amd bliver varm!
Fra : Søren

Dato : 02-03-02 20:56

hej NG

jeg er ejer at en amd athlon 1200@00 som sidder på et soltek kav 75 med en
silverado 50 oven på sig som kører 12 v! men den bliver meget varm synes
jeg? lige nu r den 69 men den rammer til tider 72! jeg har givet den
kølepasta ogdet hjalp da også men den r stadig varm!
hvis der er nogen der har gode forslag til hvad jeg kan gøre r du velkomne
til at svare!

p.s jeg er lidt af en newbie!!

på forhånd tak!
_________________________________________ Søren Broby ICQ#:151759146 Current
ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142151759146 More
ways to contact me: http://wwp.icq.com/151759146

Fra : Mogens

Dato : 02-03-02 22:34

On Sat, 2 Mar 2002 20:56:08 +0100, "Søren" <dsl67285@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>kølepasta ogdet hjalp da også men den r stadig varm!
>hvis der er nogen der har gode forslag til hvad jeg kan gøre r du velkomne

Der er måske dårlig gennemtræk i kassen.
Varmen skal jo videre ud og frisk luft skal
ind. Ellers virker køleren jo ikke.

Det kan også være at den bare måler forkert.
Brænder du nallerne hvis du rører ved køle
profilen ?

Mvh Mogens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-03-02 23:06

On Sat, 02 Mar 2002 22:33:59 +0100, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

> [...]
>ind. Ellers virker køleren jo ikke.
>
>Det kan også være at den bare måler forkert.
>Brænder du nallerne hvis du rører ved køle

Sluk for computeren inden du prøver :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-03-02 09:38

"Søren" <dsl67285@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> silverado 50 oven på sig som kører 12 v! men den bliver meget varm synes
> jeg? lige nu r den 69 men den rammer til tider 72! jeg har givet den
***********

Hvor sidder proben til CPU'en ?
Hvis den sidder som en løs "flap" under
CPU'en i soklen, så kan du blot trykke denne
lidt længere væk fra CPU'en, mod selve bundkortet,
så falder temperaturen mærkbart...

MVH

Fra : Óðin

Dato : 03-03-02 09:59

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis den sidder som en løs "flap" under
> CPU'en i soklen, så kan du blot trykke denne
> lidt længere væk fra CPU'en, mod selve bundkortet,

Nej det er ikke korrekt. Temperaturen falder ikke, kun den temperatur som
proben måler, falder.

Fra : Steen B

Dato : 03-03-02 11:14

On Sun, 3 Mar 2002 09:37:48 +0100, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis den sidder som en løs "flap" under
>CPU'en i soklen, så kan du blot trykke denne
>lidt længere væk fra CPU'en, mod selve bundkortet,

og det køler cpu'en med hvor mange grader?
utroligt at køler prducenterne har holdt det skjult så længe >
/steen

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 03-03-02 10:02

wrote:

> [...]
>kølepasta ogdet hjalp da også men den r stadig varm!
>hvis der er nogen der har gode forslag til hvad jeg kan gøre r du velkomne

Det skal du ikke tage dig af, AMD foreskriver at den er stabil op til
92 grader.

Min 1200/200 Tbird på et Asus A7A ligger på 62 grader ved idle og 71
grader ved fuld belastning. Det har den gjort i et halvt år nu uden
problemer.

Hvis dit system ellers er stabilt hvorfor så bekymre sig om det.