Kalender source koden
Fra : Dennis

Dato : 02-03-02 19:17

Hejsa

I forlængelse af mit tidligere indlæg så tror jeg at
jeg har source koden til at ligge alligevel
http://hjem.wanadoo.dk/~wan60831/her/ så tror jeg det er
den der hedder kalender.java.

Nogen der ud fra det kan fortælle mig hvordan jeg
fjerner den kasse med navnene i, så der kun er muligt at
vælge en måned og så ville jeg gerne kunne vælge en fil
som baggrund istedet for.

Nogen der så kan hjælpe?

MVH

Dennis

Fra : Peter Lind

Dato : 03-03-02 11:58

"Dennis" <JoshvaREMOVE@wanadoo.dk> wrote:
> [...]
> fjerner den kasse med navnene i, så der kun er muligt at
> vælge en måned og så ville jeg gerne kunne vælge en fil

Ja, til en vis grænse...
Hvis du udkommenterer eller fjerner linje 50, så der kommer til at stå:
// add(navnVALG);
og rekompilerer, så skulle du have en applet uden mulighed for at vælge
navn.

Med hensyn til at vælge en anden baggrund end den grå farve, så er det lidt
mere indviklet, i linje 80, bliver baggrunden tegnet med off.fillRect
(0,0,400,800); der skal hentes et graphics object fra et Image istedet
(image't kan være blevet hentet i init() ).

Men ærlig talt - det tyder på at du overhovedet intet kendskab har til
programmering, og det her er nok en lidt forkert måde at starte med at lære
det. Og hvis det blot drejer sig om at vise fødselsdage på en statisk
kalender baggrund, så var det måske nemmere blot at lave 12 html sider.

Men hvis du gerne vil igang med java-programmering så diskuteres det ofte
her i gruppen, og der henvises ofte til
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ og kapitlet: Your first cup of
Java.

med venlig hilsen