3d shooters og ondt i hovedet
Fra : Pizzaman

Dato : 02-03-02 20:58

Det er måske lidt udenfor denne gruppe, alligevel vil jeg gerne høre, om der
er nogen , der har haft seriøst ondt i hovedet efter at have spillet 3d
shooters. For år tilbage havde jeg ingen problemer, men nu (jeg er 32) kan
jeg ikke klare mere end 4 timer max så får jeg en ordentlig gang hovedpine.
Sidste gang var det MOHAA der efter 4 nattetimer gav mig direkte
spilletømmermænd. Er det alderen, der trykker? Er det monitoren? Er det
spillestillingen, lyset, frameraten? Gode råd modtages med tak.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-02 22:12

hvor mange hz køre din monitor med? Også husk andet lys i lokalet.. Det
findes hvis også et "fix" der retter op på en fejl i win2k så den kan komme
op over 60.. hz (??)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-03-02 22:51

> [...]
> spilletømmermænd. Er det alderen, der trykker? Er det monitoren? Er det
> spillestillingen, lyset, frameraten? Gode råd modtages med tak.

Jeg er 33 og spiller shoters med jævne mellemrum. Jeg har aldrig oplevet at
få ondt i skallen af at spille. Men jeg føler en mathed, lidt ligesom at
have et par tiendedele grader i feber når jeg har spillet i lang tid.
Ligesom jeg har oplevet ondt i øjnene og tørre øjne, (køre 85hz så det er
ikk det).
Men jeg tror da at man kan blive 'overfølsom' overfor comspil, ligesom man
kan blive det over for så meget andet.

Mvh Thomas

Fra : Pizzaman

Dato : 03-03-02 00:42

Jeg bruger en Neovo fladskærm, ved ikke om det er bedre eller værre (men
meget velegnet til spil forøvrigt), den kan bare ikke komme over 75 hz.

Lyset er dæmpet og ikke lige på skærmen.

Ellers tak for kommentarerne.

Fra : Brian K

Dato : 03-03-02 01:05

> [...]
> meget velegnet til spil forøvrigt), den kan bare ikke komme over 75 hz.
>
> Lyset er dæmpet og ikke lige på skærmen.

Og hvornår skiftede du til den skærm ?

Prøv evt at skift tilbage til den skærm du havde før !

Ps. hvad spil spiller du ?

mvh
brian

Fra : Pizzaman

Dato : 03-03-02 01:50

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote in message
> "Pizzaman" <langenaese@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Og hvornår skiftede du til den skærm ?

Da min gamle 17 tommers gik i stykker.

> Prøv evt at skift tilbage til den skærm du havde før !

Umuligt.

> Ps. hvad spil spiller du ?

Mohaa, Max Payne...

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 03-03-02 01:14

Det er sgu' med at lytte til de advarsler kroppen kommer med... take care !
Hovedpinen kan vel også komme af en anspændt musearm/skulder ??
Eller simpelthen af at koncentrere sig gennem længere tid og konstant
fokusere i samme afstand med øjnene.

Mikkel

Fra : Gichael

Dato : 03-03-02 10:57

Den ting som gør at mange får undt i hovedet når de sidder for an computeren
er, fordi at opløsningen er for stor dvs for uklar f.eks. 1280x1024 på en
billig skærm
Så sidder man og spænder i øjene og det kan gøre at man får undt i hovedet!

Mvh Michael

Fra : VIP

Dato : 03-03-02 11:11

> [...]
| spilletømmermænd. Er det alderen, der trykker? Er det monitoren? Er det
| spillestillingen, lyset, frameraten? Gode råd modtages med tak.

Har du talt med en optiker/øjenlæge?
Kan være du skal have skærmbriller.

VIP

Fra : Decker

Dato : 04-03-02 19:57

["Pizzaman" <langenaese@yahoo.com> wrote:]

>For år tilbage havde jeg ingen problemer, men nu (jeg er 32) kan
>jeg ikke klare mere end 4 timer max så får jeg en ordentlig gang hovedpine.

Fire timer! I træk? tsk tsk. :-/

Hold nogle pauser. F.eks. ved hver skift i banen, eller når du dør
(altså din karakter i spillet ;^)
Hvis du spiller online/multiplayer, så tag en slapper en gang i mellem,
gå evt. i spectator-mode, og stræk så benene.

--
/Decker - http://www.planetquake.com/quark - map-editor for Half-Life and more.
decker:AT:planetquake:DOT:com