Mine aner på hjemmesiden
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 02-03-02 16:45

Hej
Jeg bruger Winfamily og vil gerne lægge det jeg har tastet ind ud på min
hjemmeside, men hvordan gør jeg ?
Jeg har aldrig prøvet det. Jeg bruger frontpage 2000 til min hjemmeside.
Håber nogle kan hjælpe mig.

Mange hilsner
Alice

Fra : Bent Fleron

Dato : 02-03-02 17:53

"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmeside, men hvordan gør jeg ?
> Jeg har aldrig prøvet det. Jeg bruger frontpage 2000 til min hjemmeside.

Hej Alice.
Du kan opbygge dine hjemmesider direkte i Win-Fam. Det gør du på følgende
måde:
Åbn Win-Fam - klik på Web-sider i menulinien. Du havner nu i pop-upbilledet
Personer, hvor du skal vælge den type du ønsker samt fremkalde personen som
skal være udgangspunktet medmindre du vælger Alle. Herefter skal du på de
øvrige faneblade Data, Opsætning, Baggrunde og Tekst vælge den måde du
ønsker det skal præsenteres på. Husk endelig at markere 'Begræns data for
nulevende personer' i Opsætning medmindre du har tilladelse fra samtlige
nulevende til at viderebringe personlige oplysninger. Til sidst skal klikke
på Byg Websider. Når det er gjort kan du starte din web-browser med knappen
ved siden af for at se hvordan det præsenterer sig.
Så er du faktisk klar til at starte dit FTP-program og overføre til din
hjemmeside.
Der er en del flere detaljer som f.eks. redigere din forside og den slags.
Jeg vil dog anbefale dig at starte med en lille anetavle til du er
fortrolig med anbringelser og redigeringer.
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-02 18:46

Hej Alice

Hvis du følger Bent Fleron's opskrift med hensyn til at lave siderne, er det
ok, men du bruger jo ikke FTP til at overføre din hjemmeside, men Frontpage
?

Hvis du åbner din hjemmeside med Frontpage, kan du importere alle filerne
fra den mappe du har gemt slægtssiderne i, og derefter lave et link til
disse hvor du ønsker det på dine sider. Derefter overføres sider som man
plejer med Frontpage.

På min hjemmeside som er lavet på denne måde kan du ved at klikke på *Aner*
se siderne fra winfamily.

http://slaegt.dk/

mvh Kirsten

Fra : Bent Fleron

Dato : 02-03-02 19:09

"Lehd" <lehd> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> ok, men du bruger jo ikke FTP til at overføre din hjemmeside, men

Hej Kirsten - long time no see.
Jeg har ganske vist Frontpage, men bruger den ikke, og det er selvfølgelig
korrekt man kan up-loade fra Frontpage, men det er stadig en FTP-protokol
der benyttes, den er blot indbygget i Frontpage.
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-02 08:21

<Hej Kirsten - long time no see.
[...]

Hej Bent
Det må jeg indrømme at jeg ikke troede/tror
hvis jeg går ind på min hjemmeside via Frontpage kan jeg ikke se de samme
mapper som i FTP, jeg kan med FTP se min logfil og min mailbox.
Jeg bruger selv både Frontpage og FTP til mine hjemmesider.
mvh Kirsten

Og ja jeg har været gået istå med min slægtsforskning, men håber jeg kommer
igang igen.

--
Lehd@slaegt.dk