MS Windows
briani 27239
Q: SCSI Install til win2kpro ?
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 02-03-02 23:33

Hej NG

Jeg har to ens bundkort i hver PC - pc1 og pc2.
pc1 installerede jeg først med win98se.
pc2 senere med win2k pro sp1, som jeg tog et ghost image af.

Dette ghost image har jeg nu loaded på pc1, som er ens bundkort med onboard
VGA, Lyd osv
Det eneste der er forskel er at pc1 har SCSI som boot drev istedet for IDE,
som på pc2.

Jeg får en blue stop-screen, med den besked at den ikke kan finde boot
drevet i win2k ?!
dette selvvom den jo egenligt har boot med progressbar og win2k startup
screen.

Hvad kan jeg gøre her ?
jeg har prøvet at clean installe via boot CD'en til win2k, men den kender
ikke hostadapteren, som eren AHA.29160N.
Jeg har bemærket man kan trykke F6, og load andre bot devices, men er det
det jeg skal og hvordan gøre dette ?

HFH soon

Martin

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-03-02 00:24

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> skrev i en meddelelse news:mqcg8.4144$b33.127693@news010.worldonline.dk...
> [...]
> som på pc2.
>
> Jeg får en blue stop-screen, med den besked at den ikke kan finde boot

Du kan ikke clone Win2k med forskellig bootdevice (IDE/SCSI).

> Jeg har bemærket man kan trykke F6, og load andre bot devices, men er det
> det jeg skal og hvordan gøre dette ?

Ja, tryk F6 under installationen og stik den driveren på en diskette.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-02 00:40

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote in message
> [...]
> ikke hostadapteren, som eren AHA.29160N.
> Jeg har bemærket man kan trykke F6, og load andre bot devices, men er det

HEjsa

Jeg har nu prøvet at upgrade AHA BIOS til 3.1.0 og prøvet at trykke F6 under
CD-boot install af win2k.
Her vælger jeg så aha29160 til win2k og den indlæses fra floppy... fint nok.
MEN lidt senere siger den stadig:
0 mb Disk 0 at ID 0 on BUS 0 on adpu160m:
(Setup cannot access this disk.)

Hvad sker der ?
Win2k vil slet ikke installe !!
Er AHA29160N ikke understøttet til en win2k ?

hjælp...

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-02 00:41

> [...]
>
> Hvad sker der ?
> Win2k vil slet ikke installe !!
> Er AHA29160N ikke understøttet til en win2k ?

BEMÆRK IKKE CLONING !! Clean install...

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-02 01:03

pudsigt - smækker jeg min gamle 2940uw AHA i, så installer den bare løs,
uden F6 extra drivere eller noget...

men en ghost af denne siger stadig: STOP: 0x0000007B
Inaccessible_boot_device

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-03-02 10:32

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> skrev i en meddelelse news:AKdg8.4197$b33.131139@news010.worldonline.dk...

> men en ghost af denne siger stadig: STOP: 0x0000007B
> Inaccessible_boot_device

Du kan ikke clone (ghoste) imellem forskellige harddiskcontrollere.
Det er vel ikke det du prøver ?

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-02 14:02

> Du kan ikke clone (ghoste) imellem forskellige harddiskcontrollere.
> Det er vel ikke det du prøver ?
NEJ - det er det ikke - se to oplæg oppe..

Jeg prøver at clean installe fra CD-ROM, som jeg booter op på.
Trykker F6 og giver den 29160n driveren fra adaptec.com
Men den vil ikke....

Jeg har nu isat min 2940uw istedet, og denne er ok - jeg kan godt installe
win2k-pro-sp1 via denne, bare ikke via 29160n
Jeg tror ikke den skod adapter er supporteret i win2k...

Mvh
Martin

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 03-03-02 14:08

Den er supporteret i w2k, og jeg tilføjer ikke nogle ekstra drivere når jeg
installere w2k med min 29160. Den finder jo osse godt nok controlleren udfra
det du har skrevet her:

0 mb Disk 0 at ID 0 on BUS 0 on adpu160m

Det kunne lyde som om at du har et terminerings problem. Bliver disken
funder under opstart af controlleren?

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-02 15:16

"Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> wrote in message
> [...]
>
> 0 mb Disk 0 at ID 0 on BUS 0 on adpu160m
>
> Det kunne lyde som om at du har et terminerings problem. Bliver disken
Hejsa

Nej det er helt sikkert IKKE et termineringsproblem.
Jeg har ingen term på nogle devices kun to term i hvert end af UW kablet.
Diskene bliver godnok fundet og det hele - på dem gamle setup med win98se
virkede det også 100%

Det er et eller andet win2k setup problem, evt med drivere.
Mvh
Martin