Er en G4 733Mhz virkelig langsom?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 03-03-02 00:48

hejsa

Jeg var lige nede at stå i kø hos Fredgaard i går. Købte en G4 733Mhz
PowerMac. Nu bruger jeg den til musik, og kan ikke helt forstå dens
performance.

Min gamle 450Mhz B&W G3 kunne i Logic Audio trække 6 GoldVerb plugins. (Det
er rumklange med nogle tunge algoritmer for processoren.)
Min vens 350Mhz G4 (den første model med det "rigtige" G4 motherboard) kan
trække 12. Men jeg kan med min nye 733 Mhz kun trække 11. Vi har samme OS,
samme Logic, samme RAM, samme lydkort, så odds'ne skulle være fair i en
sammenligning!

Er her en musiknørd med erfaringer her?

Mvh
Gunnar.

Fra : tom dissing

Dato : 03-03-02 14:28

Det lyder rigtigt skrækkeligt.. Men der har været rygter fremme om at den
"Nye" hurtige processorer ikke er så hurtige som i de "gamle" G4 ere..
Det kan dog også hænge sammen med at din nye maskine kræver en nyere version
af LAP.
De første versioner af 5.0 er blevet spottet ude på nettet, så det kan være
at det er sådan en du skal have fingre i..
Jeg har lige tjekket særdeles uvidenskabeligt.. Og med intern Mac lyd..
Trækker jeg 14 goldverbs på en 2x500 G4..LAP version 4.81 Mens jeg sender
denne mail.
Tom

Fra : tom dissing

Dato : 03-03-02 14:48

Jeg sad lige og læste en tysk test.. Ikke at det kan sammenlignes..
Men her kan en 1,8 GHz Pcer flytte samtidige 25 Reverb 32/eller 84 !!!! FM7
plugs !!
Tom

PS
Den kan også flytte 148 Pro52 ere eller Halion pianoet 56 gange..
En lidt større 2.o Ghz kan flytte endnu mere..
Til gengæld koster de testede maskiner det samme eller mere end en 2 x 1 Ghz
mac !!
Altså omkring 40.000 .-

PPS
Jeg bliver helt misundelig !!
Men jeg bliver nu på min gode MAC !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-03-02 03:33

Hej Gunnar

Det lyder lidt sært, skal indrømmes.... Men min første tanke var, om du har
div. USB, SCSI og FireWire kabler liggende tæt (under 30cm) på kabler med
netspænding. - Og om dine USB, SCSI og FireWire kabler har længder, der er
delbare med 75 eller 37,5 i hele tal, - fx. 37,5cm, 75cm, 112,5cm,, 150cm
osv.. Grunden til dette er at disse længder, hvis de ligger for tæt på
netledninger kan virke som en slags antenner, der kan danne magnetfelter, der
nedsætter transmissions- hastighed/evne. Det kaldes også for 'radiomagnetisk
interferens'.

- Og det kan være noget stads at komme tillivs.... men det kan faktisk hjælpe
en smule, hvis du ruller overskydende ledning sammen, så den 'lige' strækning
fra stik til stik ikke er delbar med 37,5.

Ligeledes skal du faktisk passe på, hvis du bruger computer stikdåser med LED
afbrydere, - de skal være _MINDST-_ 1 meter fra nærmeste USB / FireWire / SCSI
kabel!

mvh. Erik Richard

Gunnar Kristiansen wrote:

> [...]
> samme Logic, samme RAM, samme lydkort, så odds'ne skulle være fair i en

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World