DMA 2002
Fra : Torben Larsen

Dato : 02-03-02 23:39

Far er ikke vred.......
Far er ikke skuffet......
Far er stikhamrende tosset
Satanihelvedes'gudaforpokkerrendmigirøvengyllepisoghvadvedjegpisseafstemning
ogdetheleerbestemtiforvejenrøvhul

AHHHHHHHHH det var rart.

Godt CV Jørgensen fik en pris, ellers var alt håb da ude !

Torben

Fra : Michael Westi

Dato : 02-03-02 23:52

Torben Larsen <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Qvcg8.134$tE6.3662@news.get2net.dk...
[...]

ENIG!!!!!!!!!!

Torben

Åh, Gud. Så fik vi da overstået det årlige rygklappershow. Fy for en banke
bæ! Og så fik de penge for det. Skam jer!!!!!!!
Så hellere en rodbehandling uden bedøvelse.
/Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-02 00:14

Michael Westi <michael.westi@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DIcg8.140$tE6.3699@news.get2net.dk...
> [...]
> Far er stikhamrende tosset

Satanihelvedes'gudaforpokkerrendmigirøvengyllepisoghvadvedjegpisseafstemning
_________

Tillykke til Birthe Kjær for Årets Dansktopudgivelse. Resten af priserne
kender jeg ikke noget, det var bare en omgang ring-i-næsen-musik.

Fra : Torben Larsen

Dato : 03-03-02 00:20

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> Tillykke til Birthe Kjær for Årets Dansktopudgivelse. Resten af priserne
> kender jeg ikke noget, det var bare en omgang ring-i-næsen-musik.

Ring-i-næsen-musik ???????
Hvem ????
Kylie Minogue ?
Thomas Helmig ?
Safri (fuckhvorerjegtrætafjerestrommelortpådårligmusikbaggrund) Duo ?
EyeQ
Christian (eller Christina ???) ?
Den Rådne Pose ?

Torben ?

Fra : Ingrid

Dato : 03-03-02 00:41

Ja det var årets dybdepunkt. Mon ikke Safri Duo får Æres prisen næste år ...

Ingrid
--
http://tv2blog.blogspot.com
http://dutchindk.blogspot.com

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 03-03-02 02:15

> [...]

> Far er stikhamrende tosset
> Satanihelvedes'gudaforpokkerrendmigirøvengyllepisoghvadvedjegpisseafstemning

Samme følelser her - ingen nomineringer til Swan Lee !?!?
Ingen til Sort Sol, men utallige til Safri Duo. *SUK*

Det var da helt klart at det var de bedst sælgende bands, som
løb med 'medaljerne' - musikken kommer åbenbart først i anden
række.

Men er medalje fordelingen et bevis for om man har god eller
dårlig smag - så er der slet ingen tvivl... min smag er elendig!!!

Og så ham der Lars Hjortshøj, hvor får han selvtilliden fra?
Han har aldrig være, og bliver aldrig sjov - han er blot skide
irriterende at høre på, og det syntes publikum vist nok også.

Nå, så fik jeg også luft - ahhh.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Støjer din PSU og er du på spanden?

Fra : Electraum.com

Dato : 03-03-02 10:07

"R. A. Nielsen." <spectrus@spectrus.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev:

> Samme følelser her - ingen nomineringer til Swan Lee !?!?
> Ingen til Sort Sol, men utallige til Safri Duo. *SUK*

Både Safri Duo og Sean Lee var nomineret talrige gange. Men de vandt ikke
priser - det er vist det du mener

--- --- ---
/Claus Jungersen
www.electraum.com - 11 free mp3's with electronic music
www.clausjungersen.dk - personal site, with my own music

Fra : razz

Dato : 03-03-02 10:39

> Og så ham der Lars Hjortshøj, hvor får han selvtilliden fra?
> Han har aldrig være, og bliver aldrig sjov - han er blot skide
> irriterende at høre på, og det syntes publikum vist nok også.

Personligt synes jeg det var for fedt at han svinede folk til,
tilsyneladende uden at nogen bed mærke i det. Det er sq i orden at han
piller de kendte ned på et knap så verdensfjernt plan. Det er jo trods alt
kun DANISH-music-awards, der er sq grænser for hvor langt man kan lade
træerne vokse ind i himlen her i lille danmark. eller hvad.?

razz

Fra : CybaMerc

Dato : 03-03-02 12:44

A long time ago in a galaxy far, far away....
R. A. Nielsen. wrote:

[snip]

>Og så ham der Lars Hjortshøj, hvor får han selvtilliden fra?
>Han har aldrig være, og bliver aldrig sjov - han er blot skide
>irriterende at høre på, og det syntes publikum vist nok også.

Lars Hjortshøj er en kanon standup'er; men hans materiale var svagt -
det passede ikke rigtigt til hans stil, og så var nogle af joksne alt
for lange. Det blev dog bedre i anden afdeling, hvor han dissede en
masse personer, uden at det gik op for nogen.

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-03-02 13:15

"CybaMerc" <CybaMerc@image.dk> wrote in message

> [...]
> for lange. Det blev dog bedre i anden afdeling, hvor han dissede en
> masse personer, uden at det gik op for nogen.

Jeg så kun første afdeling, bl.a. fordi jeg syntes, at manden ganske enkelt
ikke var til at holde ud at høre på. Når en stand-upper i den grad forfalder
til at svine andre mennesker til er det IMØ kun fordi, at han ikke har noget
fornuftigt at sige. Dertil kom de store lydproblemer og diverse andre kiks.
Men det hører vel snarere hjemme i dk.medier.tv...

Iøvrigt vil jeg gerne være med i koret, der hyler op om den latterlige
afstemningsform, der betyder, at det bliver de mest populære og ikke det
bedste, som vinder. Og hvad f*nden skal vi med det dersens SMS-pjat?
Revalme-gejl.

/Nikolaj

Fra : Kasper Aae

Dato : 03-03-02 14:17

On Sun, 3 Mar 2002 13:14:59 +0100, "nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>
wrote:

> [...]
>til at svine andre mennesker til er det IMØ kun fordi, at han ikke har noget

Det er da det fede ved at have en stand-upper som vært. At han kan
tage pis på de kendte, og tage lidt af luften af deres ballon så de
ikke svæver ALT for højt i alt deres rygklapperi.

Hvad havde du ellers ønsket han skulle have joket med?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Electraum.com

Dato : 03-03-02 17:59

"Kasper Aae" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse
> [...]

> ikke svæver ALT for højt i alt deres rygklapperi.
>
> Hvad havde du ellers ønsket han skulle have joket med?

Jeg synes også Lars Hjortshøj gjorde det godt. Og jeg mener ikke han svinede
nogen til - det var da altsammen kærlige jokes, som jeg er sikker på de
fleste af kunstnerne fandt ligeså sjove som jeg selv gjorde. Det er da grov
humor, men tydeligt at det ikke var ment på den slemme måde...

--- --- ---

Fra : Peter E K

Dato : 03-03-02 18:37

> Og så ham der Lars Hjortshøj, hvor får han selvtilliden fra?
> Han har aldrig være, og bliver aldrig sjov - han er blot skide
> irriterende at høre på, og det syntes publikum vist nok også.

Han gentog jo bare hvad Casper Christensen og Lasser Remer lavede sidste år,
bare dårligere (altså Hjortshøj)

De lavede en joke med Creamy og noget med hår på karamellen FUCK den var
god!!!!

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-03-02 20:14

"Peter E K" <z@mailme.dk> wrote in message

> [...]
år,
> bare dårligere (altså Hjortshøj)
>
> De lavede en joke med Creamy og noget med hår på karamellen FUCK den var

Så vidt jeg ved plejer Lars Hjortshøj at skrive alt materialet Casper
bruger. Jeg mener også det var tilfældet til sidste års Melodi Grand Prix.
Lars Hjotshøj er iøvrigt en af Danmarks sjoveste mænd, imo. Either you get
it, or you don't.

Jacob

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-03-02 22:05

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a5tsmd$1ja8$1@news.cybercity.dk...
> "Peter E K" <z@mailme.dk> wrote in message

> Lars Hjotshøj er iøvrigt en af Danmarks sjoveste mænd,

SVAR: Er han sjov ? , nå?. Det var jeg ikke klar over at han var. Skal man
ikke sige noget sjovt for at være sjov? - Jeg krøller da kun tæer når jeg
hører ham.

Fra : Torben Larsen

Dato : 03-03-02 22:21

> SVAR: Er han sjov ? , nå?. Det var jeg ikke klar over at han var. Skal man
> ikke sige noget sjovt for at være sjov? - Jeg krøller da kun tæer når jeg
> hører ham.

Jamen, så er det jo godt at du kan svælge noget Finn'sk Fjernsyn ned, hva.
Det er jo så dejligt 70'er agtigt, han mangler kun at få kappet en finger af
og sidde med et glas whisky, så er han Dave Allen.

Torben, der melder sig frivilligt til at kappe Finn Nørbygårds finger af !

Fra : KLG

Dato : 03-03-02 22:11

> [...]
> Lars Hjotshøj er iøvrigt en af Danmarks sjoveste mænd, imo. Either you get

Han lavede nogle af de sjoveste figurer i Mandrillen,
men så vidt jeg ved har han ikke skrevet en disse
af hverken Langt fra Las Vegas eller Mandrillen.
Men jeg tænker du mener hans Stand Up-materiale(?)

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-03-02 23:22

"KLG" <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> wrote in message

> [...]
> af hverken Langt fra Las Vegas eller Mandrillen.
> Men jeg tænker du mener hans Stand Up-materiale(?)

Jeg læste engang en udemærket artikel, enten var det i Euroman eller sådan
noget, eller også var det i Ud & Se. Artiklen handlede om Lars Hjortshøj, og
jeg mener at huske at de nævnte at Lars og Casper havde arbejdet sammen i
lang tid, at Lars skrev (i hvert fald det meste) men at Casper var bedre til
udførslen af materialet, og at det var derfor at Casper var frontperson i
Mandril-aftalen. Husk, at Lars og Casper også var medværter i Safari, som
Lars så hudt jeg hvisker også skrev det meste af. Correct me if I'm wrong,
jeg kunne selv ikke lige finde noget info på nettet omhandlende hvem der
rent faktisk har skrevet materialet.

Jacob

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 04-03-02 10:36

"Jacob Skaaning" skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> lang tid, at Lars skrev (i hvert fald det meste) men at Casper var bedre

[snip]

Sådan har jeg også hørt/læst det - og det er ikke noget de ligger skjul på,
men som jeg har forstået arbejdsfordelingen er de ikke sådan at Casper
"bare" får en tekst af Lars og så snakker løs.... de har i øvrigt arbejdet
sammen siden deres "unge" dage i Århus. Lars læste dansk på universitet...

Kåre

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 04-03-02 10:45

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
> sammen siden deres "unge" dage i Århus. Lars læste dansk på universitet...

Lige præcis. Jeg læste det jeg skrev igen, og det lyder som om at Casper
'kun' udfører materialet, det er selvfølgelig forkert. De skriver sikkert
også sammen.

Jacob

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 04-03-02 12:42

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in

> [...]
> det meste af. Correct me if I'm wrong, jeg kunne selv ikke lige finde
> noget info på nettet omhandlende hvem der rent faktisk har skrevet

Casper var langt den mest skrivende mand på Mandril-Aftalen, han skrev
ikke bare sine solo-ting, men også rigtig mange sketches til andre,
primært gæstespillerne, men også mange af Lars' sketches, som Lars
selvfølgelig så spillede mesterligt hjem. Frank skrev sine sketches selv,
jeg skrev mine selv, og jeg skrev størstedelen af fællessketchene,
herunder stort set alle genreparodier (Frisbee, Fucking Hjemstavn, etc.)
Og så var der selvfølgelig en godt indarbejdet kemi imellem Casper og
Lars, som gav pletvis gylden improvisation.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan arbejdet på Safari fungerede.

Creamy-joken var ikke fra sidste år, men fra 2000. Det var i øvrigt mit
eneste bidrag til manuskriptet det år, og joken optrådte også få måneder
før Grammyen i et live Mandrilshow, som vi var i Århus, Odense og Ålborg
med. Jeg synes faktisk, at den var ret uskyldig.

FUT: dk.medier.tv

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

Fra : Electraum.com

Dato : 03-03-02 11:16

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev i en meddelelse
> [...]
> ogdetheleerbestemtiforvejenrøvhul
>
> AHHHHHHHHH det var rart.
>
> Godt CV Jørgensen fik en pris, ellers var alt håb da ude !

Kan kun være enig i kritikken. Siden navneskiftet til Danish Music Awards
har den gamle "grammy"-uddeling ikke været den samme. Jamen, showet er
(stadig) godt hvis I spørger mig. Jeg var godt underholdt i går aftes. Men
priserne går simpelthen til de forkerte, efter min smag. Ved at lade det
danske folk være dommere i de forskellige kategorier, består panelet
hovedsagligt af en flok pop-elskende 13-25 årige, netbrugere. Det er
forkert. Ikke fordi de ikke også skal have noget at sige, men de har måske
hørt omkring 10% af den samlede mængde danske plader der hvert år udsendes.
Det er unægteligt svært at stemme på Love Shop som årets danske rock-band,
hvis man ikke har den fjerneste idé om hvem de er, og ens rock-verden
iøvrigt begrænser sig til Saybia, Thomas Helmig og Christian.

Højdepunkterne igår efter min smag:
1. Christian indrømmer at vi nok havde hørt "Du kan gøre hvad du vil" lidt
for mange gange.
2. Jimmi Jørgensen binder et tørklæde omkring orange-reklamen på mikrofonen.
3. Booggie værterne klokker i det og går for langt - forbi mikrofonen!
4. C.V. Jørgensen får æres-pris.
5. Saybia udtrykker deres undren over hvordan de kan blive nomineret for den
demo-EP de udgav i 2001

Er det mon for sent at lave DMA om (til det gode gamle grammy-show med en
udvalgt dommerkomité)?
Hvad tror I andre?
Er der nogen realistisk chance for at IFPI tør tage stemmerne fra det danske
folk og oprette et ekspert-panel igen?

Det er jo ikke sjovt når Safri Duo vinder 7 priser, for faen...

--- --- ---

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-03-02 13:19

"Electraum.com" <electraum@electraum.com[REMOVE]> wrote in message
> Højdepunkterne igår efter min smag:
> 1. Christian indrømmer at vi nok havde hørt "Du kan gøre hvad du vil" lidt
> for mange gange.

Ja, ganske kært.

> 2. Jimmi Jørgensen binder et tørklæde omkring orange-reklamen på
mikrofonen.

Damn, det så jeg ikke. Den mand er cool.

> 3. Booggie værterne klokker i det og går for langt - forbi mikrofonen!

Jeps, kiks

> 4. C.V. Jørgensen får æres-pris.

Så jeg ikke. Jeg har aldrig været den store fan, men lidt respekt kan man
vel godt have for manden.

> 5. Saybia udtrykker deres undren over hvordan de kan blive nomineret for
den
> demo-EP de udgav i 2001

Det undrede også mig. En skam, at der ikke var en pris for årets hype.

> [...]
> udvalgt dommerkomité)?
> Hvad tror I andre?
> Er der nogen realistisk chance for at IFPI tør tage stemmerne fra det

dk.kultur.musik-prisen. Andet er der ikke at sige til det. Eksperter og
smagsdommere er desværre ikke for trendy p.t. :(

> Det er jo ikke sjovt når Safri Duo vinder 7 priser, for faen...

Jo, hvis de havde fortjent det. Et par af dem var nok ganske fortjente, men
hele det her afstemingssystem giver en fordømt skævvridning i priserne.

/Nikolaj

Fra : Max

Dato : 03-03-02 12:35

Hej Torben

> [...]
> Far er stikhamrende tosset
> Satanihelvedes'gudaforpokkerrendmigirøvengyllepisoghvadvedjegpisseafstemning

Undskyld jeg spørger, men hvad f...... havde du forestillet dig af et show der
er lavet af musikbranchen selv ?????

> Godt CV Jørgensen fik en pris, ellers var alt håb da ude !

Ja, de skulle vel lige have promoveret ham, han er jo CD aktuel her
til foråret.

Mvh Max