Win XP Firewall
Fra : Jan

Dato : 02-03-02 21:35

Er der nogle derud som ved hvordan man sætter WinXP egen Firewall op.

Jeg har netværk derhjemme med 4 pc som er forbundet til en hub som sidder på
en adsl router.

Jeg ønsker at kunne at kunne dele mine drev med andre på netværket.

Jeg har aktiveret WinXP Firewall på alle mine PC på netværket og nu kan vi
ikke se hinannens drev mere.
hvordan skal det sættes op.

Mvh Jan

Fra : Heine Laursen

Dato : 02-03-02 23:30

"Jan" <jan.kristensen@privat.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg ønsker at kunne at kunne dele mine drev med andre på netværket.
>
> Jeg har aktiveret WinXP Firewall på alle mine PC på netværket og nu

Jeg mener ikke der er noget som helst opsætning i winXP ehen firewall. Den
kan kun tændes og slukkes.

Heine Laursen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-03-02 10:26

"Heine Laursen" skrev i en meddelelse:
> Jeg mener ikke der er noget som helst opsætning i winXP ehen firewall.
Den
> kan kun tændes og slukkes.

Hvis du går i avancerede indstillinger for din netværksforbindelse, så har
du en del instillinger vedr. firewall'en - bl.a. kan du specificere hvad der
der skal spæres for og hvad der skal slippe igennem.......

Og en del andre instillinger......

Men om nogle af den lige løser spørgerens problem - det ved jeg ikke - men
det kunne jo tænkes.....

/Jan

Fra : Heine Laursen

Dato : 04-03-02 02:22

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in

> [...]
> igennem.......
>
> Og en del andre instillinger......
>
> Men om nogle af den lige løser spørgerens problem - det ved jeg ikke -

Okay. Så blev jeg det klogere. Det ser faktisk ud til at at man kan
konfigurere den til at acceptere port 139 netbios porten. Men om det er nok
bed jeg ikke.

Heine Laursen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 04-03-02 16:12

Firewall'en i Windows XP - i mildest talt lige til at lukke op og skide i.

Brug dog Tiny Software's Firewall istedet. www.tinysoftware.com

Fra : Allan Scheef

Dato : 05-03-02 15:36

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-03-02 16:48

"Allan Scheef" skrev i en meddelelse:
deaktivere den indbyggede firewall i XP før der var hul igennem til mine
PC'r. Brug i stedet f. eks. Norton firewall.

Det er vel et spørgsmål om ens behov - jeg bruger PC'erne til mail, netbank.
surfe på nettet og til at have en FTP-server kørende - og til det formål
virker den indbyggede firewall OK.......

/Jan

Fra : Jens

Dato : 05-03-02 20:23

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> surfe på nettet og til at have en FTP-server kørende - og til det formål
> virker den indbyggede firewall OK.......

Enig! Men det er vel også et spørgsmål om, om man kan finde ud af at
konfigurere XP's firewall. Kan man ikke det, er den sikkert dårlig i ens
øjne.......

Jens