mysql
Fra : Mette Frederksen

Dato : 02-03-02 18:57

hejsa!

Skal man have My SQL for at kunne bruge PHP på sin hjemmeside????

Hvad er den fodelen ved PHP frem for Asp???

på forhånd tak
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 02-03-02 18:51

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Mette
Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> just offered me, he muttered
some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Skal man have My SQL for at kunne bruge PHP på sin hjemmeside????

Nej. - Det kan dog oftest være en fordel at have adgang til en
database (Som f.eks. MySQL), afhængig af hvad du ønsker at bruge PHP
til.

>Hvad er den fodelen ved PHP frem for Asp???

Der er mange fordele, der er sikkert også mange ulemper. Det er for
stort et område at komme ind på her, og er blevet drøftet til døde
mange gange før her i gruppen.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : Mette Frederksen

Dato : 02-03-02 20:24

> Nej. - Det kan dog oftest være en fordel at have adgang til en
> database (Som f.eks. MySQL), afhængig af hvad du ønsker at bruge PHP
> til.

Jeg vil gerne lave en chat på mine sider.. samt lave nogle sider hvor bruger
skal havde brugernavn samt adgangtkode for at se siderne... Og sidste men
ikke mindst vil jeg gerne lave sådan at folk kan oprettet profiler på mine
sider og lave dagbøger/andre profilsider... Det er hvad jeg lige har i
tankerne lige nu... Men PHP kan sikkert bruges til mange flere ting...
(nogen forslag?)

> Der er mange fordele, der er sikkert også mange ulemper. Det er for
> stort et område at komme ind på her, og er blevet drøftet til døde
> mange gange før her i gruppen.

Kan du evt. henvise til steder på nettet hvor jeg kan læse mere om hvad der
er bedst PHP / ASP? Eller henvise til nogle ældre tråde?

på forhånd tak
Mette

Jeg har endnu ikke sat mig ind i hvordan PHP fungerer.. men jeg går ud fra
at det er givtig hvis man gerne vil lave sin hjemmeside mere internaktiv for
brugerne! *S* tager jeg fejl?

Fra : Krister

Dato : 02-03-02 21:53

Hej Mette

Hvis du skal have chat og login med password er det en fordel at have fx.
MySql database, selvom man kan dog benytte textfiler i stedet for. Men hvad
nytter det da MySql kommer med PHP webhotel pakken?
Og hvis du skulle vælge ASP i stedet for PHP skal du alligevel bruge
database i et eller andet form, Access, textfiler eller noget andet.
Jeg synes at det er langt nemmere at programmere i PHP og PHP er også meget
hurtigere og PHP er gratis. PHP er så meget ældre end ASP at der findes så
mange funktioner at man tror en gang i mellem at man læser telefonbog i
stedet for manual.
Det betyder bl.a. at du betaler mindre for web-hotellet. Jeg bruger selv
wannafind og er godt tilfreds. Findes på url: http://www.wannafind.dk
Begge to passer fint sammen med Flash.
Thomas G. Kristensen har skrivet et meget godt hæfte om PHP som hedder:
Start på PHP. Det indeholder alt det du har brug for at lave det du har
ønsket til nu og koster hele 69,- kr. Jeg har ikke set noget lignende om
ASP( eller noget andet ), men det betyder dog ikke at det ikke findes.
Jeg kender desværre ikke adresser til PHP vs. ASP sider, men det er et
ligegyldigt spørgsmål, fordi du kan ikke vælge forkert. Begge to sprog
ligner så meget hinanden at du kan altid skifte uden større problemer og det
du har læret er kun til gavn selvom du har skiftet sprog. Du lærer rent
faktisk også en masse af javascript og active script ved at læse PHP eller
ASP.

Krister

Fra : Allan Johansen

Dato : 02-03-02 23:49

"Krister" <mail2@krister.dk> wrote in message
[snip] Hej Mette
Jeg bruger selv wannafind og er godt tilfreds. Findes på url:
http://www.wannafind.dk
[snip]

Hej Mette

Ja, nu kan jeg se at endnu en tilfreds kunde har anbefalet
http://www.wannafind.dk , ligesom jeg også, som tilfreds kunde, tidligere
har gjort, hvis nok i en anden NG. Så nu er det vist bare om at komme igang,
og til det har jeg fundet nogle websites som forhåbentlig kan hjælpe dig på
vej.

www.webcafe.dk
www.eksperten.dk
www.udvikleren.dk
www.anything.dk
www.php.net/manual/en/

Med venlig hilsen

Allan Johansen

Fra : Janus Høi

Dato : 08-03-02 09:11

"Krister" <mail2@krister.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvad
> nytter det da MySql kommer med PHP webhotel pakken?

Det er da langt fra altid tilfældet.
Det er tit webhotellerne tager ekstra for MySQL.
Men det er helt klart bedst og mest overskueligt med en database.
Og så er der langt flere muligheder i en database i forhold til
..txt-filerne.
--
Janus Høi
Hvem er et www.nazisvin.dk?

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 02-03-02 23:24

> [...]

>sider og lave dagbøger/andre profilsider... Det er hvad jeg lige har i
>tankerne lige nu... Men PHP kan sikkert bruges til mange flere ting...

Tjaeh, der kunne det ihvertfald være smart med en database.

>(nogen forslag?)

Debatfora,
Internt post system,
Søgemaskine,
Man kan sådan set lave det meste med PHP.

>Kan du evt. henvise til steder på nettet hvor jeg kan læse mere om hvad der
>er bedst PHP / ASP? Eller henvise til nogle ældre tråde?

Du finder ikke noget endegyldigt svar på hvad der er bedst. Det er
ligesom at spørge om det er bedst at bo på Sjælland eller i Jylland. -
Der vil være mange forskellige meninger.

>Jeg har endnu ikke sat mig ind i hvordan PHP fungerer.. men jeg går ud fra
>at det er givtig hvis man gerne vil lave sin hjemmeside mere internaktiv for
>brugerne! *S* tager jeg fejl?

Næeh, det gør du ikke. - Du kan evt. tage et kig på www.trendy.dk -
Det er en side jeg har lavet i PHP (som hobbyprojekt) for 1½ års tid
siden, som ligner nogenlunde det du ønsker.

Et godt tip vil være at indhold er vigtigere for brugerne end fancy
funktioner. (eller alternativt et enormt marketingsbudget) :)