www.ny-camera.com/language/english/index.htm Har jeg ikke handlet med.
men de skulle også være ok.

Men prøv at "shoppe" rundt , og sammenlign priser...

--
Henrik

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 03-03-02 11:01

Jeg har checket lidt priser - det lader til at ac-foto.de er ca 100 euro
billigere end technikdirekt.de med mit køb - og det er jo noget mere end de
100kr. Post DK tager i opkrævning

Tak skal i have.

Jakob

Fra : em

Dato : 03-03-02 11:09

"Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk> wrote in message
> [...]
> lader til at der er mange penge at spare.
>
> Kender i de følgende butikker - og er der nogen der har erfaringer??

Jeg ved at denne tidliger er blevet anbefalet, men jeg har ikke prøvet.

http://www.fotoversand-brinker.de/

hvis du vil sammenligen priser så prøv:
http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?suche=&kid=35&HID=36&sort=preis&USID=1

em

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 03-03-02 11:23

Jeg har lige kigget på fotoversand-brinker.de - der er lidt billigere end de
andre - 50-75 kr pr. del, men til gengæld fortæller de intet om
leveringsomkostninger - leveringstid og leveringsmåde - umiddelbart tiltaler
ac-foto.de mig mest, selvom det bliver per efterkrav.

Jakob

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 04-03-02 14:07

> [...]
> leveringsomkostninger - leveringstid og leveringsmåde - umiddelbart
> tiltaler ac-foto.de mig mest, selvom det bliver per efterkrav.

Vær opmærksom på at den store fordel ved at betale med kort er at du kan
tilbageføre betalingen hvis du bliver snydt, får forkerte varer etc. Det er
grunden til at jeg aldrig vil betale forud når det er til udlandet..

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Morten Bagger

Dato : 04-03-02 18:46

"Jakob S. K?ter" <jsk@get2.SPAM.net.dk> wrote in message news:<XQmg8.14279$PE.1101193@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> leveringsomkostninger - leveringstid og leveringsmåde - umiddelbart tiltaler
> ac-foto.de mig mest, selvom det bliver per efterkrav.

Jeg faldt også over de lavere priser hos fotoversand-brinker.de
Deres priser er generelt de laveste jeg har set i Europa, MEN: Jeg har
ringet til dem for at høre om de overhovedet vil sende udstyr til
Danmark. Det vil de ikke - overhovedet ikke. Så med mindre du/I
alligevel skal en tur til Potsdam, eksisterer den mulighed ikke. Som
alternativ virker både http://www.internet-foto.de/ og
http://www.ny-camera.net fornuftige. Begge sender pr. efterkrav og hos
sidstnævnte er det også muligt at betale med kreditkort, hvilket nok
gør det billigere (og vidst nok lige så sikkert) som efterkrav. Jeg
har læst om flere der har haft positive købsoplevelser med begge
forretninger. Betalingsmåden er nok et temperamentsspørgsmål, men jeg
tror ikke der er noget frygte........

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-03-02 07:25

morten.bagger@excite.com (Morten Bagger) wrote in

> [...]
> har læst om flere der har haft positive købsoplevelser med begge
> forretninger. Betalingsmåden er nok et temperamentsspørgsmål, men jeg

Der er ingen sikkerhed ved efterkrav, idet du selv skal fremføre evt. krav
mod afsender i afsenderens hjemland, det vil Post Danmark ikke blande sig
i. Med betalingskort udstedt i Danmark (af enhver art, Diners Club, Amex,
Visa, Mastercard etc.) er du som forbruger beskyttet, idet du ved snyd
eller lign. fra afsenders (dvs. sælgers) side blot kontakter din bank og
beder dem om at føre pengene tilbage - og så selvfølgelig giver dem en
forklaring Det er herefter bankens opgave at udrede
betalingsspørgsmålet med sælger. Jeg mener at det er fastlagt i lov om
betalingskort men er ikke helt sikker. Jeg skal dog gøre opmærksom på at
jeg aldrig har haft brug for dette uanset hvor jeg har handlet og det er
mange forskellige steder, så jeg ved ikke hvordan hvor hvor effektiv denne
sidste del er i praksis. Der er garanteret mere læsestof i
dk.videnskab.jura og på forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Fra : Morten Bagger

Dato : 05-03-02 14:12

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in message news:<Xns91C849106AC39kennethdarlingfromde@32.97.166.128>...
> [...]
> sidste del er i praksis. Der er garanteret mere læsestof i
> dk.videnskab.jura og på forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Tak for oplysningerne. Jeg overvejede faktisk at skrive, at betaling
med f.eks. VISA var mere sikkert end efterkrav, men var ikke sikker.
Så jeg er glad for du kunne præcisere det. Måske har mange en
fornemmelse af, at det er mere sikkert at vente med betalingen til man
står med pakken i hånden. Men i realiteten viser det sig jo alligevel
først når man har betalt, om man har fået hvad man har bestilt.
Desuden vil alle forretninger der modtager kortbetaling være
opmærksommme på ikke at snyde. Hvis de gør, vil kreditkort-firmaerne
meget hurtigt afskære dem fra deres indtjeningsmulighed. Jeg bruger i
hvert fald mit kort når det overhovedet er muligt. Dermed falder mit
valg blandt tyske fotoforretninger faldet på ny-camera.com som har
stort udvalg, får gode anmeldelser og tager mod kortbetaling.
/Morten

Fra : em

Dato : 03-03-02 11:13

> [...]
> lader til at der er mange penge at spare.
>
> Kender i de følgende butikker - og er der nogen der har erfaringer??

Ups prissammenligning:
http://www.bestpriceeu.com/dk/index.asp
em

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 03-03-02 12:33

Jakob S. Køster skrev:
Kender i de følgende butikker - og er der nogen der har erfaringer?
http://www.ac-foto.com
http://www.technikdirekt.de

Jeg har købt for en herregård hos ac-foto (alias www.internetfoto.de), og
har gode erfaringer med dem.
Det behøver ikke at være pr. efterkrav, jeg lavede en bankoverførsel, og de
sendte varerne med UPS.
Technikdirekt har jeg derimod ingen roser tilovers for. Jeg har udbedt mig
tilbud fra dem flere gange, og når de svarer (HVIS de svarer), har de hver
gang givet tilbud på andre stumper end dem jeg bad om?! Hvis man går dem
lidt på klingen er det lige før de smækker røret på, så nej, der handler jeg
ikke!
Alternativt kan du også prøve www.ny-camera.de, tal med en Graham Mclean
hvis dit tyske er lige så ringe som mit

Mvh. Rune

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 05-03-02 09:21

Dvs. når man samler alt ovenstående sammen.

Dårlig (eller ivhertfald super-langsom) respons fra technikdirekt.de
Usikkerhed mht. efterkrav hos ac-foto.de

Generel usikkerhed mht. efterkrav pga. problemer med evt. modkrav.

Absolut fordel med kort-betaling - dvs. www.ny-camera.de

Tak skal I have - det er rart undgå problemer

Jakob